مشکل فشار آب شرب هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی گیلان برطرف شد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: مشکل افت فشار آب شرب یکهزار و ۱۴۱ خانوار روستایی این استان برطرف شد .

مشکل فشار آب شرب هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی گیلان برطرف شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی فر امینی افزود: با مرمت چهار فقره شکستگی در لوله خط انتقال آب شرب مجتمع سوخته کیش و خط توزیع روستای سپردان شهرستان املش ، آب آَشامیدنی ۷۷۰ خانوار این روستا دوباره برقرار شد.

وی اظهار کرد: برای مرمت این شکستگی ها که دو فقره در مجتمع آبرسانی سوخته کیش و دو فقره در روستای سپردان اتفاق افتاده بود، افزون بر ۲۲ میلیون ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۷۰۰ خانوار از طریق مجتمع سوخته کیش و ۷۰ خانوار در روستای سپردان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

فر امینی در ادامه به رفع مشکل فشار آب شرب ۱۵۲ مشترک در روستای پاچنار از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار اشاره و تصریح کرد: تاسیسات آبرسانی این روستا در گذشته از پمپ سانتریفوژ برخوردار بود که به دلیل استهلاک و نقص فنی به پمپ شناور تبدیل شد.

وی میزان هزینه شده برای رفع مشکل افت فشار آب این روستا را نیز ۶۰ میلیون ریال عنوان و اضافه کرد:همچنین یک دستگاه کلرزن مایعی در روستای جوبن این شهرستان با صرف هزینه ۲۳ میلیون ریال به سیستم گازی تبدیل شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان همچنین از برقراری آب شرب ۲۱۹ مشترک در روستای بازکل و کویه علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان رودسر خبر داد.

وی بیان کرد: با ترمیم یک فقره شکستگی در لوله آبرسانی روستای بازکل، مشکل افت فشار آب این تعداد مشترک در این دو روستا برطرف شده است.

وی افزود: یک دستگاه فلوتر مکانیکی دو اینچ نیز در تاسیسات آبرسانی روستای کورتاشه شهرستان رودسر به دلیل نقص فنی تعویض شد.

به گفته فر امینی؛ برای مرمت این شکستگی و تعویض این دستگاه در تاسیسات آبرسانی روستای کورتاشه بیش از ۲۵ میلیون ریال هزینه شده است.

این روستا جزء بخش کلاچای شهرستان رودسر بوده و دارای ۵۸ مشترک آب شرب می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه