طراحی موتورسیکلت فضایی+عکس

موتورسیکلت وسیله ای بسیار پرکاربرد است که افراد زیادی در دنیا از آن استفاده می کنند. این وسیله دارای مزایا و البته معایب مختلفی است که همه از آن اگاه هستیم. دانشمندان هر ساله طرح هایی را ارائه می دهند تا دنیای موتورسیکلت بهبود یابد.

طراحی موتورسیکلت فضایی+عکس

موتورهای فضایی طرح هایی هستند که معمولا با استفاده از قوانین خاصی ساخته می شوند. یکی نمونه موتورهای فضایی می تواند وسیله ای با یک چرخ باشد که نگه داری تعادل روی آن از رانندگی خودرو نیز لذت بخش تر و البته راحت تر است.

“عمران اوتمان”  طراحی است که موتورسیکلت “دایک” را خلق کرده است. این موتورسیکلت با شرکت در جشنواره های مختلف توانسته است جوایز بسیاری را در بخش طراحی و البته فیزیک و مکانیک حرکتی دریافت کند و به عنوان متفاوت ترین موتورسیکلت دنیا شناخته شود.

1852390_520

“دایک” تنها یک چرخ دارد و بدن آن شکلی به مانند سفینه ها به خود گرفته است. بدن این موتور از دو سوراخ بسیار بزرگ ساخته شده است که هوا با سرعتی سرسام آور از میان آن ها گذر خواهد کرد. این باعث می شود تا فشاری وحشتناک از هوا در این نقاط ایجاد و تعادل موتور بی نظیر شود.

فشار هوایی که موتور را روی زمین نگه می دارد به راننده کمک می کند تا به سرعتی بسیار بالا برسد و این یعنی موتور الکتریکی “دایک” تنها نقش یار کمکی را دارد تا در موارد خاص به کمک موتور بشتابد و مانع از ایست کامل آن شود.  این موتور با توجه به طراحی عجیب و منتشر نشدن اطلاعات کامل در هاله خاصی قرار گرفته است.

1852394_490 1852393_765 1852392_648 1852391_516

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه