ادامه مذاکرات کارشناسی منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی/ هیچ تغییری در تاسیسات هسته‌ای صورت نگرفته است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از سر گیری دور جدید مذاکرات کارشناسی توسط شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است و براساس تصمیمی که در آنجا گرفته شود ما مذاکرات را مجددا آغاز خواهیم کرد.

ادامه مذاکرات کارشناسی منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی/ هیچ تغییری در تاسیسات هسته‌ای صورت نگرفته است

به گزارش ۸دی نیوز، سیدعباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در مورد این مسئله که با توجه به کارشکنی‌های اخیر علیه مذاکرات ایران و ۱+۵ توافقنامه به مرحله قبلی خودش برمی‌گردد و یا لغو می‌شود، گفت: دولت آمریکا اقداماتی را در خصوص اضافه کردن برخی شرکت‌ها به لیست‌ تحریم‌ها انجام داده و مدعی هستند که این مسئله خلاف توافقنامه ژنو نیست و در راستای تحریم‌های گذشته است و این شرکت‌ها به دلیل نقض تحریم‌های گذشته به لیست افزوده شده‌اند.

عراقچی ادامه داد: ما انتقاد شدیدی به این مسئله داریم زیرا این نقض روح توافقنامه ژنو است که قرار بود با حسن نیت انجام شود، به همین دلیل از کارشناسان فنی که در وین در حال مذاکره در خصوص سازوکار اجرایی این توافقنامه بودند خواستیم که وین را ترک کنند و برای ارزیابی‌های بیشتر به کشور بازگردند.

وی در خصوص از سر گیری دور جدید مذاکرات کارشناسی اظهار داشت: مراتب توسط شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است و براساس تصمیمی که در آنجا گرفته شود ما مذاکرات را مجددا آغاز خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به فعالیت تاسیسات‌ هسته‌ای کشور بیان داشت: در حال حاضر هیچ تغییری در هیچ کدام از تاسیسات صورت نگرفته و تا آنجا که به وزارت خارجه مربوط می‌شود توافق ژنو هنوز اجرایی نشده و تغییری در تاسیسات نباید صورت بگیرد.

عراقچی در خصوص برخی اظهارات کارشناسان مبنی بر اینکه متن توافقنامه ژنو اشتباه ترجمه شده است، اظهار داشت: کسانی که تردید دارند از متن اصلی استفاده کنند.

وی ادامه داد: ملاک متن انگلیسی است و کسانی که تمایل دارند از محتوای متن اطمینان پیدا کنند می‌توانند به متن انگلیسی آن مراجعه کنند.

عراقچی در پایان یادآور شد که به دعوت وزارت خارجه آلمان جهت پاره‌ای مذاکرات و رایزنی‌هایی در خصوص مسئله هسته‌ای کشورمان به این کشور سفر کرده است و در بنیاد کوربر سخنرانی خواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه