امام جمعه‌ی کوچصفهان:

داعش محصول اعمال و تفکرات صهیونیست ها و غربی هاست

امام جمعه کوچصفهان گفت: داعش محصول اعمال و تفکرات صهیونیست هاست، همانطوری که وهابیون محصول تفکرات انگلیس هستند.

داعش محصول اعمال و تفکرات صهیونیست ها و غربی هاست

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین عباس طلوع ثبوتی در خطبه های امروز نماز جمعه‌ی کوچصفهان با اشاره به سالروز اعتراض حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) علیه پذیرش کاپیتولاسیون اظهار داشت: بر اساس این کاپیتولاسیون، آمریکایی‌ها در کشور ما دارای مصونیت قضایی می‌شدند. امروزه نیز متاسفانه بعضی ها از هیبت پوشالی صهیونیست ها و دولتهای غربی و استکباری می ترسند.

وی افزود: چنین کسانی را باید به سالهای ۴۲ و ۴۳ برگرداند که حضرت امام با دست خالی در مقابل رژیم پهلوی و حامیانش ایستاد و در نتیجه استکبار جهانی و در راس آنها آمریکایی ها را از این کشور بیرون کرد.

امام جمعه کوچصفهان با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه جوانها، بخصوص جوانان نخبه را هدایای نفیس الهی هستند گفت: به فرموده رهبر انقلاب مسئولان باید این امانتها را گرامی بدارند و وسایل و ابزار ترقی و تعالی جوانها را فراهم نمایند اما برخی می خواهند ژن ناتوانی را در ملت زنده کنند و مدام می گویند ما کارهای مهم را نمی توانیم انجام بدهیم! ما باید باید باور داشته باشیم که همین مردم ما و دولت ما با وحدت و پیروی از امام خامنه ای توانستند در مقابل استکبار بایستند.

حجت الاسلام طلوع ثبوتی با بیان اینکه برخی در داخل کشور دنبال جهانی شدن هستند اظهار کرد: اینها از دیدگاه رهبر انقلاب «غریب پرست» و «سست عنصر» و «فریب خور» هستند و در واقع فرهنگ وابستگی را با ادبیات شیک و رنگ آمیزی شده میخواهند به ملت تحمیل کنند.

وی تأکید کرد: فرهنگ ما با فرهنگ جهانی شدن نمی سازد. جهانی شدن بعنی وابستگی و ترویج فرهنگ غربی و بی بند و باری! ولی فرهنگ اسلامی، فرهنگ پوشش و استقلال است که با آنها سازگار نیست.

امام جمعه کوچصفهان با بیان اینکه آمریکایی ها با مسئولین ما دور هم می نشینند و از رهبر انقلاب گله می کنند که چرا ایشان به آمریکا بد بین است! افزود: خوب آیا با رفتاری که آمریکایی ها دارند می شود به آنها خوش بین بود؟! قرآن کریم اگر هزار و چهار صد سال قبل فرمود به کدامین گناه دختران را زنده به گور می کنید و می کشید، امروز هم ندای قرآن هست و به همه می گوید شما به کدامین گناه این همه کودکان را قتل عام می کنید؟!

حجت الاسلام طلوع ثبوتی ادامه داد: بعضی از اندیشمندان گمان می کنند داعش محصول اختلاف مذاهب است، در حالی که داعش محصول اعمال و تفکرات صهیونیست ها و غربی هاست، همانطوری که وهابیون محصول تفکرات و اعمال انگلیسی ها هستند.

وی در پایان گفت: امروز از دیدگاه دینی و مذهبی همه می دانند که کشتن کودکان و انسانهای بی دفاع جایز نیست.  امروز نه تنها شیعه و برادران اهل سنت، بلکه ادیان دیگر مانند مسیحی ها هم در کنار رزمندگان اسلام در موصل علیه داعش در حال نبرد هستند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه