عضو شورای اسلامی روستای براگور بخش بلوکات رودبار مطرح کرد؛

جیره‌بندی آب روستای براگور و محرومیت مردم روستاهای بالادست از این مایه حیات

نبود آب آشامیدنی سالم و قابل شرب در روستای براگور بخش بلوکات رودبار موجب جیره‌بندی آن شده است.

جیره‌بندی آب روستای براگور و محرومیت مردم روستاهای بالادست از این مایه حیات

به گزارش ۸دی، روستای براگور بخش بلوکات این شهرستان دارای ۷۰۰ نفر جمعیت معادل ۱۵۰خانوار بوده و شغل اصلی اهالی روستا کشاورزی و دامداری است.

نبود آب شرب مناسب و باکیفیت یکی از مشکلات عمده مردم روستای براگور بلوکات است که سال‌هاست با آن دست به گریبان هستند.

 جیره‌بندی آب در روستای براگور

عضو شورای اسلامی روستای براگور بخش بلوکات رودبار درباره مشکلات این روستا اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده روستا نداشتن آب آشامیدنی است به طوری که آبدار روستا ساعت ۷ صبح منبع را می‌بندد و آب جیره‌بندی است.

فرضعلی ابراهیمی با بیان اینکه آبدار غروب منبع آب را باز می‌کند، افزود: حدود ۱۲۰ یا ۱۳۰ شیر آب باز است اما مردم ارتفاعات بالادست روستا به هیچ عنوان آب ندارند و مقدار آبی که از پمپ خارج و وارد منبع ما می‌شود حدود دو لیتر است.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار لیتر آب در منبع آب روستای براگور ذخیره می‌شود، تصریح کرد: این مقدار آب پاسخگوی نیاز مردم نیست.

عضو شورای اسلامی روستای براگور بخش بلوکات رودبار ادامه داد: ما و اعضای گذشته این شورا پیگیر وضعیت آب شرب مردم روستا هستیم و هر بار مسؤولان به ما قول می‌دهند اما تاکنون مشکل آب روستا را برطرف نکرده‌اند و تبدیل به معضل بزرگی در روستای ما شده است.

وی با اشاره به اینکه منتظر تدبیر مسؤولان برای برطرف کردن معضل نبود آب شرب در روستای مذکور هستیم، گفت: مسؤولان شهرستان رودبار از جمله فرماندار، نماینده مردم در مجلس، بخشدار، آب و فاضلاب و… کاملاً از این موضوع اطلاع دارند.

ابراهیمی اضافه کرد: اخیراً منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی سفری به روستای براگور بخش بلوکات داشت و مشکلات بیان شد و قول داد پیگیر مشکلات روستا باشد.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم مشکلات موجود در روستای مذکور را به اطلاع مسؤولان برسانیم، یادآور شد: نبود آب آشامیدنی، راه، مسائل بهداشتی، طرح هادی و … از جمله مشکلات مهم مردم روستای براگور رودبار است که امیدواریم مسؤولان اقدام‌هایی برای عمران و آبادانی این روستا انجام دهند.

عضو شورای اسلامی روستای براگور بخش بلوکات رودبار گفت: در روستای براگور یک شرکت آب معدنی وجود دارد و خودروهای سنگین از جاده روستا تردد دارند و به همین دلیل جاده تخریب شده و شرکت مذکور قول داده مشکل جاده را برطرف و آن را قابل تردد کند.

وی با اشاره به اینکه اگر معضل آب روستا برطرف شود بقیه موارد قابل برطرف شدن است، متذکر شد: اکنون نبود آب شرب و سالم مهم‌ترین معضل اهالی روستای براگور است.

دست و پنجه نرم کردن روستای براگوار با انبوهی از مشکلات

دهیار روستای براگور بخش بلوکات رودبار نیز در ادامه گفت: در گذشته آسفالت روستا وجود نداشت پس از زمان تاسیس دهیاری اقدام به آسفالت روستا کردیم و اکنون حدود ۷۰ درصد از منازل و املاک مردم روستا دارای سند مالکیت است.

فرامرز باقری، دهیاری را یک نهاد مستقل و غیر دولتی خواند و گفت: باید با درآمد روستا بتوانیم روستای خود را آباد کنیم که به دلیل نبود کار و درآمد، دولت تاکنون به ما کمک کرده است.

وی تنها مشکل اصلی روستای براگور را آب شرب روستا دانست و گفت: مسؤولان قول داده‌اند این مشکل را برطرف کنند زیرا در سال ۷۱ لوله‌گذاری آب شرب در روستا صورت گرفت و در آن زمان از لوله‌هایی استفاده شد که از نظر کیفیت مناسب نبود.

دهیار روستای براگور بخش بلوکات رودبار افزود: علاوه بر معضل آب شرب، مشکل تعویض شبکه داخلی نیز در روستا وجود دارد و ۵۰ درصد از آب شرب روستا توسط شبکه‌های داخلی که شکسته و سوراخ شده است، هدر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید برای تعویض شبکه‌های داخلی اقدام شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم به‌زودی این عمل صورت گیرد زیرا این قول مساعد داده شده که بتوانیم مشکل را عملی کنیم.

باقری روستای مذکور را دارای طرح هادی دانست و یادآور شد: متولی جاده روستای براگور اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رودبار بوده و ۶۰ درصد این جاده توسط کامیون‌های کارخانه آب معدنی روستا تخریب شده که امیدواریم با قول داده شده مسؤولان، این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه شرکت معدنی مذکور حدود ۱۷ نفر از جوانان روستای براگور و اطراف را مشغول به کار کرده است، یادآور شد: این اقدام بسیار تحسین برانگیز است اما مشکلاتی را نیز به وجود آورده که در تلاش هستیم با همکاری و مساعدت بنیاد مسکن و این شرکت، برطرف شود.

v.nfhv , hofhv v,nfhv

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه