شوراها و دهیاری ها برای توسعه روستاها در اجرای صحیح قوانین کوشاباشند

فرماندار لاهیجان گفت: شوراهای اسلامی و دهیاری ها با انجام صحیح وظایف و اجرای دقیق قوانین به توسعه و آبادانی روستاها کمک کنند.

شوراها و دهیاری ها برای توسعه روستاها در اجرای صحیح قوانین کوشاباشند

محمد علیزاده در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران این شهرستان افزود: شکل گیری شوراهای اسلامی شهری و روستایی یکی از تحولات مهم نظام اسلامی است که باید از این فرصت برای خدمت رسانی درست به مردم بهره ببریم.

وی بر نقش پررنگ دهیاران در مدیریت و پیشرفت روستاها تاکید کرد و گفت: راه اندازی دهیاری در روستاها و همکاری نزدیک با شوراها برای حل مشکلات روستاها تاکنون نتایج خوبی داشته است.

علیزاده با اشاره به برخی وظایف و مقررات مربوط به شوراهای اسلامی و دهیاران از تلاش ها و زحمات آنان در جهت خدمت به مردم مناطق شهری و روستاها قدردانی کرد.

امام جمعه لاهیجان نیز در ادامه این همایش خدمت به مردم را از وظایف مهم شوراهای اسلامی و دهیاران عنوان و اظهار کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران باید در جهت خدمت رسانی به مردم همواره دقت لازم را داشته باشند.

حجت اسلام والمسلمین صرفی پور افزود: پیگیری مسائل مربوط به مردم از سوی شوراهای اسلامی و دهیاران می تواند موجب خدمات رسانی بیشتر به انان را فراهم کند.

وی در ادامه نیز با اشاره به نقش فرهنگی شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها از آنان خواست تا زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی بویژه نمازهای جماعت در سطح روستاهای خود را فراهم کنند.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس نیز در این همایش  گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران باید به صورت مدیریت متمرکز در جهت توسعه مناطق روستائی بکوشند.

ایرج ندیمی افزود: شوراهای اسلامی به مانند پلهای ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و باید به همکاری و همدلی برای توسعه و آبادانی روستاها تلاش بی وقفه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت دهیاران نیز گفت: دهیاران به عنوان مدیران روستائی نقش بسیار مهمی در توسعه و عمران روستاهای خود دارند.

مدیرکل روستائی و عشایری استانداری گیلان نیز در این همایش با اشاره به نقش و جایگاه شوراهای اسلامی و دهیاران به بیان وظایف  قانونی مربوط به آنان پرداخت.

سیدعیسی مهدوی در ادامه خواستار حمایت و تعامل بیشتر مسوولان ادارات و نهادها با شوراهای اسلامی و دهیاران شد.

در ادامه این همایش نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای لاهیجان به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

شهرستان لاهیجان با داشتن دو شورای اسلامی بخش مرکزی لاهیجان و رودبنه دارای ۱۵۲ شورای اسلامی روستائی است.

از مجموع بیش از ۱۸۰ روستای این شهرستان هم اکنون بیش از ۱۱۰ روستا دارای دهیاری مصوب اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه