بازتاب گسترده ی سرودهای مداح ارزشی:

عصبانیت شبکه آل‌سعود از مداحی انقلابی «میثم مطیعی»

اخیراً اثری دیگری از این مداح صدای شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به دربار آل‌سعود را در آورده است.

عصبانیت شبکه آل‌سعود از مداحی انقلابی «میثم مطیعی»

به گزارش ۸دی، پرداختن به موضوعات روز جهان اسلام و جنایات صورت گرفته در عراق، سوریه، یمن و بحرین و پیوند زدن آن به حوادث کربلا از موضوعات تقریباً ثابت در مداحی‌های میثم مطیعی است؛ خصوصاً که بسیاری از آنها به زبان عربی خوانده شده و در میان عرب زبان‌ها بازتاب قابل توجهی دارد. تا آنجا که اثر «یا تکفیری صبرک صبرک» که به دو زبان فارسی و عربی و علیه جنایات داعش خوانده شده در میان عرب زبان‌ها بسیار محبوب بوده و بارها توسط مادحین عرب در عراق و سوریه و لبنان بازخوانی شده است.
اما اخیراً اثری دیگری از این مداح صدای شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به دربار آل‌سعود را هم در آورده است. مداحی که در شب هشتم محرم و با نام «صَبْرٌ و نَصر» به زبان عربی خوانده شد و در آن حاکمان آل‌سعود را دانش‌آموختگان صهیونیسم نامیده است. وی وهابیت را چون افعی خطرناک و خزنده دانسته و در ادامه هم با برشمردن جنایت آل سعود علیه مردم یمن و شبیه سازی آن با حوادث عاشورا ملت یمن را «حسینی و فدائی حسین» می‌خواند که صبورانه مقاومت می کنند و پیروزی نهایی از آن آنهاست.
بازتاب گسترده این مداحی در رسانه‌های داخلی و برون مرزی باعث شد تا شبکه العربیه که در میان بسیاری از مردم منطقه بدلیل نزدیکی به رژیم صهیونیستی شبکه «العبریه» خوانده می‌شود، سه‌شنبه گذشته ضمن اختصاص یک قسمت از برنامه «مرایا» که به صورت روزانه از این شبکه پخش شده و به مسائل روز منطقه و جهان می‌پردازد، از اینکه مجالس عزای فرزند رسول‌الله(ص) به جای «یادآوری مصائب این حضرت و گریه بر ایشان» به «موضوعات روز و بهره‌گیری از قیام کربلا در مسائل جهان اسلام» روی‌آورده‌اند، احساس نگرانی کند!!
مشاری الذایدی تحلیل‌گر ثابت این برنامه که سابقه همکاری با روزنامه‌های الوطن و شرق‌الاوسط را در کارنامه خود دارد، در ابتدای این برنامه با اشاره به برخی سخنان چهره‌های مذهبی ایران از اینکه هیئات کارکرد سیاسی پیدا کرده و به حوادث جهانی و مسائل منطقه واکنش نشان می‌دهند، نگران شده و با بیان گوشه‌هایی از مداحی میثم مطیعی، از اینکه آل‌سعود به شاگردان صهیون تشبیه شده‌اند، عصبانی می‌شود.

منبع: راه نوا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه