در واکنش به رژیم آل سعود صورت گرفت؛

محکومیت گسترده حمله وحشیانه رژیم سعودی به مردم یمن توسط علمای اهل سنت/ سکوت در خصوص جنایات عربستان در یمن جایز نیست

شیعیان یمن مشغول عزاداری بودند که مورد حمله ای وحشیانه قرار گرفتند و انسان های بی گناهی در جریان حمله اخیر سعودی جان خود را از دست داند، این گونه جنایات حاصل کینه دیرنه آمریکا و همدستانش از مسلمانان است.

محکومیت گسترده حمله وحشیانه رژیم سعودی به مردم یمن توسط علمای اهل سنت/ سکوت در خصوص جنایات عربستان در یمن جایز نیست

به گزارش ۸دی به نقل از راه دانا، علمای اهل سنت با بیان اینکه حملات سعودی علیه غیرنظامیان یمن بدون حمایت برخی کشورهای آمریکا و اسرائیل میسر نیست گفتند: این حملات جنون آمیز از سوی همه مسلمان و جامعه اهل سنت ایران محکوم است.
مولوی سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با عصرهامون اظهار داشت بیش از یک سال و نیم است که عربستان سعوی بی رحمانه به مردم یمن حمله می کند و افراد بیگناه را به خاک و خون می کشد.
وی ادامه دا: شیعیان یمن مشغول عزاداری بودند که مورد حمله ای وحشیانه قرار گرفتند و انسان های بی گناهی در جریان حمله اخیر سعودی جان خود را از دست داند، این گونه جنایات حاصل کینه دیرنه آمریکا و همدستانش از مسلمانان است.
وی ضمن تایید اینکه حملات عربستان به مردم یمن بدون چراغ قرمز کشورهای استکبار ممکن نیست گفت: مسلم است که حامی درجه یک عربستان آمریکا و اسرائیل هستند و این رفتار جنون آمیز سران سعودی بدون حمایت این کشورها ممکن نیست.
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری حمله جنگنده های سعودی به مراسم عزاداری را ناشایست دانست و گفت: این حملات جنون آمیز از سوی همه مسلمان و جامعه اهل سنت ایران محکوم است.
مولوی سلامی گفت: عقبه مسلمان کشی عربستان منافع سیاسی و مادی است، ، دشمن امروز به گونه ای عمل کرده که امروز بسیاری از کشورهای اسلامی را شستشوی مغزی داده و آنها را وادار کرده به جنگ با مسلمان کرده است.
وی با تاکید بر اینکه امروز برخی از کشورهای اسلامی به قاعده های قرآن عمل نمی کنند گفت: کشورهای اسلامی به جای اینکه جلوی گستاخی سعودی را بگیرند با سران آن همراه می شوند و از آنها حمایت می کنند.
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر اینکه باید سکوت در خصوص جنایت عربستان در یمن شکسته شود ادامه داد: منافع بسیاری امروز در همین سکوت است و همین منافع مادی و سیاسی زمینه ساز نادیده گرفتن جنایت های امروز عربستان در یمن شده است.
وی افزود: در خصوص هر جنایت کاری چه عربستان و چه هر کسی باشد سکوت جایز نیست، باید مسلملان احساس وظیفه کنند و رسالت خود در این زمینه را انجام دهند.
مولوی سلامی با تاکید بر اینکه آل سعود امروز به اسلام پشت کرده است در پایان گفت: عربستان با توجه مشکلاتی و باتلاقی که برای خود به وجود آورده است، سخت است که بتواند خود را به راحتی از این معرکه بیرون بکشد.

شخص سکوت کننده در مقابل جنایت های عربستان گنهکار است
مولوی جان داد نارویی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه ضمن محکوم کردن جنایت های آل سعود اظهار داشت: از نظر شرع و دین اسلام جایز نیست عده ای را به ناحق به خاک و خون کشید از اینرو عربستان با جنایت هایی که در حق مردم مظلوم و بی گناه انجام داده محکوم است.
وی عربستان را نوکر آمریکا خطاب کرد و گفت: آمریکا برای رسیدن به اهداف شوم خود و برای به جان هم انداختن و نابودی مسلمانان، مهمات جنگی از قبیل اسلحه، توپ، تانک و غیره را در اختیار آل سعود می گذارد.
امام جمعه نصرت آباد با بیان اینکه استکبار جهانی از نظر شرع و اسلام محکوم است، افزود: در واقع عربستان با چنین اقدامات و جنایت هایی که انجام می دهد به اسلام پشت کرده و بر خلاف آن عمل می کند.
وی با اشاره به جمله ” بای ذنب قتلت” گفت: آیا از افرادی که دم از حقوق بشر و آزادی می زنند سوال می شود که این اقدامات چرا انجام می شود؟ قتل عام مسلمانان اعم از زن و مرد، پیر و جوان از نظر جامعه اسلامی محکوم است.
مولوی نارویی با اشاره به سکوت عده ای در داخل وخارج از کشور در این راستا بیان کرد: سکوت برخی در این مقطع جایز نیست و هر کس سکوت کند گنهکار و مقصر است؛ باید همانگونه که امام حسین(ع) بر علیه ظلم و ستم قیام کردند ما مسلمانان هم آماده باشیم و این جنایت ها را محکوم کنیم.
امام جمعه نصرت آباد با بیان اینکه در پشت پرده حمله عربستان به یمن، دست های پلید آمریکا دیده می شود، افزود: کسی که اسلام را قبول داشته باشد چنین جنایت هایی را محکوم کرده و قبول نمی کند.

جامعه اهل سنت جنایات عربستان علیه مردم بی دفاع یمن را محکوم می کند
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در گفت و گو با خبرنگار لادیز ضمن محکوم کردن جنایات اخیر عربستان در یمن، اظهار کرد: حملات عربستان و  به خاک و خون کشیدن صدها نفر از مردم بی دفاع یمن، جنایت جنگی است و سران آل سعود به خاطر این جنایات باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند و جامعه اهل سنت ارتکاب چنین جنایاتی علیه مردم بی دفاع یمن را محکوم می کند.
وی افزود: عربستان با استفاده از بمب ها و تجهیزات آمریکا و اسراییل، زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون می کشد و در واقع استکبار جهانی و اسراییل صحنه گردان جنایات عربستان در یمن هستند چراکه عربستان به دنبال حفظ منافع امریکا و اسراییل در منطقه است و  دستور مستقیم این حملات از سوی امریکا و همپیمانانش صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسراییل در پشت پرده حملات عربستان به یمن، طرح تجزیه خاورمیانه را دنبال می کنند و تفرقه و ناامنی در خاورمیانه تنها به سود امریکا و اسراییل است، استکبار جهانی از حکام نادان سعودی برای پیاده کردن سیاست های خود در خاورمیانه، تضعیف حزب الله و تسلط بر منطقه خاورمیانه استفاده می کند و عربستان تنها آلت دست آمریکا و اسراییل است، انها هم از نفت عربستان استفاده می کنند و هم از ان به عنوان بازیچه  ای برای ابجاد ناامنی و رعب و وحشت در منطقه خاورمیانه استفاده می کنند.
وی با اشاره به سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات بی رحمانه عبستان در یمن، تاکید کرد:جنایات جنگی عربستان در یمن باید در دادگاهها ی بین الملی بررسی شود اما سازمان ملل و شورای امنیت در مقابل این همه جنایت عربستان سکوت اختیار کرده است و حتی در محکومیت این جنایات، قطعنامه صادر نکردند.

جهان اسلام جنایات آل سعود را از یاد نخواهد برد
مولوی محمود شیرزایی کارشناس و مدرس دینی اهل سنت شهرستان هیرمند با محکوم کردن جنایات آل سعود گفت: بمباران ۷۰۰ نفر از مردم بیگناه یمن ظلم بزرگی است که امروزه به دست ظالمان آل سعود در یمن اتفاق افتاده است.
وی گفت: هر کشوری خود امورات کشور را به دست دارد و هیچ کشور دیگری حتی ابر قدرت های جهان نیز حق دخالت به کشور دیگری را ندارد.
مولوی شیرزایی بیان داشت: باید فکری به حال مردم بی گناه و مظلوم یمن کرد تا اینگونه به دست وحشی های آل سعود به خاک و خون کشیده نشوند.
مدرس دینی اهل سنت شهرستان هیرمند با بیان اینکه هر ظلمی محکوم است گفت: نه تنها این حادثه بلکه اتفاقات وحشتناکی که در سالهای اخیر به دست آل سعود و حامیانشان اتفاق افتاده است محکوم است زیرا که هیچگاه جهان اسلام جنایات این قوم را از یاد نخواهد برد.

 ایستادگی مقابل یزیدیان زمان بر همگان واجب است
مولوی الله‌داد رسولی‌زاده  در گفت‌وگو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به مظلومیت اهل بیت(ع) در واقعه کربلا اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) با هدف احیای اسلام و تقویت دین و مقابله با منافقین زمان انجام شد.
امام‌جمعه اهل‌سنت سرباز گفت: اهل سنت همواره غم بزرگ شهادت امام حسین(ع) را در دل خود دارند و به نوبه خود در مراسمات عزاداری محرم شرکت می‌کنند و با افرادی که بخواهند این نهضت بزرگ را از قلب مسلمین جهان محو کنند، مقابله می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: همواره بهترین مخلوقات خداوند به دست پست‌ترین‌های آنها به شهادت رسیده‌اند و با شهادت امام حسین(ع) در صحرای کربلا چنان ظلمی ‌رقم خورد که تاریخ اسلام تاکنون به خود ندیده و این بیانگر کفر و دنیاپرستی یزید و یزیدیان است.
مولوی رسولی‌زاده با تاکید بر لزوم ولایت‌مداری و فرمانبرداری ملت از رهبر ‌انقلاب تصریح کرد: ‌‌ایران نمونه بارزی از دولت دینی و اسلامی است. بر همگان واجب است تا با بصیرت و ولایت‌مداری خود در مقابل یزیدیان زمان که آل‌سعود، داعش و دولت‌های غربی هستند، ایستادگی کنند.
امام‌جمعه اهل‌سنت سرباز با انتقاد شدید از کشتار مردم بی‌گناه عراق، سوریه و یمن به دست وهابیت و داعش، خاطرنشان کرد: ماه محرم از ماه‌های حرام است که نباید در آن حتی جنگ واجب صورت گیرد، اما اسلام‌نماهای وهابی نه تنها به این مسائل پایبند نیستند بلکه با خون‌خواری تمام دست به بزرگترین جنایات  علیه اسلام و مسلمین می‌زنند.

علمای اهل سنت هرمزگان در واکنش به حادثه دلخراش یمن تاکید کردند:عربستان با تندروی و افراطی گری ضربه سختی را به پیکر اسلام وارد کرده و جنایات آل سعود چیزی بجز روسیاهی و انزجار جهانی به همراه ندارد.

برادر کشی در دین اسلام جایگاهی ندارد

شیخ شافعی تشیخ ، امام جمعه روستای گیاهدان و مدیر مدرسه دینی اسماعیلیه  قشم با بیان اینکه پشت پرده همه این اقدامات تروریستی و جنایتکارانه همان صهیونیست جهانی متشکل از آمریکا اسرائیل و روباه مکار انگلیس خبیث است که دستشان آلوده به خون میلیونها مسلمان می باشد،گفت:بی شک  این عمل مذبوحانه و بیرحمانه که عده کثیری از مسلمانان را که هیچ گونه وسایل دفاعی هم نداشته اند نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه انسانها درد آور و مایه تاسف است .

وی با تاکید بر اتحاد و همبستگی امت اسلامی افزود:برادر کشی و آب ریختن به آسیاب دشمن در دین اسلام جایی ندارد لذا برای شهدای این حادثه از خداوند متعال علو درجات و برای مجروحان این واقعه شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و استقامت و پایداری  و برای عاملین این جنایت اشد مجازات را خواستاریم .

افراطی گری عربستان ضربه سختی بر پیکر اسلام است

شیخ  محمد صدیق بهجت، عضو شورای روحانیت شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه حوادث تروریستی دنیابه نام اسلام رقم خورد را  برگی از جنایات تندرویی دانست که با وابستگی به استکبار درصدد ضربه زدن به اسلام می باشد،گفت:کفار در صدد ضربه زدن به مسلمانان هستند و عربستان با تندروی و افراطی گری ضربه سختی را به پیکر اسلام وارد کرده اند و خون بسیاری از بیگاهانان را در لوای اسلام ریخته است.

آل سعود درصدد برهم خوردن اتحادمسلمانان است

شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت پارسیان گفت:حمله به مردم بی دفاع یمن و حوادث منطقه  نمونه های از کارشکنی عربستان در دین است وآل سعود باید در انتظار عواقب الهی و جزای خدایی اقدامات خود باشد.

وی آل سعود را خادم استکبار جهانی دانست و افزود:سعودی ها در راه ضربه زدن به اسلام قدم بر می دارند و درصدد برهم خوردن اتحاد و اجتماع جهانی مسلمانان می باشند.

جوامع بین الملل برخورد قاطعی با عاملان جنایت کنند

احمد عالی زاده، رئیس شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس حادثه خونین یمن را  دردی برای دنیای اسلام دانست و افزود:ریخته شدن خون انسان بی گناه مصیبتی بزرگ برای جامعه بشری است و بروز حادثه انسانی در ماه حرام جان گداز است.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس افزود:دشمنان اسلام بالاخص رژیم صهیونیستی و رهبران بی لیلاقت برخی از کشورهای عربی با حملات تروریستی به دنبال تحقیر وایجاد وحشت در بین مسلمانان هستند.

عالی زاده با بیان اینکه که از جوامع بین الملل انتظارمی رود برخورد قاطعی با عاملان این جنایت داشته باشد، تصریح کرد: رهبران بذل برخی از کشورهای عربی که فقط به حفظ سلطنت خویش می اندیشند بیش از این به حمایت های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دل نبندند.

حمله عربستان به یمن تعرض به انسانیت است

حسین بازماندگان،امام جمعه اهل سنت بندرپل با اشاره به حمله تروریستی عربستان افزود: در هیچ آیین ، مسلکی و هیچ دین و مرامی جنایت علیه بشریت جایگاهی  ندارد  و از نظر انسانهای آگاه  و از منظر حقوقی و بشر دوستانه نسل کشی قبیح و زشت است .

وی این جنایت قبیح را نوعی نسل کشی دانست و افزود: این عمل نوعی تعرض به انسانیت و از بین بردن اشرف مخلوقات است ‌.

بازماندگان ضمن محکوم نمودن این حادثه تلخ و ناگوار از همه آزادگان و مسلمانان جهان خواست در محکوم نمودن این عمل ننگین نسل کشی تنها اکتفا به محکومیت سیاسی نداشته باشندو تلاش جهانی از موضع حقوقی و بین المللی اقدام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه