ˈگیلانˈ ایران در ˈجاکارتاˈ اندونزی

روزنامه ˈجاکارتا گلوبˈ اندونزی با انتشار چند قطعه عکس بزرگ از قلعه رودخان در استان گیلان و شرح در مورد شمال سرسبز ایران و قلعه های تاریخی آن، بخشی از تاریخ پرافتخار و طبیعت سرسبز شمال ایران را به تصویر کشید.

ˈگیلانˈ ایران در ˈجاکارتاˈ اندونزی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل ازایرنا، در این مقاله که به قلم گردشگری با نام ˈالکس هامرˈ نگاشته و در این روزنامه اندونزیایی چاپ شده، به وضعیت جغرافیای ایران، رشته کوه ها، بیابان ها و دریای خزر اشاره شده است.

این گردشگر در مقاله خود دریای خزر را مکانی برای فرار پایتخت نشینان ایران از گرمای تابستان عنوان کرده است.

وی می نویسد: در مسیر به رشت باران شروع به باریدن کرد و ما مجبور به پیاده شدن شدیم، البته نه به خاطر خراب بودن برف پاک کن و یا سوراخ بودن سقف خودرو، بلکه به این خاطر که ایرانی ها قصد داشتند باران را حس کنند.

وی که در هتل تازه بازسازی شده ˈکادوسˈ در رشت اقامت گزیده بود، مکان های اقامتی چند ستاره در ایران را محدود عنوان کرد و نوشت این هتل بهترین گزینه از میان مکان های محدود قابل اقامت بود.

وی در ادامه به شرح سفر خود به خطه سرسبز گیلان و نوشیدن چای ایرانی و لذت بردن از این چای در هوای شمال اشاره کرده است.

ˈدژ رودخانˈ یا ˈقلعه حسامیˈ، قلعه تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان که این فرد در نوشته خود به آن اشاره می کند.

ˈبرخی باستان شناسان، ساخت این قلعه را به دوران ساسانیان و مقارن با حمله اعراب به ایران دانسته اند. این قعله در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۰۰ متر از سطح دریا واقع شده و در کنار آن رودخانه ای به همین نام جریان دارد.ˈ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه