از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد رشت تقدیر شد

به مناسبت هفته پژوهش از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تقدیر شد.

از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد رشت تقدیر شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر،  این مراسم که ظهر امروز با حضور مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان و جمعی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، حجت  الاسلام والمسلمین علی کریمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: هفته پژوهش فرصتی است که در آن به مجموعه فعالیت  ها و دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه ها توجه ویژه می شود.

وی با بیان اینکه استادان الهام بخش دانشجویان در زمینه پژوهشی هستند، افزود: از دانشجویان نمی  توان به عنوان ارائه دهنده مقالات سنگین علمی و پژوهشی انتظار داشت اما از استادان به عنوان تولیدگر و ارائه دهنده علم در کرسی دانشگاهی انتظار می رود که در خصوص مباحث  پژوهشی حرفی برای گفتن داشته باشند.

 کریمیان با اشاره به مطالبه گری مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش تصریح کرد: یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری به ویژه در برهه زمانی اخیر به آن تأکید فراوان داشته است، بحث مطالبه گری از مجموعه فرهیخته دانشگاهی و حوزوی در مقوله پژوهش و تولید علم است که سهم خود را به طور کامل در آن ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در عرصه های سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی از توجه به پژوهش ناشی می شود، تاکید کرد: موفقیت های ناشی از ارائه مطالب علمی و پزوهشی موجب شده است که بتوانیم در برابر ابرقدرت ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه موفقیت در زمینه علمی موجب قدرت  آفرینی خواهد شد، ادامه داد: کشورهای استعمارگر نیز از این نظریه استفاده می کنند و علم را به عنوان ابزاری برای سلطه بر دیگران به کار می گیرند.

وی با بیان اینکه قدرت، ثروت و آبادی دنیا ثمرات موفقیت در پژوهش و پیشرفت علمی است، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران در کنار این موفقیت  ها آبادانی دنیا و آخرت را در کنار یکدیگر فراهم می  سازد.

 کریمیان با اشاره به اینکه دانشجویان روش پژوهش را از دوران جوانی بیاموزند، تاکید کرد: پژوهشگران باید قالب پژوهش و محتوی را به عنوان دو رکن اصلی مورد توجه قرار دهند، مقالات پژوهشی باید دارای استانداردهای جهانی باشد.

 رامین شعبانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این همایش با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا شرکت های دانش  بنیان را فعال کنیم، تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا سرعت عمل را در بخش پژوهشی افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در صدد موفقیت چشمگیر در حوزه بین المللی باشیم، اضافه کرد: همانطور که آمار نشان می دهد، توانسته ایم حرکت علمی برای دفاع از هویت علمی ایران اسلامی را که در طول تاریخ زبانزد است، به طور کامل حفظ کنیم.

 شعبانی با بیان اینکه باید تولید کننده علم باشیم، اظهارداشت:تلاش باید کرد تا علاوه بر اینکه در بخش پژوهشی مصرف کننده باشیم، به عنوان یک تولید کننده علم نیز باشیم.

 علی محمدی ترکاشوند مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در خصوص ارائه عملکرد اجرایی دفتر امور پژوهشی و انتخاب پژوهشگران برتر اظهار داشت: در این فرصت یک ساله تعداد ۳۲۵ مقاله دریافت شده است که از این تعداد ۲۳۰ مقاله به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ مقاله از آذر ماه سال۹۱ تاکنون در همایش های معتبر به چاپ رسیده است، افزود: دفتر امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ۲۶ مقاله پایان یافته در یک سال گذشته و  ۶۹طرح جاری، یک همایش ملی، سه همایش داخلی، چهارکارگاه آموزشی، ۲۰ جلسه شورای پژوهشی، پنج سفر علمی برای شرکت در کنفرانس های بین المللی برگزار کرده است.

در ادامه از هشت نفر از استادان ( نصراله مولائی هشجین از گروه آموزشی جغرافیای انسانی، جهاندوست سبز علی پور از گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، محمد صادق الهیاری از گروه آموزشی مدیریت کشاورزی، شهاب شریعتی از گروه آموزشی شیمی، علیرضا امیرتیموری از گروه آموزشی ریاضی، محمد رضا آزاده دل از گروه آموزشی مدیریت، شیوا علیزاده از گروه آموزشی مامایی، علیرضا صیداوی  از گروه آموزشی علوم دامی به عنوان پژوهشگر ممتاز)، دو نفر از کارکنان (علی رفیع زاده و مریم حسابی) و دو نفر از دانشجویان (پیمان سلیمی و دانیال مهاجری) این واحد دانشگاهی تجلیل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه