چشم بادامی ها تعهد دادند که تالاب را پاکسازی خواهند کرد

در مراسمی که در استانداری گیلان برگزار شد سند نهایی تفاهمنامه ی اجرای فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به امضای دکتر نجفی استاندار گیلان، کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و تاکه اوچی نماینده سازمان همکاری های بین المللی ژاپن جایکا به امضاء رسید و بین طرفین مبادله شد.

چشم بادامی ها تعهد دادند که تالاب را پاکسازی خواهند کرد

به گزارش ۸دی نیوز، در مراسمی که در استانداری گیلان برگزار شد سند نهایی تفاهمنامه ی اجرای فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به امضای دکتر نجفی استاندار گیلان ، کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و تاکه اوچی نماینده سازمان  همکاری های بین المللی ژاپن جایکا به امضاء رسید و بین طرفین مبادله شد.

استاندار گیلان در مراسم امضاء و مبادله ی این تفاهم نامه گفت : باتوجه به پایان فاز نخست پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در نیمه ی دوم سال ۱۳۹۱ و پس از ارزیابی های صورت گرفته فاز دوم این پروژه با امضاء تفاهمنامه از سال ۹۳ آغاز می شود .

jpg393

دکتر نجفی گفت : در فاز دوم این طرح فعالیت های اجرایی مبتنی بر اصول مدیریت اکولوژیک درحوزه ی آبخیزتالاب انزلی با تمرکز بر۳ محور پسماند ، فاضلابها و رسوبات خواهد بود .

وی با اشاره به اهمیت تالاب انزلی برای استان گیلان افزود : دستگاههای مسئول موظفند نسبت به اجرای برنامه های احیاء این تالاب تمام دقت نظر و همکاری لازم را به خرج دهند .

نماینده عالی دولت در گیلان حفاظت از محیط زیست را یک نیاز ضروری برای توسعه استان دانست و اظهار داشت : اگر در همه زمینه ها ، همکاری و همیاری همه دستگاه های اجرایی و مردم را نداشته باشیم ، توسعه پایدار نخواهیم داشت .

دکتر نجفی گفت : دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مسائل زیست محیطی دارد و رایزنی های ریاست جمهور با مقامات ژاپنی درسفر به نیویورک در این زمینه نشانده ی نگاه بلند مقام عالی دولت به این مسئله است .

jpg389

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۳ ، برای احیای تالاب انزلی و حفظ محیط زیست و طبیعی گیلان ، اعتبار ویژه ای اختصاص یافته است ، اظهار داشت : تالاب انزلی فرصت و ثروتی برای گیلان و ایران است ومردم این استان و کشور باید از این فرصت بهره مند شوند .

استاندار گیلان به آبگرفتگی چندی پیش برخی شهرستان های استان در پی بارندگی ها اشاره کرد و گفت : این آبگرفتگی ها و بالا آمدن آب رودخانه ها ناشی از جمع شدن رسوبات در تالاب انزلی است که باید در جریان اجرای این طرح برطرف شود .

وی طرح احیای تالاب انزلی را یک مسئله مهم ملی دانست و افزود : اختصاص اعتبار برای این طرح هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گذاری است .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشورنیزبا بیان اینکه هرگونه فعالیت اقتصادی که با تخریب محیط زیست همراه باشد ممنوع است افزود : هرزمان که سازمان حفاظت محیط زیست تشخیص دهد در هرجایی که محیط زیست تخریب می شود سریعا” از آن فعالیت جلوگیری می کند .

کیخواه خواستار تغییر بخش نگری به کلی نگری به مسائل و طرح های زیست محیطی شد و به طرح احیای تالاب انزلی اشاره کرد و اظهار داشت : دولت در سال ۹۳ اعتبار ویژه ای برای این طرح اختصاص داده است .

وی مدیریت یکپارچه را برای احیای تالاب انزلی نقش کلیدی دانست و گفت : سیستم فاضلاب و پسماندها دوخطرجدی برای تالاب انزلی بشمار می روند که باید برای رفع آنها اقدامات جدی صورت بگیرد.

یاسوتو تاکه‌اوچی، نماینده آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران “جایکا ”  گفت : دولت ژاپن و جایکا آماده همکاری فنی بسیار برای احیای تالاب انزلی است.

وی حفاظت از محیط زیست را از اولویت‌های فاز نخست مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی دانست و خاطرنشان کرد: همکاری بیشتری برای تقویت مکانیسم مذکور نیاز است.

نماینده آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن خواستار اقدام‌های لازم برای بهبود محیط زیست تالاب انزلی شد و اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری گیلان نقش مهمی در اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به عهده دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه