فرهنگ آستانه اشرفیه تعطیل است یا اداره ارشاد این شهر؟ + سند

شاید نباید ملاک کار کردن یک نهاد یا اداره را گزارشات ارسالی به روابط عمومی دانست ولی آیا براستی حداکثر پتانسیل فرهنگی یک شهرستان مذهبی ـ فرهنگی تنها در حد ۴ خبر می باشد.

فرهنگ آستانه اشرفیه تعطیل است یا اداره ارشاد این شهر؟ + سند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان خبر، سایت رسمی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان نشان می دهد که از اول پاییز تا به امروز عملکرد اداره ارشاد شهرستان آستانه اشرفیه تنها در حد ۴ خبر بوده است.

با بررسی فعالیت‌های صورت گرفته یا بهتر بگوییم گزارش شده می‌توانید نقش مهمترین دستگاه فرهنگی شهرستان را در مسائل فرهنگی ببینید.

ershad-astae

نخستین خبر مربوط به برگزاری نمایشگاه کتاب، ارسال شده در تاریخ ۲۱ آذر مربوط به نمایشگاه کتابی باهزار عنوان به مناسبت بزرگداشت مقام دانشجو است که بنظر نمی‌آید ارتباطی به روز دانشجو داشته باشد و قبل از این مناسبت هم در روزهای دیگری برپا شده است.

ShowImage.aspx

البته بماند که این نمایشگاه” کتاب خرد آذین “با این عظمت زیر نظر دو ارگان یعنی اداره ارشاد اسلامی و شهرداری آستانه اشرفیه برگزار شده و از آنجایی که برآورد فعایت های تقسیم شده بین این دو ارگان بسیار سخت است از تمامی متخصصین علم ریاضیات جهت برآورد میزان فعالیت تقسیم شده بین این دو،  تقاضای کمک عاجزانه را جهت محاسبه داریم.

بگذریم . . .

در خبر دوم که مربوط به فوت همسر استاد معین است اداره ارشاد شهرستان هیچ نقشی نداشته و این اتفاق با همکاری عوامل آخرت و خانواده متوفی صورت گرفته است.

بگذریم . . .

در خبر سوم که شاید باورتان نشود ولی بالاخره اداره ارشاد یک حرکتی از خود نشان داد و با تیتر  تشکیل سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش بندرکیاشهر از کار خود رونمایی کرد.(هرچند برگزاری جلسه مهم نیست، خروجی جلسه چه بود؟)

بگذریم . . .

در خبر چهارم اجرای نمایش «پارگام» بر صحنه تئاتر آستانه اشرفیه رفت، کار شد.(که ازحق نگذریم یک حرکت فرهنگی خوب به حساب می آید)

بگذریم…

شاید نباید ملاک کار کردن یک نهاد یا اداره را گزارشات ارسالی به روابط عمومی دانست ولی از آنجا که اسماعیل‌ پور مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان در افتتاحیه خبرگزاری تسنیم گیلان اعلام کرده بود که ما سایت رسمی داریم و خبرهای ما بر روی این سایت می‌آید.

البته  باوراین نکته بسیار سخت است که اداره ارشاد کار کند ولی گزارش ندهد نتیجه میگیریم این ۴مورد اهم فعالیت‌های این اداره از مهر ماه تاکنون بوده است.

حال قضاوت اینکه درپاییز روز بزرگداشت مولوی، روزجهانی جهانگردی، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، روز خانواده،عاشورا و تاسوعا، روز کتاب و شهادت میرزا کوچک خان را داشتیم و به اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مربوط می شود یانه با شما، اما اینکه ۱۴ ابان روز فرهنگ عمومی گذشت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه حتی یک حرکت کوچک هم نداشت جای سوال دارد.

آیا براستی این حداکثر پتانسیل فرهنگی یک شهرستان مذهبی ـ فرهنگی است.

دلمان می‌خواهد باز هم بگذریم اما . . .

خیلی خیلی مشتاقیم که جوابیه اداره ارشاد اسلامی شهرستان را دریافت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه