جوابیه‌ی اداره کل ارشاد گیلان به 8دی:

انتشارات ستاد کنگره‌ی شهدا برای حضور در نمایشگاه کتاب گیلان ثبت نام نکرده بود

ثبت نام برای حضور در نمایشگاه کتاب گیلان اینترنتی انجام شد اما انتشارات ستاد کنگره شهدا در مهلت مقرر ثبت نام نکرد.

انتشارات ستاد کنگره‌ی شهدا برای حضور در نمایشگاه کتاب گیلان ثبت نام نکرده بود

به گزارش ۸دی، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پاسخ به انتشار مطلبی با عنوان جای خالی انتشارات ستاد کنگره‌ی شهدای استان در دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان جوابیه‌ای به شرح زیر خطالب به مسئول این پایگاه خبری ارسال کرد:

جناب آقای سیدهادی منفرد

مدیر محترم پایگاه خبری تحلیل هشت دی نیوز

با سلام و احترام

با آرزوی موفقیت روز افزون با توجه به مطلب منتشر شده شماره ۱۴۸۴۱۴ مورخ ۲۴/۰۷/۹۵ با عنوان مسئولین پاسخ دهند؛ جای خالی انتشارات ستاد کنگره‌ی شهدای استان در دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان در راستای ماده ۲۳ قانون مطبوعات، موارد زیر جهت آگاهی و انتشار در آن پایگاه خبری تقدیم می­گردد.

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان علی رغم تمامی موانع و مشکلات موجود به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت استانداری گیلان و معاونت فرهنگی وزارت متبوع با حضور ۴۱۰ ناشر مطرح کشور (که در این میان ۴۰ ناشر گیلانی بودند) از ۱۲ لغایت ۱۷ مهرماه ۹۵ در محل دائمی نمایشگاه های استان، میزبان علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی بود و همانند چند سال اخیر، محدودیت مکانی سالن نمایشگاه باعث شد که این تعداد از ناشران در ٢٠٠ غرفه گنجانده شوند.

ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه های استانی معمولاً حدود یک ماه قبل از برپایی نمایشگاه و از طریق سایت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران انجام می شود که اطلاع رسانی لازم نیز از سوی این اداره کل انجام شد (اینجا را ببینید) و متأسفانه با توجه به عدم ثبت نام انتشارات ستاد کنگره شهدای گیلان در مهلت مقرر و محدودیت های مکانی موجود، شرایط حضور برای این نهاد ارزشی در دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان فراهم نشد.

شایان ذکر است؛ ادارات کل «بنیاد شهید و امور ایثارگران» و «حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس» استان از جمله اداراتی بودند که با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان غرفه داشتند.

در خصوص میزان استقبال شهروندان از دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان نیز یادآور می شود: دکتر فیروز فاضلی، مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آخرین گفت و گوی خود با رسانه ها، دلایل کاهش استقبال نسبت به سال گذشته را روزها و ساعت کمتر بازدید نسبت به نمایشگاه یازدهم عنوان کرد (اینجا را ببینید).

در پایان اعلام می داریم که مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تلاش هستند تا در سال آینده با افزایش غرفه ها و ایجاد فضای مناسب برای برپایی نمایشگاه کتاب استان از آثار ارزشمندی همچون آثار انتشارات ستاد کنگره شهدای گیلان نیز بهره مند شویم.

ضمن تشکر از سوال صریح، شفاف و به دور از تخریب شما، با روی گشاده و آغوش باز منتظر نقدهای سازنده و راه گشای تمام رسانه های مکتوب و مجازی استان می باشیم.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه