نماینده مردم تالش در گفتگوی ویژه شبکه باران:

پروژه‌های سفر رئیس جمهور در تالش تحقق پیدا نکرده است / بیمارستان تالش به سال ۹۵ هم نمی‌رسد

نماینده مردم تالش گفت: پروژه کنارگذر تالش و بیمارستان که مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است به پایان سال ۹۵ نمی رسند.

پروژه‌های سفر رئیس جمهور در تالش تحقق پیدا نکرده است / بیمارستان تالش به سال ۹۵ هم نمی‌رسد

به گزارش ۸دی، محمود شکری نماینده‌ی مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران در شامگاه پنجشنبه با اشاره به وضعیت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تالش اظهار داشت: پیمانکار این بیمارستان از سال ۹۳ وعده داده است آمادگی اتمام پروژه را دارد اما به دلیل عدم تأمین اعتبار آن همچنان معلق مانده است و اگر امسال نیز این پروژه تأمین اعتبار شود امکان بهره برداری از آن تا دهه فجر وجود دارد.

وی افزود: برای تأمین اعتبار این پروژه حتی تفاهم نامه ای بین وزیر راه و وزیر بهداشت صورت گرفت اما باز هم ۲۰ میلیارد تومان توافق شده تحقق پیدا نکرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی آخرین وضعیت پروژه‌ی سد شفارود رضوانشهر نیز گفت: خانم ابتکار هم اکنون مانع کار را سازمان بازرسی عنوان می‌کنند و حتی مقرر شده بود که ظرف یک ماه جلسه‌ای بین خانم ابتکار و سازمان بازرسی و آقای نوبخت تشکیل شود اما این مهلت هم به پایان رسیده و این جلسه شکل نگرفته است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر  و ماسال با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر مجوز نشانه‌گذاری ۲۶ هکتار از درختان محدوده‌ی سد صادر شده است گفت: در حال حاضر نشانه‌گذاری درختان انجام شده است اما با توجه به اینکه هنوز موانعی از سوی محیط زیست وجود دارد کار متوقف نشده است اما بسیار کند پیش می رود.

شکری، منابع طبیعی را از موانع اجرای طرح‌های هادی روستاها در شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال عنوان و اظهار کرد: مسئولان منابع طبیعی استان اعتقاد دارند تأیید طرح های هادی روستاها به نوعی تأیید ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده‌ی طرح است و بعدها امکان برخورد با این ساخت و سازهای غیرمجاز وجود نخواهد داشت در حالی که برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز تقابلی با برخورد با تخلفات ندارد و منابع طبیعی می‌تواند با این ساخت و سازها مانند سابق برخورد داشته باشد.

این نماینده‌ی مجلس، مشکل عدم اتمام پروژه راه کلیدبر صومعه سرا به ماسال را عدم تأمین اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی مربوط به بدهکاری راه و شهرسازی برای تملک اراضی مسیر دانست و گفت: در صورت تحقق این اعتبار، مسیر سه کیلومتری این پروژه روکش آسفالت خواهد شد.

وی درباره‌ی مشکل برق‌رسانی روستای پنگاپشت شاندرمن نیز اظهار داشت: اعتبار این پروژه از ابتدای سال گذشته تأمین شده است اما با وجود تفویض اختیارات معاونت چالوس منابع طبیعی به اداره کل گیلان همچنان مشکل اراضی ملی بر این پروژه نیز حاکم است.

شکری با بیان اینکه پنج سال از آغاز پروژه کنارگذر تالش می گذرد گفت: این پروژه جز مصوبات سفر استانی دکتر روحانی هم قرار داشت و مقرر شده بود تا پایان امسال به اتمام برسد اما با توجه به عدم تأمین اعتبار این پروژه تقریبا غیرفعال است.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی پروژه تقاطع همسطح اسالم به خلخال را هم از پروژه‌های سفر استانی رئیس جمهوری عنوان کرد که باید تا پایان سال محقق می شد اما با توجه به شرایط پروژه به اتمام نخواهد رسید.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه