«هیئت اروپایی» و «محکومین فتنه» چه چیزهایی در سفارت یونان رد و بدل کردند+تصاویر

در روز اعطای جایزه در پارلمان اروپا (در سال ۲۰۱۲) جای ۲ محکوم فتنه خالی بود که به نظر می‌رسد با گشاده دستی وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی، حالا این جایزه رسما به این ۲ اهدا شده است.

«هیئت اروپایی» و «محکومین فتنه» چه چیزهایی در سفارت یونان رد و بدل کردند+تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز  به نقل از فارس، در حالی که نه وزارت امورخارجه و نه تشریفات مجلس شورای اسلامی هیچ کدام مسئولیت دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در سفارت یونان در تهران با ۲ تن از محکومین فتنه سال ۸۸ (نسرین ستوده و جعفر پناهی) را بر عهده نمی گیرند، جزییات جدیدی از این دیدار در حال آشکار شدن است.

*به احترام دو فعال حقوق بشر!

بنا بر این گزارش، در این دیدار که عملا اختیار سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آن زیر سئوال رفته است، جایزه «ساخاروف» که در سال ۲۰۱۲ به جعفر پناهی و نسرین ستوده از سوی پارلمان اروپا به خاطر تلاش های آنان در راه اعتلای حقوق بشر! اعطا شده، به این ۲ نفر تحویل داده شد.

13920927000587_PhotoL

دیدار ستوده و پناهی با هیئت اروپایی در سفارت یونان و اهدای جایزه از سوی کرونبرگ به ستوده

در روز اعطای این جایزه در پارلمان اروپا (در سال ۲۰۱۲) جای این ۲ محکوم فتنه خالی بود که به نظر می‌رسد با این گشاده دستی وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی، حالا این جایزه رسما به این دو اهدا شده است.

جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه به افتخار آندره ساخاروف دانشمند و مخالف و ناراضی شوروی سابق تحت این عنوان نامگذاری شده، در دسامبر سال ۱۹۸۸ توسط پارلمان اروپا بنیان نهاده شد و البته از سال ۲۰۱۰ با ۵۰هزار یورویی همراه شده است.

*با عشق از زندان اوین برای ریاست هیئت اروپایی

البته این تنها نتیجه این دیدار دو جانبه نیست، بلکه نسرین ستوده نیز هدیه‌ای را به رییس هیئت اعزامی پارلمان اروپا (تاریا کرونبرگ) اهدا می‌کند که وی در نشست خبری خود پس از پایان سفر، آن را با افتخار به خبرنگاران نشان می‌دهد و می‌گوید: «این را ستوده در زندان اوین با دستان خود ساخته است.»

13920927000592_PhotoL

جایزه ستوده به کرونبرگ که در نشست خبری با خبرنگاران به نمایش درآمده است

*دیداری خارج از برنامه و دست‌های پشت پرده

نکته‌ای که خانم کرونبرگ در این نشست به آن اذعان می‌کند، این است که این دیدار، خارج از برنامه ریزی رسمی این هیئت صورت گرفته است.

البته کرونبرگ در این نشست خبری به این نکته نیز اشاره می‌کند که این دیدار، مهمترین دیدار این هیئت در تهران! بوده است.

پس لاجرم خارج از برنامه‌ریزی‌های رسمی، لابی‌های پشت پرده نیز صورت گرفته است.

حالا مسئولین وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی باید به این سئوال پاسخ دهند که «این لابی‌ها با کجا و به چه ترتیبی صورت گرفته است؟»

هرچند وزارت خارجه تاکنون حتی از احضار سفیر یونان در تهران برای بررسی این اقدام خارج از عرف نیز خودداری کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
به نظر من کار هیئت اروپایی و وزارت خارجه کاملا صحیح بوده. چرا شماها اینقدر کوته فکر هستید؟! یه مقدار دوروبرتون رو ببینید. الان عصر ارتباطات و آزادی بیانه. برادران به اصطلاح ارزشی! تا کی میخواید بزنید تو سر مردم؟ بسه دیگه . اوضاع مردم رو ببینید . از دست ندونم کاریهای شما دارن زیر بار گرانی له میشن. چرا شماها با آزادی بیان مخالفید؟ مگه نونتون آجر میشه؟
گمنام
جواب آقا پویا: اه حیح بوده؟کجاش صحیح بوده؟اینکه یه تعدادی آشوب کنن،رقص و هلهله روز عاشورا وصد غلط کاری دیگه،این کارش آزادی بیانه،همینو تصور کنین،اگه یه فتنه ای مثل 88 در آمریکا رخ میداد و ایران یک دهم درصد دخالت میکرد،الان چیکار میکردن با ایران،پدر ایرانو در می آوردند،در ضمن شما عصر ارتباطات رو چی معنی میگنی؟(منتظر جواب) یک نکة دیگه ،ما از هر کلمه ای که بوی اصلاح و اصطلاحات و ... میده بهم میخوره، ما تو سر هیچ کسی نمیزنیم،در مرام ما نوازش کردن سر صحیح هست نه زدن تو سر(اونم مردم خودمون)متاسفانه بعضی از گرگ های در لباس میش این غلطو میکنن،فک کنم از ما هم بهتر بشاناسیدشون،از دست ندونم کاری های ما؟شما هرچی دارین از صدقه سر بچه های ارزشی و انقلابی دارین، جای خنده داره ،نوشتین آزادی بیان،خودتون آزادی بیان رو قبول ندارین،چرا که الان آزادی بیان وجود داره که شما این کار رو صحیح دونستین و ما اشتباه.خودتون حرف خودتونه نقض میکنین هوالرزاق الله یحفظکم
پویا
گمنام جان چرت و پرت نگو. بهتره همینطوری گمنام بمونی. بله حال شما از اصلاحات بهم میخوره. بهتره بدونی حال اکثریت جامعه که دکتر روحانی رو انتخاب کردن هم از تو و امثال تو بهم میخوره. میخوایم سر به تن شماها نباشه که کشور رو 8 سال نابود و ویران و چپاول کردید. آزادی بیانتون رو هم دیدیم . تا فردی اعتراضی به شرایط جامعه میکرد حالا هرجا که بود تو خیابون تو دانشگاه یا هرجای دیگه تو نطفه خفش میکردید. اینا کمه؟ بازم بگم؟ در ضمن بهتره این دولت رو به هیچ وجه به فتنه 88 وصل نکنی. چون من خودم کسی بودم که حوادث اون موقع بخصوص روز عاشورا رو محکوم میکنم. اشتباه شما همینه که همه رو به یک چشم میبینید. صدای له شدن مردم زیر بار گرانی و فقر رو نمیبینید. ولی بازهم میگم باید آزادی بیان عقاید و آرا و اندیشه ها باشه. چرا ما شبکه های ماهواره رو پارازیت میندازیم و این کار رو درست میدونیم ولی وقتی اونا شبکه های جهانی ما رو از ماهواره هاشون قطع میکنن صدامون به آسمون میرسه؟ یا بحث فیلترینگ اینترنت هم همینطور. گمنام جان یکم با خودت فکر کن متوجه میشی که سخت در اشتباهی
در حاشیه