امام جمعه‌ی رضوانشهر:

امام حسین(ع) تعاملی با سپاه یزید نداشت / به بهانه استفاده از تاریخ اسلام، آن را تحریف نکنیم

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه ما اگر از تاریخ اسلام می خواهیم استفاده کنیم تاریخ اسلام را تحریف نکنیم گفت: استفاده از تاریخ اسلام و مقایسه کردن خوب است اما آن را تحریف نکنیم.

امام حسین(ع) تعاملی با سپاه یزید نداشت / به بهانه استفاده از تاریخ اسلام، آن را تحریف نکنیم

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زین‏ العابدین (علیه السلام) در سال ۹۵ ه.ق اظهار داشت: در اسلام هم صلح با شرایط خاص داریم، مواردی بوده که حضرت رسول بعد از سه جنگ بدر، احد و خندق با مشرکان قریش بنا بر مصالحی پیمان صلحی را منعقد کردند که تا ده سال بین هر دو طرف آتش ‌بس باشد و امتیازاتی دادند و امتیازاتی گرفتند.

وی افزود: در تاریخ آمده است که پیامبر برای ریشه کن کردن شرک و بت پرستی مبعوث شده بود اما برای اینکه از شمار دشمنان اسلام کاسته شود، با بعضی قبایل مشرک مثل بنی ضمره و بنی خزاعه که قبیله بزرگی بود پیمان صلح امضا کردند ولی درباره قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بحث صلح و دوستی با دشمن مطرح نیست.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه از کلمات و رجزها و سخنانی که از حضرت نقل شده سیره حضرت را مشاهده می کنیم گفت: بنی‌امیه نماد یک جریان اسلام ستیز هست. نماد یک جریان معاند و دشمن سرسخت اسلام بودند. سیدالشهدا خلافت یزید را خلافتی برخلاف شرع و عرف و اخلاق می‌دانست.

وی تأکید کرد: اگر حاکمیت یزید ادامه پیدا می‌کرد و کسی با آن مقابله نمی‌کرد، کاری که معاویه درصدد آن بود یعنی ریشه کن کردن اسلام، توسط یزید محقق می‌شد. لذا امام حسین(ع) در برابر او‌ ایستاد، چرا که نمی‌خواست اجازه دهد شخص فاسد و نالایقی که به دنبال نابودی اساس اسلام است بر سر کار بیاید.

حبیبی به اشاره به سخنان امام حسین (ع) خطاب به عمر بن‌ سعد اظهار کرد: اگر امام (ع) صحبتی هم با عمر سعد داشتند برای هدایت او بود. اگر بنای امام بر این بود که صلح کند در مدینه این کار را می‌کرد، مروان حکم که پیر بنی‌امیه بود در مدینه به امام پیشنهاد می‎کند که برای حفظ دین و دنیای خودش با یزید بیعت کند اما امام ‌فرمود در زمانی که اسلام مبتلا به حاکم جائری همچون یزید شده باید فاتحه اسلام را خواند و به صراحت می‌فرمایند کسی چون من با فردی چون یزید بیعت نمی ‌کند.

امام جمعه رضوانشهر تأکید کرد: در جریان این ارتباطات هرگز بحث تعامل و مذاکره مطرح نبود. سخن گفتن امام با عمر بن سعد برای جلوگیری از بروز جنگ نبود بلکه امام با حالت پرخاش به عمر بن‌ سعد می‌گوید وای بر تو! می‌دانی چه کار می‌کنی؟ این لشکر انبوه را رها کن و به من بپیوند و به عمر‌ سعد پیشنهاد می‌دهد جبهه باطل را رها کن و به من بپیوند و منظور امام این است که با هم در برابر یزید بایستیم.

وی با بیان اینکه ما اگر از تاریخ اسلام می خواهیم استفاده کنیم تاریخ اسلام را تحریف نکنیم گفت: استفاده از تاریخ اسلام خوب است. مقایسه کردن خوب است اما آن را تحریف نکنیم.

حبیبی با اشاره به معنی شعار هیهات منا الذله امام حسین (ع) افزود: از این جمله مذاکره و گفتگو به دست نمی آید.

امام جمعه رضوانشهر با دعوت مردم به شرکت در سرشماری نفوس و مسکن گفت: سرشماری باعث می‌شود به آمار اصلی دست پیدا کنیم. یقینا حضور پر رنگ در سرشماری به نفع مردم شهرستان است. تمام اطلاعات گرفته شده محرمانه و برای برنامه ریزی مسئولان و آینده نظام مهم است. سرشماری و آمار بستر توسعه همه‌ جانبه کشور است. یکی از پایه‌ھای پیشرفت و ترقی ھر کشوری دستیابی به آمار درست و دقیق است که لازم است خانواده‌ھا و ھمه مردم ھمکاری‌ھای لازم  را با ماموران سرشماری داشته باشند تا دولتمردان بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای خدمت ‌رسانی به مردم عزیز داشته باشند.

حبیبی در پایان ضمن تشکر از مسئولان برگزاری مراسم محرم در شهرستان اظهار کرد: از همه مردم عزیز شهرستان اعم از شیعه و سنی که بصورت مشترک در  مراسم نقش داشتند و هیئات امنای مساجد و روحانیت معظم؛ ذاکرین با اخلاص اهلبیت، بسیجیان جان برکف و گروه های امر به معروف؛ مسئولان امنیتی و امدادی و پرسنل خدوم و زحمت کش نیروی انتظامی که خیلی تلاش کردند تا امسال نظم و انسجام در عزاداری ها و هیئات نسبت به سال گذشته بهتر شود تشکر می کنم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه