سخنران محفل شب های شعور حسینی اسالم:

مغز عاشورا فهمیدن و عمل کردن به امر به معروف و نهی از منکر است

سخنران ویژه کرسی آزاد اندیشی اسالم گفت: مغز عاشورا این است که نماز، زکات، خمس، جهاد، تبری و تولی و امر به معروف و نهی از منکر را بفهمیم و به آن عمل کنیم و به فرزندان خود هم انتقال دهیم و در عین حال به طور سنتی هم عبادت کنیم.

مغز عاشورا فهمیدن و عمل کردن به امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش ۸دی، اسماعیل حسن زاده سخنران چهارمین شب از کرسی های آزاد اندیشی شب های شعور حسینی در محل کانون بقیه الله (عج) مسجد امام صادق (ع) خلیف آباد اسالم ضمن اشاره به آیه‌ی ۶۹ سوره‌ی عنکبوت «الذین جاهدو فینالنهدینهم سبلنا» اظهار داشت: ترجمه ساده این آیه این است که آنهایی که در راه ما قدم برمی دارند ما راه های درست  را به آنها نشان می دهیم. اگر ما وارد راه خدا شدیم و ادعا کردیم که وارد راه خدا شدیم ولی راه برای ما باز نشد و به بن بست برخوردیم یقین بدانیم که وارد راه راست نشده ایم و خیال می‌کنم که وارد شدیم.

وی افزود: این آیه سنت الهی است و حدود پنجاه  سنت الهی در قرآن وجود دارد که تغییر بردار نیست مثلا آیه‌ی ان مع العسر یسرا (بعد از هر سختی آسانی است) و یا اینکه خداوند می فرماید آنهایی که می آیند در راه ما قرار می گیرند ما راه های را برای آنها باز می کنیم. حالا این اتفاق اگر رخ نداد به خودی خود آن شخص بر می گردد.

حسن زاده ادامه داد: امام حسین (ع) می فرمایند که من برای احیای دین جدم آمدم زیرا در آن زمان یزید می گفت که پیغمبر این دینی را که آورده برای بازی هست و یزید دین را به بازیچه گرفته بود. این طور بود که یزید به جای اقامه نماز جمعه در روز جمعه، چهارشنبه نماز جمعه می خواند و نیز با حال مستی نماز می خواند و از خود احکام الهی را تغییر می داد در این زمان امام حسین (ع)نمی توانست سکوت اختیار کند و برای احیای سنت های الهی قیام کرد.

سخنران محفل شب های شعور حسینی با بیان اینکه پیغمبر اکرم (ص) در زمانی که سید الشهدا زنده بود فرموده است از قتل امام حسین(ع) یک حرارتی از قلوب مومنین تا ابد بوجود می آید که هرگز خاموش نمی شود گفت: هر جایی که می رویم و به هر زبان، ترکی، تالشی، آذری و … همه عاشق حسین(ع) هستند و او را صدا می زنند. شما می بینید که در اربعین حسینی از همه جای دنیا از فنلاند، سوئد، آمریکا و آفریقا همه جا به زیارت امام حسین می آیند.

%d8%b4%d8%a8-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%b9%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c

وی در ادامه به بحث شفاعت اشاره کرد و افزود: عده ای می گویند چرا می گوید یا حسین؟ ما می گوییم یا حسین همان یا الله است. شما توجه کنید که اوج توسلات ما به  افراد پاک و مطهر در دعای توسل است انا توجهنا و توسلنا بک الی الله چرا مغز جوان ما را شستشو می دهید ما می گوییم ای امام حسین به تو متوسل می شویم و الی الله مگر در قرآن نداریم که فرزندان حضرت یعقوب از او می خواهند که برای آنها نزد خدا شفاعت کند. ما همیشه برایش گشایش فراهم می‌کنیم راهش بسته نیست.

حسن زاده ادامه داد: متقی نباشید راهتان بسته است. آیه قرآن می گوید ای پیغمبر اگر آنهایی که گناه کردند آمدند پیش تو و طلب استغفار کردند من می بخشم مرحوم شریعتی نیز می فرمایند شفاعت نجات ناشایست نیست شفاعت اعمال شایستگی است.

وی با بیان انیکه نهضت سید الشهدا نهضت آگاهانه برای احیای دین پیغمبر بود گفت: نهضت آگاهانه انتخاب شد و هیچ چاره‌ای جز اینکه امام حسین (ع) در این راه شهید شود وجود نداشت و برای امام معصوم هم روشن بود که چه کاری باید انجام دهد.

این سخنران کرسی آزاد اندیشی کانون بقیه الله (عج) مسجد امام صادق (ع) خلیف آباد اسالم افزود: مغز عاشورا این است که نماز، زکات، خمس، جهاد، تبری و تولی و امر به معروف و نهی از منکر را بفهمیم و به آن عمل کنیم و به فرزندان خود هم انتقال دهیم و در عین حال به طور سنتی هم عبادت کنیم.

حسن زاده تأکید کرد: هوشیار باشیم سیدالشهدا را بشناسیم، موقعیت فعلی را بشناسیم در کنار شور و حب قلبی حسینی بتوانیم در آگاهی و درست اندیشیدن در مورد نهضت عاشورا قدم برداریم. تنها دغدغه مندی ما این است که ما شور و شعور حسینی را با هم یاد بگیریم و عمل کنیم.

چهارمین شب از محفل شب های شعور حسینی در محل کانون بقیه الله (عج) مسجد امام صادق (ع) خلیف آباد اسالم ابتدا با قرائت قرآن توسط نیما زحمتکش از برادران اهل سنت و فعال کانون بقیه الله (عج) و سخنرانی و خیر مقدم گویی اسماعیل سعادتی نیا مدیر مسئول این کانون آغاز شد.
سعادتی نیا، گزارشی را از فعالیت های کانون بقیه الله(عج) و تجربه ارزشمند این مجموعه در راستای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را به مردم و سخنران ویژه برنامه محفل شب های شعور حسینی، ارایه داد.
مدیر مسئول کانون بقیه الله (عج) در ادامه اسماعیل حسن زاده را از مفاخر و افتخارات تالش دانست و تجربه بالای ۱۵ سال سخنوری وی در مجالس سید الشهدا را از ویژگی های بارز وی دانست و اظهار داشت: برایمان جای بسی افتخار است که در محفل امشب پذیرایی این خطیب توانا و استاد برجسته هستیم و بابت شکل گیری اینچنین جمع باشکوهی در شب شام غریبان حسینی که نشان از شعور حسینی مردم اهل تشیع و تسنن بخش اسالم است خدا را شاکریم که این جمع با استقبال خود از محفل شب های شعور حسینی برگه زرین دیگری از اتحاد و همدلی و شعور عاشورایی مردم بخش اسالم را رقم زدن و بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری وحدت را اولویت اول و آخر اسلام ناب محمدی قرار دادند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه