سجاد ستوده
فوبیای دولت تدبیر؛

پشت پرده‌ی استعفای وزیر ارشاد / جنتی به قربانگاه رفت

وزیر ارشاد روی مین خواهد رفت، تا دولت راستگویان در اذهان عمومی تبدیل به دولت مظلومی شود که در مظلومیتش باید اشکها ریخت.

پشت پرده‌ی استعفای وزیر ارشاد / جنتی به قربانگاه رفت

به گزارش ۸دی، شایعه استعفای وزیر ارشاد، از قراری در هفته پیش رو به واقعیت تبدیل خواهد شد.

اینکه آقای جنتی خودشان استعفا داده یا اینکه ایشان را استعفا دادند، از اهمیت چندانی برخوردار نیست، هر چند که یافتن اصل قضیه هم چندان مشکل نخواهد بود.

فهم دلیل و چرایی اینکه در این زمان و در حالی که فضای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به فضای غالب سیاست کشور تبدیل می شود، دولت روحانی تصمیم به روی مین فرستادن وزیر فرهنگ و ارشاد خود گرفته، نیز آنچنان پیچیده و سخت نیست.

دولت راست گویان با کارنامه درخشانش! در این چهارسال در حالی که همه تخم مرغ های برجامش پوچ از آب درآمده، تصمیم به خودزنی گرفته، خودزنی ای که با شانتاژ و هجمه گسترده رسانه ای همراه خواهد بود.

روحانی برای فرار از فوبیای دولت عقیم چهار ساله نیاز به رادیکال کردن فضای جامعه و البته گرفتن ژست مظلومیت دارد و این هر دو به همت پیاده نظام رسانه ای دولت، شاید شدنی باشد.

وزیر ارشاد روی مین خواهد رفت، تا دولت راستگویان در اذهان عمومی تبدیل به دولت مظلومی شود که در مظلومیتش باید اشکها ریخت.

لذا پیش بینی اینکه حسن روحانی نیز در شوی تبلیغاتی اش همچون رئیس دولت اصلاحات و هاشمی با چشمانی اشکبار جلوی دوربین رفته و نقش یک رئیس جمهور مظلوم که نگذاشتند کاری از پیش ببرد را بازی کند، کار سختی نخواهد بود.

دولت، علی جنتی را به قربانگاه خود ساخته می فرستد تا شاید به مدد این قربانی بتواند مفری برای نجات از فوبیای خانمان براندازی که این روزها به جانش افتاده، بیابد.

خودزنی‌های اینچنینی در ماه‌های آتی یکی از محتمل ترین رفتارهای دولت احتمالی چهارساله حسن روحانی خواهد بود، خودزنی هایی که به نظر می رسد حتی با هجمه دیوانه وار رسانه ای نیز نتواند موجب فرار دولت از ترس تبدیل شدن به اولین دولت چهارساله بعد از انقلاب شود.

 بی توجه به رفتارهای انتحاری و تبلیغاتی دولت تدبیر، حتی با توجه به نیامدن رقیب سرسختی همچون محمود احمدی نژاد نیز احتمال چهارساله شدن این دولت چندان دور از ذهن نیست و دولت امید نباید امید چندانی به رفتارهایی مشابه عملیات پردامنه استعفای وزیر ارشاد داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
منتظر
روحانی اگر با یه چوب خشک هم رقابت کنه می بازه چون هیچ کاری برای ئنیا و اخرت ایرانی ها نکرد و نفت رو که سر سفره نیاورد عزت نفس قبل رو هم از ما گرفت و .... امریکا رو کرد چه فرقی کرده شرایط بعد از برجام فقط کمر ما بیشتر داره می شکنه برنج و میوه و لبنیات و بنزین و کرایه ها و.......................................... حقوق نجومی و .................... تدبیر!!! و امید!! و................
در حاشیه