نماینده مردم انزلی در مجلس:

عملکرد تجار ایرانی در مناطق آزاد ضعیف است/ نتوانسته‌ایم از مراود‌ات‌سیاسی با روسیه استفاده لازم را ببریم

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: تجار روس از مراودات سیاسی بهره لازم رابرده اند اما تجار ایران ضعیف عمل می کنند.

عملکرد تجار ایرانی در مناطق آزاد ضعیف است/ نتوانسته‌ایم از مراود‌ات‌سیاسی با روسیه استفاده لازم را ببریم

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص آزاد سازی سواحل و دستهای پشت پرده که مانع این آزاد سازی ها می شوند، اظهار کرد: نسبت آزادسازی سواحل انزلی نسبت به مازندران بیشتر است.
وی با بیان اینکه سطح وسیعی از سواحل اکنون به تسخیر دستگاه های دولتی درآمده است، افزود: در حال حاضر باید اعلام کرد که سواحل توسط حداقل دو قوه گرفته شده و مردم در حداقل استفاده از سواحل قرار می گیرند.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که نظارت بر عملکرد مناطق آزاد در توسعه اقتصادی منطقه چه مقدار تاثیر داشته، بیان داشت: توسعه اقتصادی در مناطق آزاد زمان بر، اما زمینه توسعه در مقایسه با گذشته رشد یافته است.
خسته بند با اشاره بر اینکه در گذشته ما امیدی بر عملکرد مدیران نداشتیم، افزود: این درحالی است که مدیران فعلی در مناطق عملکرد قابل قبولی دارند و پس از برجام زمینه خوبی برای توسعه اقتصادی مناطق آزاد فراهم شده است.
وی با بیان اینکه رشد اقتصاد به گونه ای بوده که سرمایه گذاران ترکیه ای وارد انزلی شده اند، ادامه داد: این روند می تواند در توسعه و شکوفایی استان و شهرستان ما تاثیر گذار باشد.
نماینده مردم انزلی در مجلس در پاسخ به این سوال که برای مثبت کردن تراز تجاری در منطقه آزاد چه اقداماتی صورت گرفته نیز پاسخ داد: در منطقه آزاد انزلی از کشورهای حاشیه خزر مخصوصا روسیه آهن مادر وارد می شود که جرم بسیار دارند و حجم کم که قیمت بالایی دارند و کارخانه های فولاد از آن استفاده می کنند.
خسته بند با اشاره بر اینکه همیشه تراز تجاری ما با روسیه تفاوت چشمگیر داشته بیان کرد: در تراز تجاری ما همیشه در حد ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار بوده ایم اما کشور روسیه در تراز تجاری ارزی بالی ۱ و نیم میلیارد تا ۲ میلیارد دلار داشته اند و آن هم به جهت عملکرد ضعیف ما می باشد.
وی با اشاره بر اینکه در روسیه بستر خوبی فراهم است ، افزود: در چند سال اخیر به دلیل مراودات سیاسی خوبی که بین ما و روسیه بوجود آمد اما متاسفانه ما نتوانستیم استفاده لازم و نقش صحیح و مطلوب را در مناطق ایجاد کنیم.
نماینده مردم انزلی در مجلس اراده دو کشور در رونق اقتصادی منطقه را بالا دانست و گفت: متاسفانه تجار ما در مناطق آزاد ضعیف هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه