حجت الاسلام آتش زر:

شهدا بر اوامر ولی امر خود سر تعظیم فرود آوردند

سخنران مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم تاسوعای حسینی گیلان گفت: شهید کسی است که حق و باطل را از هم تمییز داده و بر اوامر ولی امر خود سر تعظیم فرود آورده است.

شهدا بر اوامر ولی امر خود سر تعظیم فرود آوردند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام آتش زر شب دوشنبه در مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع حرم تاسوعای حسینی گیلان سجاد طاهر نیا در مسجد قدس رشت؛ شهید را هم معنای شاهد و ناظر خواند و اظهار داشت: شهید در زمان مرگ به دست فرشتگان بدرقه می شود و خدا و رسولش شهادت می دهند که وی بهشتی خواهد بود. شهادت می دهند که این جوان بیست و چند ساله جانش را در راه ما بذل و عنایت کرده است. او شهید راه خداست چرا که به مرگ طبیعی از دنیا نرفته است و بهترین مرگ‌ها را برای خود برگزیده است.

وی با اشاره به تعابیر شهید مطری از انواع مرگ افزود: زمانی شخصی پیر و پیمانه‌ی عمرش تمام می شود، این فرد به مرگ طبیعی می‌میرد اما این نوع مرگ که حق است افتخار آمیز نیست. زمانی هم شخص به واسطه‌ی بیماری، تصادف و اتفاقی از این دست به لقاءالله می‌پیوندد که این نوع مرگ بسیار اسف بار است و به عبارتی هدر رفتن خون و جان فرد محسوب می‌شود.

آتش زر نوع دیگر مرگ را جنایات انسان دانست که مقتول با مظلومیت کشته می‌شود و گفت: نوع دیگر را قتل نفس که بزرگترین جنایت انسان به خود است، و در این نوع مرگ نجات پیدا کردن فرد و بهشتی شدنش بسیار سخت و در بعضی موارد محال خواهد بود.

حجت الاسلام آتش‌زر شریف‌ترین نوع مرگ را شهادت خواند و خاطر نشان کرد: این نوع مرگ که مرگی به خاطر خدا  و فی سبیل الله است، عزیزترین و با افتخارترین نوع مرگ است. انسان زرنگ همیشه بهترین را بر می‌گزیند و شهدا نیز با کمال درایت و بینش شهادت را برگزیدند و در نیکی‌ها از ما سبقت گرفتند و معنای واقعی السابقون شدند.

وی تأکید کرد: آنها مرز میان حق و باطل را خوب فهمیده بودند. اگر کسی حق و باطل را تشخیص ندهد عاقبت به خیر نخواهد شد و اگر کسی عاقبت به خیر نشود شهید نخواهد شد. کسی که به فیض شهادت نائل می‌شود حق را و باطل را از هم تمییز داده و بر اوامر ولی امر خود سر تعظیم فرود آورده است.

حجت الاسلام آتش زر شهدا را افرادی دانست که تحت هیچ شرایطی از هدف والای خویش دست نکشیدند و جهاد اکبر را با جان و دل به انجام رساندند.

 وی ادامه داد:  جهاد اکبر را کسی  می‌تواند به انجام برساند که بر عمارت دل و نفس خویش حاکم باشند و بتواند هوای نفس خود را کنترل نماید. خیلی از این شهدا مانند حر بعدها برگشتند. مثل شاهین ضرغام؛ که در زمان شاه در کاباره کار می‌کرد اما نور امام او را هدایت کرد و در جبهه‌های جنگ علیه رژیم بعث ماندگار شد و با دوستان هم جنس خودش گروهی را تشکیل داد و باعث رعب و وحشت سربازان عراقی گشت و آنقدر در جبهه ماند تا به شهادت رسید و مانند حضرتش گمنام ماند و هیچگاه به میهن بازنگشت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه