‌چهارمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت بر فراز آب‌های خلیج‌ فارس + جزئیات

جانشین فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش از آغاز مرحله اصلی چهارمین رزمایش هوایی فداییان ولایت از روز جمعه ۲۹ آذر بر فراز آب‌های خلیج‌ فارس خبر داد.

‌چهارمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت بر فراز آب‌های خلیج‌ فارس + جزئیات

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور در جمع خبرنگاران در پایگاه نهم شکاری نیروی هوایی با اشاره با اهداف و مراحل این مانور اظهار داشت: این مانور در سه موج با حضور یگان‌هایی از تمامی پایگاه‌های نیروی هوایی و با محوریت پایگاه نهم شکاری (شهید عبدالکریمی بندرعباس) در منطقه عمومی جنوب کشور برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش افزود: موج دوم این رزمایش با حضور انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک و هواپیماهای ارتباطی و شناسایی به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: موج اول این رزمایش نیز در قالب گسترش و شناسایی و دریافت و انتقال اطلاعات عملیاتی برگزار می‌شود به خلبانان در این موج، وسایل پرنده خود را در ساعات مختلف شبانه‌روز به مناطق از پیش تعیین شده انتقال و بلافاصله پس از شناسایی اهداف ‌عملیات خود را آغاز می‌کنند.

جانشین فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش افزود: در موج دوم که مرحله اصلی رزمایش نیز به شمار می‌رود اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار خواهد گرفت.

برخور یادآور شد: موج سوم رزمایش نیز با رویکرد پدافند غیرعامل انجام و شرکت‌کنندگان با رعایت تمامی نکات مورد نظر عملیاتی و اطلاعاتی تجهیزات واگذار شده را به مناطق مشخص انتقال خواهند داد.

جانشین فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: هدف از اجرای رزمایش فداییان حریم ولایت‌، رزمایش‌های تقویمی و سالانه، به روزرسانی، تمرین عملیات در شرایط واقعی و استفاده از سامانه‌ها و دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه‌ای از اقتدار و توانمندی‌های رزمی نیروهای مسلح است.

به گفته این فرمانده ارشد نیروی هوایی محور فنی رزمایش فداییان حریم ولایت درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده است.

برخور یادآور شد: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر گروه‌های مسلح تحت رهبری فرماندهی کل قوا وظیفه حمایت و حراست از تمامیت ارضی و پهنه هوایی کشور را به عهده دارد.

وی اضافه کرد: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه نیز پیام صلح، دوستی و امنیت پایدار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه