احداث کارخانه جدید زباله‌سوز در رشت

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت، از احداث کارخانه جدید زباله‌سوز شهر رشت خبر داد و گفت: این کارخانه با ظرفیت روزانه ۶۰۰ تن در مدت ۲۷ ماه احداث می‌شود.

احداث کارخانه جدید زباله‌سوز در رشت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، مظفر نیکومنش‌نودهی با اشاره به اینکه وظیفه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت پرداختن به بهداشت عمومی است، اظهار کرد: محیط زیست رشت دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری است و شهر باید از نظر بهداشتی برای این امر آماده شود.

فرهنگ‌سازی مقدمه رعایت حقوق شهروندی است

وی با بیان اینکه باید برای رعایت بیشتر مسائل بهداشتی در شهر فرهنگ‌سازی شود، گفت: در سطح شهر رشت به صورت محل به محل طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ آموزش داده می‌شود.

نیکومنش‌نودهی، فرهنگ‌سازی را مقدمه رعایت حقوق شهروندی دانست و افزود: شهرداری برای شهروندانی که وظایف شهروندی خود را به خوبی انجام می‌دهند باید امتیازی قائل شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت، وضعیت کنونی رودخانه‌های رشت را در شأن مردم این شهر ندانست، تصریح کرد: باید وضعیت آلوده رودخانه‌های شهر رشت از بین برود و حتی از جاذبه‌های گردشگری آن استفاده شود.

نیکومنش‌نودهی، با اشاره وضعیت محل دفن زباله سراوان، گفت: از اساتید محیط زیست دانشگاه‌های تهران و گیلان برای بازدید از محل دفن زباله سراوان دعوت شده است.

وی افزود: دانشگاه گیلان قرار است طرحی برای جلوگیری از نفوذ شیرابه زباله‌های محل دفن زباله سروان به آب‌های زیرسطحی ارائه دهد.

احداث کارخانه جدید زباله‌سوز رشت

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت، از احداث کارخانه جدید زباله‌سوز در جوار کارخانه کامپوست رشت خبر داد و گفت: این طرح توسط شرکتی ایرانی و با کمک مالی شرکتی چینی انجام می‌شود.

نیکومنش نودهی، با اشاره به اینکه کارخانه جدید زباله‌سوز رشت با ظرفیت ۶۰۰ تن احداث می‌شود، افزود: طرح مذکور به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قرار داد، کارخانه مذکور باید در مدت ۲۷ ماه احداث شود.

سگ‌های ولگرد سطح رشت جمع‌آوری می‌شوند

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت، با اشاره به حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر و ناراحتی مردم از این موضوع، گفت: قرار است میرشکاری از سوی شهرداری رشت معرفی شود و با مجوز اداره کل محیط زیست گیلان سگ‌هایی که حامل بیماری هستند را معدوم کند.

وی افزود: دیگر سگ‌های ولگرد که حامل بیماری نیستند به مرکز نگهداری حیوانات ولگرد منتقل می‌شوند و بخش دیگری از سگ‌ها که ارزشمند هستند نگهداری و فروخته می‌شوند.

نیکومنش‌نودهی، با اشاره به تصور برخی از مردم درباره استفاده از دارو در مرغ‌داری‌ها، تصریح کرد: به دلیل گران بودن دارو بسیاری از مرغ‌داری‌ها در پرورش مرغ صنعتی از دارو استفاده نمی‌کنند و عامل اصلی رشد سریع مرغ‌های صنعتی استفاده از مواد غذایی مختلف مانند سویا است.

قوانین ساختمان‌سازی باید جلوی تخلفات را بگیرد

وی شورای شهر را دارای وظایف نظارتی دانست وگفت: در موضوع ساخت و ساز مسکن در حاشیه شهر مشکلات بسیاری وجود دارد، اما چون بسیاری از این خانه‌ها توسط قشر ضعیف جامعه ساخته می‌شود نمی‌توان با آنها برخورد کرد.

نیکومنش‌نودهی با بیان اینکه قوانین ساختمان‌سازی باید طوری باشد تا جلوی تخلفات گرفته شود، بیان کرد: با برخورد جدی با متخلفات باید تخلفات ساختمان‌سازی را به حداقل رساند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه