6 ماه مانده به انتخابات دوره ی پنجم؛

پشت پرده‌ی عزل شهردار صومعه سرا پس از انتخابات مجلس

پس از پیروزی دلخوش به عنوان نماینده صومعه سرا مردم با خبری شوکه شدند، خبری با تیتر “شهردار صومعه سرا عزل شد.”

پشت پرده‌ی عزل شهردار صومعه سرا پس از انتخابات مجلس

به گزارش ۸دی، به نقل از واران خبر، خرداد سال ۹۲ بود که مردم شهر صومعه سرا با شور و هیجانی خاص به پای صندوق های انتخاباتی رفتند و اعضای شورای شهر خود را تعیین کردند.

پس از رای گیری مشخص شد که این افراد (محمد باقر سرشاد، ناصر حقیقی ،سید محمود حسینی  مجتبی حسین‌زاده، فرزاد طالبی، کیومرث احمدی،محمد رضا رحمانی، حمید رحیمی)  توانستند کرسی دور چهارم شورای صومعه سرا را از آن خود کنند.

از آن زمان تقریبا سه سال و نیم میگذرد و طبق اعلام شورای نگهبان زمان برگزاری دور بعد شورای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود.

پس از روی کار آمدن اعضای شورای شهر و تعیین شهردار، شهر صومعه سرا روندی رو به رشد به خود گرفت چهره شهر تغییر کرد بلوارها زیبا تر و پارک شهر چهره ایی سرزنده به خود گرفت اوضاع شورای شهر و شهرداری صومعه سرا به ظاهر به خوبی پیش میرفت تا زمانی که زنگ انتخابات مجلس به صدا در آمد.

پس از پیروزی دلخوش به عنوان نماینده مردم در مجلس و گذشت چندین هفته از این انتخاب مردم صومعه سرا با خبری که در خروجی سایت ها و کانال های خبری شهرستان قرار گرفت شکه شدند، خبری با تیتر شهردار صومعه سرا عزل شد .

مردم صومعه سرا هنوز در شوک خبر اول به سر میبردند که خبر بعدی یعنی شکایت شهردار از این مصوبه باعث سردرگمی مردم شد، دیگر برای مردم واضح بود که چند دستگی خاصی بین شورای شهر و شهردار به وجود آمده از این رو مردم نیز دست به کار شده و شروع به حمایت از شهردار و شورای شهر کردند.

با ایجاد گروه های چند هزار نفری در تلگرام با موضوعات حمایت از عملکرد شهردار و یا حمایت از رای شورای شهر مردم وارد شدند و به طریقی سعی در حمایت جریان خود داشتند.

پس از شکایت شهردار و بررسی دادگاه مشخص شد که رای شورای شهر از لحاظ قانونی مشکلی ندارد،اما پس از مشخص شدن این شکایت شورای شهر بار دیگر جلسه ایی برای برکناری شهردار تشکیل نداد!!

مردم شهر که نظاره گر این مسائل بودند و با دقت و وسواس خاصی اخبار مربوط به شورای شهر و شهردار را دنبال میکردند برایشان چنین سوالاتی پیش آمد:

  • چرا شورای شهر  اقدام به عزل شهردار زد؟؟
  • چرا شهردار از رای شورای شهر پیروی نکرد و شکایت کرد؟؟
  • چرا پس از اینکه دادگاه اقدام به تایید رای شورای شهر کرد، شورا از عزل شهردار منصرف شد؟؟
  • اگر قرار بود  شورا منصرف شود چرا همان اول دست به رای گیری برای عزل شهردار زد؟؟

البته در حال حاضر مدتی است که اوضاع شهرداری و شورای شهر به ظاهر آرام است و اعضای شورای شهر و برخی دیگر از مردم که خود را لایق خدمت به شهر میدانند در حال آمادگی برای شرکت در انتخابات بعدی شورای شهر میکنند.

به نظر می آید انتخابات دور پنجم شورای شهر صومعه سرا دارای حساسیت بیشتر و مشارکت بالاتری از درو قبل باشد و مردم نسبت به سرنوشت شهرشان حساس تر برخورد کنند.

امید واریم شورای شهر و شهرداری صومعه سرا در این ۶ ماه باقی مانده اگر وعده ای به مردم  داده اند به آن عمل کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه