حجت الاسلام میرحسینی اشکوری:

عاشورا درس ایستادگی و مقاومت است نه درس همراهی و مذاکره با دشمن مستکبر

عضو ارشد مجمع اصولگرایان گیلان گفت: چرا امروز عده ای در داخل به جای تبلیغ فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران و یزیدیان زمان، فرهنگ سازش و تسلیم را ترویج و تبلیغ می کنند؟

عاشورا درس ایستادگی و مقاومت است نه درس همراهی و مذاکره با دشمن مستکبر

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سیدکاظم میرحسینی اشکوری که در شب عاشورا (دهمین شب از ماه محرم) و در مسجد صاحب الزمان(ع) سنگر سخنرانی می کرد، ضمن اشاره به فلسفه ی قیام عاشورا اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند هر کار خیری که انسان در راه خدای متعال انجام می دهد، بازهم کارهای خیر دیگری وجود دارد که بالاتر از آن کار خیر قبلی می باشد و اما بهترین کار خیری که بالاتر از آن وجود ندارد ، شهادت در راه خداست.

وی افزود: القاب امام حسین (ع) مانند: ثارالله، سیدالشهدا، اباعبدالله و … همگی نشانه ی جایگاه ویژه ای امام حسین (ع) است که با جهاد و شهادت در راه خدا به دست آمده است و به همین سبب امام حسین(ع) در بین چهارده معصوم (ع) دارای جایگاه ویژه ای می باشد. ثارالله یعنی خون خدا. خون خدا به معنی دین خداست و حسین(ع) برای زنده نگه داشتن دین خدا خون داد و شهید شد.

مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه‌ی گیلان ضمن تشریح معانی وترالموتور گفت: همه ی امامان جایگاه خاص و ویژه ی خود را دارند ولی هیچ امامی را اینگونه به شهادت نرساندند. بدن هیچ امامی را قطعه قطعه نکردند. سر هیچ امامی را از بدن جدا نکردند و اینگونه جسارت نکردند. خانواده ی هیچ امامی را اینگونه به شهادت نرساندند و به اسارت نبردند. حسین(ع) تنها یادگار پیامبر(ص) بود و یکی از معانی وترالموتور یعنی امامی که غریبانه و مظلومانه شهیدش کردند و انتقام او گرفته نشده است و حضرت صاحب الزمان(عج) باید انتقام خون او را بگیرد.

میرحسینی اشکوری ادامه داد: وترالموتور یعنی مظلومی که خون او به ناحق ریخته شد و انتقام خون او گرفته نشده است، در حالیکه ما می دانیم جنایتکاران واقعه ی عاشورا در زمان قیام مختار سقفی دستگیر و به طرز فجیعی کشته شدند. مختار سقفی علیه رحمه، انتقام خون حسین(ع) و یارانش را از قاتلان امام حسین (ع) و یزیدیان گرفت ولی باید ببینیم چرا در زیارت عاشورا گفته می شود یا وترالموتور، یعنی کسی که انتقام خونش گرفته نشده است. چرا در زیارت عاشورا می گوییم ای کسی که انتقام خون تو گرفته نشده است؟

عضو ارشد مجمع اصولگرایان گیلان گفت: ما در فرهنگ عاشورا دو نوع مصیبت داریم. یکی مصیبت عظیم است. و یکی مصیبت اعظم. از مباحثی که در زیارت عاشورا می خوانیم، بحث مصیبت عظیم است. مصیبت عظیم به معنی شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش می باشد که از آن به عنوان درد و مصیبت بزرگ یاد شده است.

وی با طرح این سوال که منظور از مصیبت اعظم چیست اظهار کرد: مصیبت اعظم یعنی آن حاکمیتی که در دست ظالمان جناح باطل و افراد فاسد قرار گرفته است و مصیبت عظیم یعنی شهات امام حسین(ع) برای از بین بردن مصیبت اعظم، یعنی حاکمیت ظالمان و مستکبران بوده است. مصیببت اعظم از مصیبت عظیم بزرگتر است. در بحث وترالموتور که آمده انتقام خون حسین(ع) گرفته نشده، منظور همین انتقام مصیبت اعظم است و انتقام مصیبت اعظم زمانی گرفته می شود که حاکمیت دنیا در دست صالحان قرار گیرد و پرچم اسلام ناب محمدی(ع) در جهان به اهتزاز درآید. مصیبت بزرگ یعنی آن که حاکمیت دنیا در دست فاسقان و جنایتکاران و مستکبران وجود داشته باشد و مردم دنیا سکوت کنند و قیام نکنند.امروز حاکمیت آمریکای جنایتکار و اسرائیل خونخوار، مصداق مصیبت اعظم است.

حجت الاسلام اشکوری گفت: چرا امروز عده ای در داخل به جای تبلیغ فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران و یزیدیان زمان، فرهنگ سازش و تسلیم را ترویج و تبلیغ می کنند؟ این که عده ای می گویند کربلا درس مذاکره و تعامل و گفتگو است واقعا جای تعجب و تاسف دارد که از چه بعدی به  واقعه ی عاشورا می نگرند که چنین تصور غلطی را از این قیام خونین برداشت می نمایند؟

نویسنده ی کتاب آموزه های عاشورا افزود: امام علی (ع) در فرازی از نهج البلاغه می فرمایند اگر تمام دنیا علیه من متحد شوند و من تک و تنها بمانم، والله که ترس و وحشتی ندارم و همچنان بر موضع حق خواهم ایستاد. امام حسین (ع) هم در سفر به کربلا و در حال زمینه سازی برای قیام عاشورا می فرمایند؛ اگر دین امت جدم جز با کشته شدن من استوار نمی ماند، پس ای شمشیرها مرا فرا گیرید و در جای دیگری می فرمایند؛ اگر بدن ها برای مردن آفریده شده اند، پس کشته شدن با شمشیر در راه خدا بهتر است.

سخنران دهه ی اول محرم در مسجد صاحب الزمان (عج) سنگر گفت: مسلم بن عوسجه از یاران امام حسین (ع) در کربلا است. وقتی که امام حسین (ع) در شب عاشورا چراغ ها را خاموش می کند و به یارانش امان می دهد و خطاب به آن ها می فرماید؛ هرکه در این تاریکی می خواهد برود میتواند که برود و اجباری در همراهی با من نیست، مسلم بن عوسجه علیه رحمه خطاب به امام حسین(ع) می گوید اگر هفتاد بار مرا بکشند و زنده کنند، اگر هفتاد بار مرا قطعه قطعه کنند و یا بسوزانند و خاکستر شوم، باز دست از دفاع و حمایت از امام  حسین(ع) برنخواهم داشت. پیام عاشورا یعنی همین. یعنی جانفشانی در راه دین و ولایت. یعنی مقاومت در راه اسلام و قرآن و ولایت تا آخرین قطره ی خون.

وی ادامه داد: کجای این فرهنگ و پیام عزتمندانه، رنگ و بوی مذاکره و معامله با دشمن می دهد؟

سخنران راهپیمایی تاریخی ۸دی سال ۸۸ رشت گفت: امروز ادامه دهندگان واقعی راه حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مدافعان حرم و خانواده های شهداء، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و نیروهای جبهه ی مقاومت اسلامی هستند. امروز سوریه، عراق و یمن همان سرزمین کربلای سال ۶۱ هجری هستند و شریح قاضی بر صندلی دبیرکلی سازمان ملل نشسته است و جرات بیان حقیقت را در برابر سعوی ها و غربی ها ندارد. امروز و در قرن ۲۱، دولت آمریکا و رژیم سعودی، به نیابت از شمر و یزید سال ۶۱ هجری، بر علیه مظلومان و حق مداران دنیا، توطئه و جنایت می کنند و چه زیباست این جمله که ” کل عرض کربلا و کل یوم عاشورا”. و یقینا تا زمانی که ظلم و جنایت و استکبار وجود دارد عاشوراها نیز وجود خواهد داشت.

عضو ارشد اصولگرایان گیلان افزود: ادامه دهندگان راه حسین (ع)  آنهایی هستند که از مقاومت در برابر دشمن ترس و واهمه ای ندارند و در پیشرفت کشور دل به وعده های دشمنان و آمریکا نبسته اند و وابستگی، لبخند و همراهی با دشمن را افتخار نمی دانند.

وی گفت: اگر امروز یزیدیان زمان، جرات حمله به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد نه به خاطر لبخندها و التماس های نخبگان سیاسی مرعوب و سازشکار در داخل، بلکه به خاطر فرهنگ شهادت طلبی و مقاومت جوانان غیور و حسینی و عاشورایی این مرز و بوم است.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری در انتهای بحث فلسفه و پیام قیام عاشورا در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) سنگر اظهار کرد: امروز تنها راه پیروزی علیه دشمنان به ویژه آمریکا، الگو گیری از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) است. همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند الگوی من برای شروع انقلاب اسلامی، الگو گیری از قیام عاشورا و مکتب عاشورا بود و همانگونه که با تکیه بر فرهنگ عاشورا و شعار هیهات من الذله، علیه حکومت پهلوی پیروز شدیم و همانطور که با دست خالی و با مقاومت در جنگ تحمیلی و در برابر صدام تا بن دندان مسلح فائق آمدیم، امروز نیز با هدایت های رهبر معظم انقلاب و با الگوگیری از فرهنگ عاشورا بر توطئه های آمریکا و متحدینش پیروز خواهیم شد و راه امام حسین(ع) را تا آخرین نفس ادامه داده و زمینه ی ظهور و قیام حضرت صاحب الزمان (عج) را فراهم خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه