امام جمعه موقت رشت:

شکست آمریکا در یمن قطعی است / آل سعود نفس های آخرش را می کشد

امام جمعه موقت رشت گفت: آمریکا همانطور که در افغانستان، سوریه و عراق کاری از پیش نبرد به یقین در یمن نیز به جایی نخواهد رسید و مسلمانان یمن به زودی از دست مستکبرین رهایی خواهند یافت.

شکست آمریکا در یمن قطعی است / آل سعود نفس های آخرش را می کشد

 به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیع زاده  در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به ایستادگی و شجاعت اصحاب امام حسین (ع) پس از واقعه عاشورا و ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: حوادث عاشورا و حرکت امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س)  به ما می آموزد در هر شرایط و جوی که قرار بگیریم ، اگر اراده ای جدی و مصمم پای کار باشد، هر شرایطی قابل تغییر است.

وی افزود: اگر امروز امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) جای من و شما بودند آیا در مقابل دشمن تسلیم می شدند؟ دشمنان اسلام ۳۰ سال جنگ نرم را دنبال کردند و پس آن جنگی سخت به راه انداخت که نتیجه آن شهادت امام حسین (ع) و یارانش شد. حال یزید و عمر سعد به مقصود خود رسیده بودند اما آیا بازماندگان آن حضرت ایستادند و دست نگه داشتند؟ خیر، اراده ای جدی برای برهم زدن آن وضع در کاروان اسرای اهل بیت شکل گرفت.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: اراده‌ی موجود در اصحاب امام حسین (ع) آن  جنگ نرم و سخت را تحت الشعاع حرکت امام سجاد و زینب کبری قرار داد. پس نتیجه این می شود که حجت بر کسی تمام نیست و هر انسانی وظیفه دارد در هر شرایطی در مقابل حجمه های دشمنان، ایستادگی کند.

شفیع زاده قیام حضرت زینب(س) را بسیار ارزشمند و با اهمیت بر شمرد و اظهار کرد: ایشان در آن زمان و برای احیای اسلام و ایستادگی در مقابل یزید هیچ نداشتند و اسیر محسوب می شدند، با این حال سخنرانی کوبنده‌ای به آن عظمت کردند که بر تن خاندان عمر سعد رعشه افکند اما ما امروز یک حکومت اسلامی داریم، تریبونی آزاد برای صحبت کردن داریم؛ اما در مقابل دشمنان و جنگ نرمی که تهدیدمان می کند چه کرده ایم؟ آنچه ما امروز وارثش هستیم  نتایج همان اراده‌ی زینب کبری است.

وی ادامه داد: زمانی که حضرت وارد مجلس عبیدالله شد نه به عنوان یک اسیر بلکه پیروزمندانه به آنجا پای نهاد و با اراده‌ای محکم گفت هر آنچه در کربلا دیده است بجز زیبایی نبود! این کلام حضرت عبیدالله را ترساند و اجازه دادند آنها در کوفه بمانند ولی طی همان چند روز اوضاع شهر به گونه‌ای تغییر کرد که کاروان اسرای کربلا را به شام فرستادند. با آنکه وضع شام به مراتب بسیار نا امید کننده تر از کوفه بود ولی با سخنرانی کوبنده‌ی امام سجاد(ع)  که واقعه‌ی کربلا را تشریح کردند و دل مردم را با خاندان عصمت و طهارت همراه کردند دیری نپایید که شام نیز غرق در اندوه حسین ابن علی (ع) شد و یزید مجبور شد تمام خواسته های امام سجاد(ع)  را استجابت کند.

شفیع زاده با اشاره به اینکه الگوهای جامعه ی اسلامی امامان معصوم ما هستند و زینب کبری اسوه‌ی صبر و استقامت شیعیان است خاطر نشان کرد: زمانی که ما الگوهایی به این کاملی داریم نباید بگوییم نمی توانیم کاری کنیم یا شرایطی را تغییر دهیم. ما در نظام و دینمان اصولی داریم که قادریم هر شرایطی را تغییر دهیم . ما در هیچ شرایطی نباید تسلیم جو شویم که در این صورت دین و باورمان را از دست داده ایم بلکه باید اراده ای عظیم مانند زینب کبری و امام سجاد(ع)  داشته باشیم.

امام جمعه موقت رشت از مردم به دلیل برگزاری مراسمات شکوهمند عزاداری ماه محرم سپاسگزاری و اظهار کرد: امسال بحمدالله مراسمات عزاداری ابا عبدالله الحسین
(ع) در سراسر استان بسیار شکوهمند و گسترده برگزار شد اما محرم امسال با سالهای گذشته تفاوتی محسوس داشت و آن هم شور حسینی بود که با شعور حسینی توام شده بود.

وی تأکید کرد: امسال شعور در عزاداری ها چشمگیر بود. هر چه جلوتر می رویم و اهداف قیام امام حسین (ع) و روز عاشورا برای ملت فهیم روشن‌تر می‌شود این شعور بیشتر می شود. اما شعور حسینی در عزاداری به چه معناست؟ شعور یعنی داشتن درک و معرفتی عمیق‌تر نسبت به حادثه‌ی کربلا و از بین بردن خرافات و منکرات در نوحه خوانی ها و سوگواری ها که خوش بختانه امسال این شور با شعور حسینی همراه بود.

شفیع‌زاده در ادامه با بیان اینکه آل سعود مهره ای سوخته است افزود : مشخص است که آل سعود در حال سپری کردن روزهای آخر خویش است. می خواستند در یک هفته جنگ با یمن را به اتمام برسانند اما خوش بختانه یمن هنوز سر پاست  و این جنگ ۱۸ ماه طول کشید و آل سعود مجبور شد از آمریکا تقاضای کمک کند. دقیقا همان اتفاقی که در اواخر جنگ ایران و عراق افتاده بود جنگ سه روزه‌ای که صدام به دنبال آن بود، هشت سال به طول انجامید. مطمئنا آمریکا همانطور که در افغانستان، سوریه و عراق کاری از پیش نبرد در یمن نیز به جایی نخواهد رسید و مسلمانان یمن به زودی از دست مستکبرین رهایی خواهند یافت.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه