بیش از ۱۲۳هزار تن کالا از صومعه سرا به نقاط مختلف کشور حمل شد

رییس اداره حمل و نقل و پایانه های غرب گیلان گفت: طی هشت ماه سال جاری ۱۲۳هزار و ۲۱۵ هزار تن کالا از صومعه سرا به نقاط مختلف کشور حمل شد.

بیش از ۱۲۳هزار تن کالا از صومعه سرا به نقاط مختلف کشور حمل شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، سید مرتضی عظیمی اظهار کرد: این مقدار کالا توسط ۱۲هزار و ۴۲۰ دستگاه کامیون از شهرستان صومعه سرا به مناطق مختلف کشور انتقال یافت.

وی در ادامه با اعلام این که در زمان حاضر پنج شرکت حمل و نقل مسافر، سه شرکت حمل و نقل کالا،۵۰۰ راننده و۲۵۰ وسیله نقلیه عمومی در سطح شهرستان صومعه سرا فعالیت می کنند، افزود: طی این مدت ۳۱ هزار مسافر این شهرستان توسط ۵۰۴ دستگاه خودروی ناوگان عمومی جابجا شدند.

عظیمی در ادامه با اشاره به این که عملیات تمدید کارت هوشمند و صدور کارت ناوگان در انجمن صنفی رانندگان شهرستان صومعه سرا انجام می شود، تاکید کرد: باید رانندگان بخش کالا ۴۶ ساعت و رانندگان بخش مسافر ۴۵ ساعت آموزش لازم را بگذرانند تا برای آنان کارت هوشمند صادر شود.

وی همچنین از برگزاری ۱۳ دوره آموزشی برای رانندگان انجمن صنفی بخش کالای شهرستان صومعه سرا خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۵۲۰ راننده این شهرستان در این دوره از کلاس ها شرکت و موفق به دریافت کارت هوشمند شده اند.

رییس اداره حمل و نقل و پایانه های غرب گیلان در ادامه با اشاره به این که طرح ارتقای ایمنی عابران پیاده و موتورسواران در شش ماه نخست سال جاری درسطح روستا های شهرستان صومعه سرا اجرا شد، خاطرنشان کرد: این طرح در ۳۰ روستای این شهرستان با هدف کاهش تلفات و تصادفات به اجرا درآمد که دراین راستا ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی بین موتور سوران توزیع شد.

عظیمی با بیان این که به عنوان نخستین شهرستان در استان گیلان توانستیم پارک ترافیکی را در صومعه سرا احداث کنیم، اضافه کرد: این پارک در راستای آشنایی دانش آموزان و ارتقای فرهنگ ترافیک با همکاری شهرداری صومعه سرا در پارک ابریشم این شهر احداث شده است.

وی همچنین آموزش را مهمترین عامل مشارکت مردم در ارتقای سطح فرهنگ ایمنی و ترافیکی دانست و افزود: برای دستیابی به یک فرهنگ رفتاری باید اطاعت از قانون و مقررات به یک هنجار اجتماعی تبدیل شود و این امر مستلزم آموزش بنیادی و اساسی در تمام زمینه ها است.

به گزارش ایرنا، ارایه خدمات به حمل و نقل عمومی شهرستان های صومعه سرا، ماسال، فومن و شفت از طریق اداره حمل و نقل و پایانه های غرب گیلان انجام می گیرد که در صومعه سرا مستقر است.

صومعه سرا در غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه