احداث بزرگترین طرح تولید شمش فولادی گیلان موجب تکمیل حلقه تولید فولاد در استان می گردد

علی منتظری گفت: طرح مذکور در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و زیربنای ۶ هکتار در شهر صنعتی رشت اجراء و با بهره برداری از آن که بر اساس برآورد مجریان طرح حداکثر تا ۳ سال آینده خواهد بود بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۸۴۰ نفر نیز بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

احداث بزرگترین طرح تولید شمش فولادی گیلان موجب تکمیل حلقه تولید فولاد در استان می گردد

به گزارش ۸دی نیوز، علی منتظری گفت: این واحد تولیدی مربوط به طرح توسعه مجتمع فولاد گیلان می باشد که شامل تولید سالانه ۲ میلیون و پانصد هزار تن شمش فولاد سنگین خواهد بود.

وی تصریح کرد : طرح مذکور در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و زیربنای ۶ هکتار در شهر صنعتی رشت اجراء و با بهره برداری از آن که بر اساس برآورد مجریان طرح حداکثر تا ۳ سال آینده خواهد بود بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۸۴۰ نفر نیز بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود : مجتمع فولاد گیلان در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن نورد گرم و ۷۰۰ هزار تن نورد سرد بزرگترین مجموعه نورد بخش خصوصی در کشور می باشد و با بهره برداری از طرح توسعه جدید تمامی مواد اولیه مجتمع مذکور که در حال حاضر از خارج از استان و پیش از آن خارج از کشور وارد می شد از داخل استان تامین خواهد شد.

منتظری همچنین گفت : شمشی که در طرح جدید تولید خواهد شد از نوع شمش سنگین و با ضخامت ۲۰۰ میلی متر، طول ۱۰ هزار میلی متر و عرض ۲ هزار میلی متر می باشد.

وی ضمن تقدیر از مدیریت مجتمع فولاد گیلان به دلیل اجرای این طرح و سرمایه گذاری در بخش صنعت استان تصریح کرد: با توجه به اهمیت این طرح در تکمیل حلقه تولید فولاد در مجتمع فولاد گیلان که منجر به تحول مناسبی در صنایع فولادی استان می گردد، همکاری تمامی نهادهای ذیربط استان در زمینه احداث طرح مذکور در تسریع بهره برداری از این پروژه بسیار موثر خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه