برای نخستین بار:

ناو گروه ایرانی با پیام صلح از بندر انزلی عازم بندر باکو شد

برای نخستین بار ناو گروهی از منطقه چهارم نیروی دریایی صبح یکشنبه ۲۵ مهر با پیام صلح و دوستی عازم بندر باکو کشور جمهوری آذربایجان شد.

ناو گروه ایرانی با پیام صلح از بندر انزلی عازم بندر باکو شد

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری افق انزلی ، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی در آیین اعزام این ناوگروه گفت : اعزام این ناوگروه نشان دهنده شکل گیری اتفاقات و تغییراتی درحوزه دریای خزر است .
امیر دریادار افشین رضایی حداد اظهار کرد : اینها حاصل اتفاق خاص یک روزه نیست و پیامهای خاص خود و نتیجه گیری خاص خود را دارد .
وی تصریح کرد : اعزام ناوگروه هایی به این شکل با پیام صلح و دوستی بیانگر این است که دریای خزر امن است و ارتباط متقابل و حسن هم جواری در آن حرف اول را می زند چیزی که هر کشوری آرزوی آن را دارد.
وی خطاب به نیروهای عازم این ماموریت گفت: حضور شما درکشورهای حاشیه دریای خزر بیانگر این است که جمهوری اسلامی اعتقاد دارد بهترین زمینه برای صلح و دوستی و گفت و گو درباره آن فراهم است.
فرمانده ناوگان شمال با بیان این که پنج کشور حاشیه خزر وظیفه دارند حافظ صلح و امنیت این دریا باشند خاطرنشان کرد: شما عزیزان پیام رسان هستید و می روید که عملا نشان دهید برای برادران مسلمان خود در جمهوری آذربایجان پیغام برادری و برابری و صلح دارید .
امیر دریادار رضایی حداد با اشاره به این که در گذشته چنین دیدگاهی در دریای خز وجود نداشت افزود: این تجهیزات به دست دانشمندان جوان ایران ساخته شد و در اختیار نیروی دریایی قرار گرفت تا بتواند در دریای خزر ماموریتهای خود را به نحو احسن انجام دهد.
وی اظهار کرد : کشورهایی که در آن حضور پیدا می کنید انتظار دارند از شما اقتدار توانمندی و غرور و توانایی ببینند.
فرمانده ناوگان شمال خاطرنشان کرد : شما می توانید با دستان توانای خود و با رهنمودهای رهبری و بدون کمک غیر کارهای بزرگ انجام دهید.
امیر دریادار رضایی حداد تاکید کرد : تمام شرایط برای انتقال این پیام از جانب شما به برادران ما در کشور اعزامی وجود دارد.
وی تصریح کرد: این پیام ،همدلی و همکاری و دوستی ها را بیشتر و منافع مشترک را زیاد می کند.
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی افزود: ما با آذربایجان سوای مرز خشکی مرز آبی نیز داریم و ارتباط راهبردی مخصوصا در امور اقتصادی و تجاری داریم و شما می توانید در نیل به این هدف به هر دو کشور کمک کنید و باید دست یه دست هم شرایط را بهتر از گذشته افزایش دهیم.
ناوشکن دماوند با هدف انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه دریای خزر و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های خزر روز یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ عازم باکو شد.
ناوشکن دماوند از آخرین فناوری محاسبات و قدرت ساخت و سازه برخوردار است.
ناوشکن دماوند به دلیل مکانیزم و مشخصات فنی در سامانه رانش، دارای سرعت و قدرت مانور بیشتر بوده و به فناوری روز مجهز و تمام سیستم های آن دیجیتالی است.
این ناوشکن به سیستم دفاع و مراقبت از خود با توجه به سیستم های راداری پیشرفته مجهز است که در نوع خود بی نظیر است و پایداری، برد و قدرت کشف و شناسایی اهداف بالاتر را دارد.
یکی از مهم ترین ویژگی های ناوشکن دماوند بومی و به روز بودن بیشتر سامانه های ناوبری، مخابراتی، سلاح و سیستم های دیده بانی و مراقبتی آن است.
ناوشکن دماوند حدود ۱۰۰ متر طول و بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن وزن دارد و از کاربردی ترین ناوشکن های موجود در دنیا محسوب می شود./

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه