استاندار گیلان خبر داد؛

برقراری مجدد پرواز مستقیم رشت به نجف و بغداد

استاندار گیلان صبح امروز گفت: دفتر نمایندگی صدور روادید عراق برای زائران گیلانی اربعین حسینی و پروازهای زیارتی عتبات عالیات از امروز در رشت آغاز شد.

برقراری مجدد پرواز مستقیم رشت به نجف و بغداد

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی با قدردانی از زحمات فرمانداران و روسای کمیته‌های هشت گانه ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به تعداد بالای مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی برای نخستین بار در گیلان از طریق رایزنی‌های انجام شده با ستاد مرکزی اربعین حسینی، وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت دفتر صدور روادید عراق برای زائران گیلانی عتبات عالیات اربعین حسینی در رشت راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در این دفتر برای زائران استانهای قزوین و زنجان نیز روادید صادر می شود افزود: تمهیدات لازم برای استقرار امکانات و تجهیز مورد نیاز و پشتیبانی‌های مورد نظر انجام پذیرفته شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه  تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ گیلانی با مراجعه‌ به سامانه‌ی سماح سازمان حج و زیارت کشور برای سفر به عتبات عالیات نام نویسی کرده‌اند تأکید کرد: برای دریافت روادید نیازی به حضور مردم در دفتر نمایندگی صدور روادید عراق نیست و این‌ کار از طریق دفاتر حج و زیارت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی بدون داشتن روادید نمی‌توانند در عراق حضور یابند گفت: ثبت نام زائران در سامانه سماح سازمان حج و زیارت به آدرس http://samah.haj.ir همچنان ادامه دارد و افرادی که در این سامانه ثبت نام می کنند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی سراسر کشور که در این سامانه انتخاب می کنند، نسبت به ارائه مدارک جهت صدور ویزا اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پروازهای زیارتی عتبات عالیات عراق از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت پس از پنج سال اشاره کرد و افزود: این پرواز نیز از امروز باتوجه به درخواست‌های مردمی و پیگیری‌های انجام شده محقق شد و مردم می‌توانند برای سفر به عتبات از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز اقدام کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: پرواز نجف – رشت- بغداد  هر هفته چهارشنبه از فرودگاه سردار جنگل رشت انجام می شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار زائر گیلانی اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شوند گفت: امسال دولت با همکاری نهادهای مختلف زیر ساخت‌های بهتری را فراهم کرده است.

وی اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی را  نمایش باشکوه عشق و علاقه مردم به خاندان عصمت و طهارت عنوان کرد.

در پایان این نشست لوح سپاسی از سوی کارگزارن دفاتر مجاز زیارتی گیلان و سازمان حج و زیارت به پاس پیگیری های استاندار گیلان برای راه اندازی دفتر صدور روادید عراق در رشت و پروازهای زیارتی عتبات عالیات در رشت به نجفی اهدا شد.

انتهایه پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
آتش نشان
سلام همشهری من گرسنه ام همسرم نیز گرسنه است و همچنین فرزندم راستی از گرسنگی بیمار هم شده اند راستی من یک آتش نشانم حقوقم را با تاخیر میدهند بیمه هم چندین ماه است ندارم انتظارت از من چیست حرفم اگر بزنم خفه ام میکنند در آنی و باتمام قدرت مسند نشینان میزپرست میگویند خفه شو بیرون بیکاری است بزرگی که یادت رفته این نیز میگذرد و روزی حماقت آشکار خواهد شد بیگاری با بیکاری فرقش زمین به آسمان است همشهری انتظارت از یک آتش نشان چیست....................
در حاشیه