رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا خبر داد:

کشف ۲۵۰ کیلو مواد خام دامی فاسد در شهرستان صومعه سرا

هم‌چنین یک واحد قصابی متخلف در منطقه تنیان صومعه‌سرا به‌علت کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت فاسد پلمب شد.

کشف ۲۵۰ کیلو مواد خام دامی فاسد در شهرستان صومعه سرا

به گزارش ۸دی به نقل از واران نیوز، دکتر «مهدی بهروزی» در نشست با خبرنگاران که در شبکه دامپزشکی صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: کنترل و نظارت بر استحصال و عرضه مواد خام دامی از جمله وظایف  دامپزشکی است.

وی با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی از اماکن مرتبط با فرآورده‌های خام دامی در ماه محرم افزود: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته در هفته‌های منتهی به تاسوعا و عاشورا ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد خام پروتئینی فاسد شده و غیرقابل مصرف شامل گوشت گاو و مرغ، آلایش خوراکی بسته‌بندی شده طیور در سطح شهرستان کشف، ضبط و معدوم شده است.

بهروزی با بیان این‌که در این راستا چهار نفر با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: هم‌چنین یک واحد قصابی متخلف در منطقه تنیان صومعه‌سرا به‌علت کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت فاسد پلمب شد.

وی با اشاره به ضبط و نمونه‌برداری از چهار لاشه گوسفند کشف شده از قصابی متخلف گفت: با توجه به پاسخ آزمایش‌ها و نمونه‌برداری از لاشه‌های مکشوفه به‌علت غیرقابل مصرف و فاسد بودن گوشت‌ها فرد متخلف با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد.

بهروزی با بیان این‌که در تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌ کارشناسان دامپزشکی صومعه‌سرا به محل ذبح و قربانی دام‌ها اعزام شده‌اند، گفت: در این مدت بازرسی و نظارت ذبح حدود ۴۰ رأس گوسفند در محل‌های ذبح و قربانی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه‌سرا با قدردانی از دادستان شهرستان یادآور شد: دادستان شهرستان صومعه‌سرا در زمینه بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی و نیز رعایت بهداشت در عرصه‌های تولید و پرورش صنعت دام و طیور حساسیت ویژه‌ای داشته و همواره شاهد مساعدت‌های فراوان دادستان شهرستان در این عرصه می‌باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه