یک نخبه‌ی قرآنی در گفتگو با 8دی:

علاقمندان قرآنی نتوانستند از مسابقات قرآن زیباکنار به خوبی بهره‌برداری کنند / سطح رقابتها عالی بود

یکی از اساتید قرآنی گفت: به دلیل انتخاب نامناسب محل برگزاری مسابقات، بسیاری نتوانستند از آن به خوبی بهره‌برداری کنند.

علاقمندان قرآنی نتوانستند از مسابقات قرآن زیباکنار به خوبی بهره‌برداری کنند / سطح رقابتها عالی بود

به گزارش ۸دی، استاد یوسف ایزدی نفر اول مسابقات ترتیل قرآن کریم اوقاف کشور در سال ۸۵، نفر اول تحقیق مسابقات نیروهای مسلح کشور، نفر اول تحقیق سازمان تبلیغات کشور و از اساتید سرشناس استان گیلان است.

ایزدی در حاشیه مسابقات کشوری سی و نهمین دوره قرآن کریم در زیباکنار رشت و در مصاحبه با خبرنگار ۸دی سطح این دوره از مسابقات را عالی دانست و اظهار داشت: انتقادی که می‌توان در این سری از مسابقات مطرح کرد، فاصله مکان برگزاری مسابقات با شهر بود.

وی افزود: با وجود همه‌ی محسنات، یکی بودن مکان مسابقات و اسکان متسابقین، امکان حضور همه‌ی علاقه مندان و قرآن دوستان  در زیبا کنار فراهم نبود.

این استاد قرآن ادامه داد: خودم به عنوان یک علاقه مند به این جلسات، یک بار بیشتر در مسابقات حاضر نشدم. مصلی بزرگ امام خمینی (ره)، سالن بانک صادرات، و غیره قابل پیشنهاد برای این مسابقات بود که این عامل مانع بهره بری همه‌ی علاقه مندان از این جلسات شد.

ایزدی افزود: سرمای هوا در شهر کمتر از کنار دریاست که خیلی از متسابقین به خصوص قاریان نگران مریض شدن و به نسبت تاثیر آن بر صدایشان بودند.

وی ضمن بیان محسنات برگزاری این مسابقات در استان گفت: اجرای این مسابقات در گیلان تاثیرات به سزایی خواهد داشت چه برای کسانی که در جلسات حاضرند و چه آنانی که به دلیل بعد مسافت در خانه و از طریق شبکه ی قرآن نظاره گر آن هستد. برای مثال پسرم  محمد حسین در تمام ساعات برگزاری از طریق شبکه ی قرآن از زیبایی این مسابقات بهره می برد. و نکته ی حائز اهمیت این است که در کنار این مسابقات، بالای ۱۰۰ محفل انس با قرآن در سطح استان با حضور این قاریان برگزار گشته که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

ایزدی ادامه داد: به عنوان یک چهره ی مطرح قرانی در استان و نفر اول ترتیل کشور در سازمان اوقاف در سال ۸۵ برای حضور در جلسات از  ما رسما دعوت نشده است.

این نخبه‌ی قرآنی افزود: متأسفانه از دو چهره‌ی مهم و نخبه ی گیلانی مانند استاد محمدصادق صالحی که بسیاری از قاریان مطرح استان از شاگردان این استاد برجسته بودند و همچنین استاد مهدی پور تا به امروز تقدیر به عمل نیامده است که این موضوع جای تامل دارد.

وی در پایان ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری مسابقات سی و نهمین دوره قرآن کریم در زیباکنار پیشنهاد داد: بهتر است کلاسهای ارتقا  برای راهیافتگان استانی به مسابقات کشوری توسط قاریان و اساتید برجسته ی کشور برای افزایش توانمندی شرکت کنندگان انجام شود تا راهیافتگان به مرحله‌ی کشوری از آمادگی بیشتری برخوردار شوند.

ایزدی افزود: برگزاری مسابقات در این سطح کار بزرگی ست و همت و تلاش همه‌ی دستگاهها به خصوص دستگاههای فرهنگی را می‌طلبدتا بازتاب قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه