نماینده بندرانزلی در گفتگو با 8دی:

نظام درباره آینده IPC تصمیم می‌گیرد/ باید نقاط منفی قراردادهای جدید نفتی برطرف شود

نماینده مردم انزلی در مجلس گفت: باید نقاط منفی که برای وزیر در صحن علنی مطرح شد رفع شود تا ابهامی در این زمینه باقی نماند.

نظام درباره آینده IPC تصمیم می‌گیرد/ باید نقاط منفی قراردادهای جدید نفتی برطرف شود

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص قرارداد جدید نفتی ایران موسوم به IPC اظهار کرد: برنامه‌ای که وزارت نفت در تعقیب آن است نسخه‌هایی از آن به دفتر مقام معظم رهبری، مجلس و شورای امنیت ملی فرستاده شده است که این دستگاهها روی آن متمرکز هستند.

وی اظهار نظر در خصوص IPC را در زمان حال غیرمنصفانه خواند و افزود: طرح قرارداد جدید نفتی ایران جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه نهادهای مرتبط هنوز به جمع‌بندی یکسانی در این خصوص نرسیده‌اند، گفت: IPC به کل نظام بر می‌گردد و اینکه چند نماینده موافق و مخالف با این طرح باشند، اکنون قابل قبول نیست.

خسته‌بند با اشاره بر اینکه قرارداد جدید نفتی طرحی است که نظام درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند، افزود: این طرح مانند چاقوی دو لبه است که باید نظر جامع را از تصمیم نهایی نظام استنباط کرد.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بررسی های تکمیلی در خصوص قراردادهای جدید نفتی “IPC ” صورت گیرد اظهار کرد: مسئولان نظام صد در صد نسبت به این موضوع حسن نیت دارند تا اتفاقی را که در زمان مصدق و سپس در مقطعی از دوران شاه رقم خورد، پیش نیاید.

وی با تاکید مجدد بر اینکه اکنون نمی‌توان نسبت به این موضوع قضاوت شفافی داشت، افزود: باید نقاط منفی که برای وزیر در صحن علنی مطرح شد رفع شود تا ابهامی در این زمینه باقی نماند.

این نماینده مجلس با اشاره بر اینکه همه باید در خصوص این قرار داد پس از تدوین، برداشت و بیان یکسانی داشته باشند، گفت: باید وحدت رویه در این قرارداد حفظ شود و از قضاوت های بیجا پرهیز نماییم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه