برای نخستین بار؛

یادواره‌ی عقیله النساء در رشت برگزار شد + تصاویر

نخستین یادواره‌ی شهدای مدافع حرم ویژه بانوان با عنوان «عقیله النسا» در رشت برگزار شد.

یادواره‌ی عقیله النساء در رشت برگزار شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، یادواره‌ی شهدای مدافع حرم ویژه‌ی بانوان برای نخستین بار در گیلان عصر دوشنبه در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت با حضور مسئولان، خانواده‌ی معظم شهدای مدافع برگزار شد. در این یادواره از مستند زندگی شهدای مدافع حرم رونمایی شد و فرزندان شهدا به یاد پدران شهیدشان زینب وار و با صبر و شکیبایی دل نوشته های خود را به آنان هدیه کردند.

در ادامه‌ی این مراسم چند تن از خواهران، شعرهایی را در وصف رشادت های شهدای مدافع حرم به خانواده های شهدای مدافع حرم تقدیم کردند.

مدیر اجرایی این یادواره نیز در این مراسم، ضمن تشریح لقب عقیله النسا برای حضرت زینب (س) اظهار داشت: نقش ارزنده ی حضرت زینب (س ) و زنده نگه داشتن قیام عاشورا الگویی تمام و کامل برای جامعه ی ماست. این بانوی کریمه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که اگر الگوی بانوان قرار بگیرند جامعه ی بشری به کمال و سعادت خواهند رسید. بصیرت و صبر از مهمترین خصائص بیبی دو عالم حضرت زینب (س) است. که در روایات نیز آمده نام این بانو عقیله النساء است و نام این یادواره نیزاز آن گرفته شده است، یعنی ایشان خردمند بانوان بوده اند.

محبوبه مطلوب با بیان اینکه  سخنرانی ها و خطبه های حضرت زینب (س) در کوفه و شام و نزد ستمکاران آن زمان به خوبی مراتب علم و دانش او را نشان می دهد خاطر نشان کرد: علم و دانش این بانو از تعلیم و تحصیل اکتسابی نبوده است. همانطور که امام سجاد به عمه‌ی بزرگوارش فرمود عمه جان تو دانشمندی هستی که معلمی ندیدی و فهمیده‌ای هستی که از کسی فهم نیاموخته‌ای.  صبری که ایشان از خود در برابر  ستم ها و بی احترامی‌هایی بنی‌امیه ملعون نشان دادند آنچنان صبر عجیبی بود تا جایی که وقتی عبیدالله از ایشان سوال کرد رفتار خدا را با برادرت چگونه دیدی فرمود «ما رایت الا جمیلا»!

وی افزود: این جمله آنقدر زیباست که نشان از رسیدن به کمال و راضی به رضای الهی شدن را دارد. حضرت زینب آمدند تا ما را  بیدار کنند. وقتی بانو چون مادرش احساس کرد مسئولیتی به دوشش گذاشته شده از جان و مال و زندگی‌اش گذشت و از آسودگی و خوشی خود دست کشید و به کمک امامش رفت. خداوند در واقعه‌ی عاشورا دوباره این بانو را به ما بخشید تا الگویی داشته باشیم و این رسالت امروز به عهده‌ی خانواده‌ی شهداست که صبر و شکیبایی زینبی دارند.

مدیر اجرایی یادواره‌ی شهدای مدافع حرم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با امتیازات این شهدا بر دیگران خاطر نشان کرد: از جمله این امتیازات این است که این شهدا در دفاع از حریم اهل بیت به شهادت رسیدند و امتیاز دوم اینکه این شهدا شهدایی هستند که راه ورود دشمن به داخل خاک ایران را بستند و آخر اینکه مانند امامشان در غربت به شهادت رسیدند ولی امتیاز بزرگتر مختص خانواده‌ی آنهاست که خداوند در سوره‌ی توبه می‌فرماید «آنهایی که در راه خدا جهاد کردند به آنان رحمت بی منتهی و نعمت جاودانه‌ای عطا خواهد شد».

مطلوب  در پایان گفت: اگر امروز حضرت زینب(س) در جامعه‌ای که ما قرار داریم ورود کنند ما چه چیزی برای افتخار داریم؟ دشمن هریک از ما را با اسلحه از بین نمی‌برد. بلکه اسلحه‌ای به سمت ما گرفته است که سنگر خانواده‌ی ما را از بین می‌برد. بنابر این تلاش ما باید این باشد تا با حجابمان به گونه ای باشیم که در برابر این بانوی بزرگوار شرمنده نشویم.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه