معاون سیاسی اجتماعی فرماندار لنگرود خبرداد:

افزایش ظرفیت موکب لنگرود در اربعین حسینی به ۷۵۰۰ نفر

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری لنگرود گفت: ظرفیت پذیرایی از زائران حسینی برای موکب لنگرود از هفت هزار نفر به هفت هزار و پانصد هزار نفر افزایش داده‌شده است که این به دلیل توانایی خادمان در سال‌های گذشته بود.

افزایش ظرفیت موکب لنگرود در اربعین حسینی به ۷۵۰۰ نفر

به گزارش ۸دی، به نقل از لنگرخبر، محمدرضا محمدی در سومین جلسه پشتیبانی مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی که در فرمانداری لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: ستاد عتبات و عالیات شهرستان لنگرود به نمایندگی از مردم از زائران امام حسین (ع) در کربلا و نجف اشرف پذیرایی کردند که در هر وعده غذایی از هفت هزار نفر پذیرایی و پشتیبانی می‌کردند.
وی بابیان اینکه افتخار ما این است شیعه هستیم، افزود: مناسبت‌ها فرصتی است که عشق و ارادت خودمان را به ائمه اطهار نشان دهیم.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار لنگرود گفت: حرکت قیام حسینی که در ۱۴۰۰ سال پیش آغاز شد امروز از مرز کشورهای اسلامی به دیگر کشورها صادرشده است و آزادی خواهان جهان امام حسین (ع) را سمبل مظلومیت و ایستادگی می‌دانند.
محمدی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مناسک حج به‌عنوان بزرگ‌ترین تجمع مسلمانان جهان بود ولی همایش بزرگ اربعین در چند اخیر به محل حضور مسلمانان و غیرمسلمان تبدیل‌شده است.
وی با اشاره به امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: ایران مدعی است که علاوه بر تأمین امنیت مرزهای ایران، با همکاری دیگر کشورها امنیت در منطقه را تأمین کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری لنگرود افزود: در اربعین سال گذشته لنگرود موکبی را تحت پوشش ستاد عتبات و عالیات شهرستان ایجاد که به مدت ۱۰ روز از زائران امام حسین (ع) پذیرایی کردند.
محمدی بابیان اینکه در سال جاری پشتیبانی بیست هزار نفر برای موکب‌های گیلان پیش‌بینی‌شده است، گفت: ظرفیت پذیرایی از زائران حسینی برای موکب لنگرود از هفت هزار نفر به هفت هزار و پانصد هزار نفر افزایش داده‌شده است که این به دلیل توانایی خادمان در سال‌های گذشته بود.
وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از حمایت‌ها اعم از کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط مردم و با همکاری نهادها و ادارات شهرستان برای پذیرایی از زائران حسینی تأمین شده است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری لنگرود افزود: لنگرود با توجه به تعداد جمعیت نسبت به سایز شهرستان‌ها پیشتاز در کمک و حمایت از اقدامات مذهبی و فرهنگی بودند که ستاد عتبات و عالیات شهرستان در قالب موکب لنگرود در جزو رده‌های برتر موکب‌های کشور در اربعین سال گذشته معرفی شد.

محمدی با اشاره به اینکه هر اداره و نهاد و افراد خیر به اندازه توان خود برای پذیرایی زائران اربعین در عراق کمک کند، تاکید کرد: متصدی جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنگرود است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه