درخواست کتبی مغازه‌داران و کاسبان؛

پشت پرده پولهای مشکوکی که اتاق اصناف لنگرود دریافت می کند چیست؟

بازاریان و کسبه لنگرود در واکنش به عدم پاسخگویی اتاق اصناف، طی نامه‌ای به مسئولان خواستار پاسخگویی به سؤالات بی‌جواب خود شدند.

پشت پرده پولهای مشکوکی که اتاق اصناف لنگرود دریافت می کند چیست؟

به گزارش ۸دی، به نقل از لنگرخبر، چندی پیش خبری با تیتر “اتاق اصناف لنگرود در خصوص مبالغ دریافتی جهت احداث ساختمان جدید شفاف سازی کند” در خروجی لنگرخبر قرار گرفت که تاکنون اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت حاضر به پاسخگویی کتبی جهت تنویر افکار عمومی نشدند. +

 

در طی چند روز گذشته بازاریان و کسبه لنگرود در واکنش به خبر لنگرخبر و عدم پاسخگویی اتاق اصناف، طی نامه‌ای به مسئولان استان و شهرستان خواستار پاسخگویی و روشن شدن سؤالات بی‌جواب خود شدند.

 

نسخه‌ای از این نامه که به امضا بیش از ۳۰ نفر از مغازه‌داران و کاسبان لنگرود رسیده است به تحریریه لنگرخبر ارسال‌شده است.

 

نکته: به دلیل حفظ حریم کاسبان و بازاریان امضاها مخدوش شده است ولی اصل نامه در اختیار فرماندار و نماینده شهرستان، دادستان و رئیس دادگستری شهرستان، رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنگرود، رسانه‌ها و مطبوعات، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان است.

 

متن نامه بازاریان و کاسبان لنگرود به شرح زیر است:

احتراما به استحضار می رساند با توجه به شبهات ایجاد شده از عملکرد چند ماه اخیر اتاق اصناف، جمعی از کسبه و مغازه داران لنگرودی امضا کننده این درخواست،‌ جهت روشن شدن افکار عمومی و رفع شبهات خواستار پاسخگویی به موارد زیر هستیم.
۱ – دیده شده که مغازه دارانی که درخواست پروانه کسب دارند از سوی اتحادیه مربوطه به اتاق اصناف معرفی می شوند.
۲ – اتاق اصناف فاقد پروانه را اخطار داده و برای دریافت پروانه کسب، آنها را به اتاق اصناف هدایت می کنند.
۳ – مغازه دارانی که با اخطار اتاق اصناف یا نامه اتحادیه به اصناف مراجعه می کنند در چهار مرحله که در زیر آمده است مبالغی را دریافت می کند که اگر تمام مبالغ ذکر شده پرداخت نشود یا مغازه پلمپ می شود و یا از صدور پروانه کسب جلوگیری می شود.
اول : مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ تومان – ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان – ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان و بالاتر
دوم : مبلغ ۱۰۷/۰۰۰ تومان
سوم : مبلغ ۶۶/۵۰۰ تومان
چهارم: مبلغ ۵۰/۰۰۰ تومان
در پایان برای رفع شبهات و اطلاع رسانی عمومی کسبه و بازار خواهشمندیم که قانونی یا غیرقانونی بودن اقدامات اتاق اصناف و اتحادیه را کتبا اعلام نمایید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه