امام جمعه کوچصفهان:

شکست آل سعود از ملت یمن، آمریکا را وارد کارزار جنگ کرده است

امام جمعه کوچصفهان گفت: چون آل سعود از مردم یمن شکست خورده اند از دست لرزان آمریکا برای حمله به یمن استفاده می کنند!

شکست آل سعود از ملت یمن، آمریکا را وارد کارزار جنگ کرده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین عباس طلوع ثبوتی در خطبه های این هفته نماز جمعه کوچصفهان با اشاره به آیه ۲۷۱ سوره بقره درباره پرداخت صدقات آشکار و پنهان اظهار داشت: قرآن همه را به صدقه ی آشکار و پنهان دعوت کرده است و این وعده را داده است که صدقه‌ی پنهانی بخشی از گناهان انسان را پاک می کند. صدقه ی آشکار نیز نوعی تبلیغ عملی است و با این کار می توان بقیه را نیز به پرداخت صدقه دعوت کرد.

وی افزود: انسان، در مورد صدقات واجبه می تواند این کار را آشکارا انجام دهد و نسبت به صدقات مستحبی می‌تواند به صورت آشکار و یا مخفیانه صدقه بدهد، ولی مخفیانه بهتر است و انسان را از ریا، و اذیت نمودن به فقیر دور می کند.

امام جمعه کوچصفهان درباره نقش شیطان در انحراف انسان و با اشاره به آیه ۱۰۰ سوره نحل گفت: کسی که سرپرستی شیطان را قبول کند، شیطان او را گمراه می کند و باعث می شود که چشم او حق را نبیند، و گوش او سخن حق را نشنود، و قلبش حرف حق را نفهمد! ولی اگر راه ما الهی باشد، خداوند وعده داده حتما راه هدایت را نشان می دهد! وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا … ؛ و کسانى که در راه ما (تلاش و) جهاد کردند، راه‏هاى (قرب به) خود را به آنان نشان خواهیم داد.

طلوع ثبوتی با بیان اینکه بنده ای که در راه خدا باشد گمراه نمی شود و شیطان نیز تسلّطی بر او ندارد اظهار کرد: بر همه ما لازم است خداوند سبحان و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و امامان شیعه از امیرالمؤمین تا امام زمان علیهم السلام را به عنوان سرپرست قبول کنیم.

وی تأکید کرد: الان که دست ما به امام زمان نمی رسد فقهای جامع الشرایط مانند اطبّا هستند و هر کدام در منطقه و ناحیه خودشان به رتق و فتق و گره گشایی می پردازند ولی وقتی یکی از فقها تشکیل حکومت داد، بقیه فقط در امور شخصی فتوا می دهند ولی مسائل حکومتی به دست ولی فقیه جامع الشرایط است و در چنین موقعیتی بر تمام مسلمانان و حتی آزادی خواهان جهان واجب است گوش به فرمان آن ولی فقیه جامع باشند.

امام جمعه کوچصفهان ادامه داد: دیروز، ولی فقیه جامع الشرایط، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه بودند و امروز حضرت آیت الله امام خامنه ای هستند.

وی افزود: هر دولتی و هر ملتی تا الان در هر صحنه ای پیروز شده به برکت پیروی از ولی امر بوده و هرجا دچار انحطاط و شکست شدیم به واسطه تخلّف و نافرمانی از ولی فقیه بوده است! ان شاء الله پیرو ولی فقیه باشیم، تا سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم.

حجت الاسلام طلوع ثبوتی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش گفت: بیش از صد هزار نفر از کوفیان قرار بود در رکاب امام حسین علیه السلام باشند، اما چون از حرام استفاده کرده بودند و انگیزه شان الهی نبود، در رکاب یزید و ابن زیاد و عمر سعد و شمر رفتند. و تا روز قیامت، همه بر پیروان شیطان لعنت می فرستند و بر یاران امام حسین علیه السلام درود و سلام می فرستند!

امام جمعه کوچصفهان ضمن محکوم کردن ماجرای کشار مسلمانان در یمن توسط عربستان سعودی افزود: در ابتدای حمله وهابیون به یمن، گفتیم که شکست برای آل سعود است و راه مکه گشوده خواهد شد! امروز چرا آمریکا مستقیم وارد جنگ در یمن شده است؟ چون آل سعود و وهابیون از مردم با بصیرت و مجاهد یمن شکست خورده اند به همین دلیل از دست لرزان آمریکا برای حمله به یمن استفاده می کنند! بدانید که صبح پیروی و شکست مستکبران نزدیک است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه