مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دامپروری گیلان:

بانک‌ها مانع پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید می‌شوند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنعت دامپروری گیلان ضمن انتقاد از برخورد بعضی از بانک‌ها با طرح های معرفی شده گفت: بانک ها مانع پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید می‌شوند.

بانک‌ها مانع پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید می‌شوند

%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b9-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af

به گزارش ۸دی، خشایار قره خانی در گفت و گو با خبرنگار مریان خبر ضمن انتقاد از برخورد بعضی از بانک‌ها با طرح های معرفی شده جهت دریافت تسهیلات رفع موانع تولید، اظهار داشت: دولت محترم با تمام سختی ها و مشکلات جاری کشور در یک حرکت انقلابی بخشی از محدودیت ها رو در نظام بانکی که بر سر راه تولید بود را رفع کرد ولی عملا بانک ها علاقه‌ای به اجرای مصوبه دولت ندارند و فقط دنبال تعیین تکلیف معوقات خود هستند و گاهی اقساط سر نرسیده را نیز کسر می‌کنند.

وی افزود: قانون رفع موانع تولید تصریح کرده که واحدهای دارای بدهی سر رسید گذشته و معوق و دارای چک برگشتی مشمول دریافت این تسهیلات می باشند که در زیر بخش این اتحادیه تعدادی تعاونی به بانک های عامل معرفی شدند که هنوز موفق به اخذ تسهیلات بخاطر موانع های متعدد بانک ها نشدند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنعت دامپروری گیلان ادامه داد: الان مدت سه ماه از معرفی طرح‌ها به بانک‌ها سپری می شود ولی هنوز طرحی موفق به دریافت تسهیلات نشده است و اگر هم موفق شود نقدینگی به واحدها تزریق نشده بلکه استهمال صورت گرفته است!

وی اظهار کرد: دولت مشوق هایی را در نظر گرفت تا جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها گرفته شود و با تولید و اشتغال نیازمندی های جمعیت شهری را تامین کند. در این میان طرح های کشاورزی اشتغال زا در روستاها توسط بخش خصوصی و تعاونی راه اندازی شد تا در تولید کشور سهم بسزایی داشته باشند و سرمایه گذاری آنها روز به روز رونق و افزایش افزوده داشته باشد و بانک ها براساس ارزش محل اجرای طرح تسهیلات این قشر زحمت کش را تامین نمایند.

این کارآفرین استان با بیان اینکه بعضی از بانک ها ارزش ملک تولید کنندگان مستقر در مناطق روستایی را بصورت واقعی ارزیابی نکرده و حتی ۵۰ درصد ارزش ملک را نیز برآورد نمی کنند گفت: اینها پاسخ اعتراض تولید کنندگان روستایی میگویند اینجا روستا هست و ملک ارزش نداشته و باید سند مالکیت شهری جهت رهن در بانک ارایه نمایید!!!! آیا مدیران بانک ها که حقوق های نجومی دریافت می کردند وثایق با ارزشی نزد بانک ها داشتند؟ یا مدیر بانکی که تسهیلات از بانک خود دریافت می‌کرد وثیقه شهری در رهن بانک گذاشته بود؟

این پیشکسوت تعاون استان این رفتار بانک‌ها را توهین به تولیدکنندگان در بخش های روستایی تلقی و اظهار کرد:  بانک‌ها به تنهایی در برابر مصوبات دولت قد علم کرده و با توجه به گذشت شش ماه از سال جاری، هنوز منویات مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده و تولید کشور و استان از این رفتار بانک آسیب جدی دیده و می بیند.

قره خانی در پایان از استاندار استان درخواست کرد که به داد تولیدکنندگان استان برسد و اجازه ندهند بعضی از بانک ها سیاست های کلان کشور را به سخره گرفته و تمام برنامه های اجرایی دولت در راستای اقتصاد مقاومتی را ناکارآمد جلوه دهند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه