در زیبا کنار صورت گرفت؛

برگزاری افتتاحیه مسابقات قرآن بانوان با اجرای کامران تفتی / معجزه قرآنی نخبه خردسال

۳۸۱ بانوی نخبه ی قرآنی در سراسر کشور در رشته های مدیحه سرایی، معارف ،ترتیل ، تحقیق و حفظ با هم به رقابت می پردازند.

برگزاری افتتاحیه مسابقات قرآن بانوان با اجرای کامران تفتی / معجزه قرآنی نخبه خردسال

به گزارش ۸دی، حسین رفیعی نخبه‌ی برگزیده‌ی گیلانی در رشته‌ی تحقیق، در افتتاحیه‌ی این برنامه به قرائت پرداخت، در این برنامه بسیاری از چهره‌های قرآنی کشوری و همچنین مهمانان کشوری از جمله حجت الاسلام والمسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی حاضر بودند.
حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان به عنوان میزبان، به مدعوین و حاضرین خیر مقدم گفت و افزود: میزبانی نخبگان قرآنی سراسر کشور در سرزمین عالمی چون آیت ا… بهجت وسرزمین میرزا کوچک جنگلی باعث افتخار و مباهات است.
عادلی علاوه بر خیر مقدم گویی به حاضرین و متسابقین ، مقدم میمانان ویژه ی کشوری ازجمله حجت الاسلام و المسلمین حشمتی را گرامی داشت.
در ادامه ی آیین گشایش سی ونهمین دوره ی مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه ی بانوان در زیباکنار حجت الاسلام والمسلمین حشمتی در گفتگوی حضوری با مجری برنامه آقای مرتضوی گفت: اجرای این مسابقات برای تقدیر از بهترین ها و شناخت آنها از اهداف تجمیعی دستگاه ها است.
وی با قدردانی از زحمات یاراحمدی ، حضور حسینی  را باعث رونق هرچه بیشتر این مسابقات به لحاظ کمی و کیفی دانست.
حشمتی ستادهای مشخص شده توسط سازمان را یکی از ستادهای فعال با کارگروه های بسیار خوب ابلاغ شده دانست تا در کنار تشریح وظایف همه ی دستگاه ها بتوان برکیفیت مسابقات افزود.
کامران تفتی هنرمند نام آشنای سرزمینمان به همراه دیگر هنرمندان به اجرای تئاتر در این مراسم پرداختند.
تئاتر اجراشده که دو سپاه دشمن و دوست را نشان میداد کار خود را از میان جمعیت آغاز ، وصحنه ی هل من ناصر ینصرنی  سیدالشهداع را باز آفرینی کردند.

در ادامه نیز صحنه ی شب عاشورا که حضرت حسین (ع) به یارانش فرمود “بیعتم را از شما برداشتم” به سمع و نظر حاضران رسید و طنین لبیک یاحسین تفتی در کنار نقش آفرینی رزمنده ای  در لباس هشت سال دفاع مقدس چشم نوازی کرد
در آیین سی و نهمین دوره ی سراسری قرآن کریم ویژه بانوان یک معجزه ی قرآنی حاضرین را متحیر کرد.
حنانه خلفی خردسال نخبه ی قرآنی در جمع حاضرین، قران کریم را با اعجابی شایان تامل قرائت کرد، حنانه از آیه ای که از او پرسیده می شد شماره‌ی صفحه، اول و آخرین کلمه ی آن صفحه، چپ و راست بودن آیه در قرآن و همچنین مکی یا مدنی بودن آن را اعلام و با صوتی بسیار دلنشین به تلاوت آیات نور پرداخته و اشک شوق و تعجب را بر پهنای صورت بسیاری از شرکت کنندگان هدیه داد.
حاضرین از جمله استاد پور معین، حجت الاسلام عادلی و….. از او سوالاتی را پرسیده  و به زیبایی پاسخ شنیدند.
حنانه خلفی نماینده ی بانوان جمهوری اسلامی ایران اعزامی به امارات خواهد بود و والدین و خواهر و برادر این نخبه ی خردسال قرآنی نیز حافظ کل قرآن کریم و از افتخارات جامعه ی قرآنی هستند.
در پایان، خلفی با زبانی کودکانه متن عربی ، فارسی را از زبان دردانه ی سیدالشهدا (ع) قرائت کرد، که حال و هوایی ارزشمند برای حاضران رقم زد و بعد از اتمام این محفل نورانی متسابقین رشته ی معارف باهم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه