یادداشت یک طلبه به بهانه برگزاری مسابقه فوتبال در تاسوعای حسینی؛

این‌قدر برای مردم نسخه نپیچید

یکی از طلبه های لنگرودی در واکنش به تقارن بازی تیم های ملی ایران و کره جنوبی همزمان با تاسوعای حسینی طی یادداشتی مطالبی را عنوان کرده کرده است.

این‌قدر برای مردم نسخه نپیچید

به گزارش ۸دی به نقل از لنگرخبر، یکی از طلبه های لنگرودی در واکنش به تقارن بازی تیم های ملی ایران و کره جنوبی همزمان با تاسوعای حسینی طی یادداشتی مطالبی را عنوان کرده کرده است.

متن این یادداشت را در زیر بخوانید.

 

سلام‌علیکم

مسابقه فوتبال مقدماتی جام جهانی روسیه بین تیمهای ایران و کره جنوبی مصادف شده با روز تاسوعای امسال که این تقارن بحث‌های مختلفی را در کشور به دنبال داشته و به نظرم در مواردی هم اظهارنظرها با افراط‌وتفریط همراه شده است.

عده‌ای رگ غیرتشان به جوش آمده و خواستار تعطیلی بازی به هر قیمتی هستند وعده‌ای هم از طرف دیگر پیشنهاد حسینیه سازی نموده و متقاضی تعطیلی تعدادی از هیئت مذهبی و رفتن عزاداران به ورزشگاه و به‌اصطلاح نمایش فرهنگ شده و قصد فرهنگ‌سازی دارند.

حقیر نسبت به این عزیزان، کمال تواضع و احترام رادارم، چون دغدغه همه این افراد حفظ حرمت عاشوراست…

به نظر حقیر نکاتی لازم به ذکر هست که ضمن بیان آن پیشنهادم را ارائه می‌نمایم:

photo_2016-10-08_09-50-23

-لطفاً عزیزان بزرگوار این‌قدر نگران مدیریت و کنترل مردم در روز تاسوعا نباشند، این مردم همان کسانی هستند که چند سال پیش که روز طبیعت (۱۳ فروردین) مصادف شده بود با دهه اول محرم، آن را نه در یک ورزشگاه، بلکه در کل کشور مدیریت کردند پس از عهده مدیریت این روز نیز برمی‌آیند.

(هرچند این مدل مدیریت جزئی در مسابقه نیمه‌نهایی باشگاه‌های آسیا بین تیم‌های استقلال ایران و دالیان چین در همین ورزشگاه آزادی نیز مسبوق به سابقه است)

 

-آقایان مسئول باید از مدت‌ها قبل از این، به فکر این روز می‌بودند نه با شروع بازی‌های مقدماتی، کاسه چه کنم چه کنم بر دست بگیرند و به این‌طرف و آن‌طرف بروند، چرا همیشه فوتبال ما باید براثر عدم انضباط درست صدمه ببینید.

(جریان بازنده کردن تیم امید دربازی‌های مقدماتی المپیک به جهت استفاده از بازیکن دوکارته، بازنده کردن تیم سپاهان در جام باشگاه‌های آسیا به جهت استفاده از بازیکن محروم، حذف تیم استقلال از جام باشگاه‌های آسیا به جهت تأخیر در ارائه مدارک و … که فقط به جهت عدم انضباط درست بود که یادمان نرفته است…)

مثلاً می‌توانستند ورزشگاه استاندارد کوچک‌تری را معرفی نمایند تا صدمات احتمالی این قضیه کمتر شود

و چانه‌زنی بر سر روز یا ساعت را از مدت‌ها قبل شروع می‌کردند نه چند روز مانده به مسابقه که عده‌ای تازه میگویند: در تلاشیم با توجه به قوانین فیفا با هماهنگی رقیب، بازی زودتر و بجای ساعت ۱۸ ساعت ۱۶ یا ۱۷ برگزار شود

و…

 

– گاهی تشویق و کمک به تیم ملی لزوماً وجود تعداد زیاد تماشاگر نیست که این‌همه مجریان تلویزیونی بر حضور مردم در آن روز بالباس سیاه تکیه می‌کنند، بلکه گاهی شاید عدم حضور یا حضوری کمرنگ هم خود نوعی کمک و حتی فرهنگ‌سازی باشد

پس چه اصراری دارید بر حضور حداکثری؟

چه‌بسا خود بازیکنان هم در این مورد خاص و در وضعیت فعلی که نیاز شدید به تمرکز بر روی مسابقه دارند از این وضعیت استقبال بیشتری می‌نمایند

و به‌قول‌معروف:

شما این‌قدر برای مردم نسخه نپیچید، خود مردم الآن یه پا خود طبیب‌اند.

 

– بجای اینکه این‌قدر بر بزرگ‌سازی حسینیه آزادی تبلیغ نمایید فقط برای تماشاگرانی که به هر دلیلی آمده‌اند، امکانات عزاداری فراهم نمایید.

چه اشکالی دارد رسانه‌ها به‌جای اینکه بگویند حسینیه‌ای صدهزارنفری تشکیل شد بگویند به علت تقارن با شب عاشورای حسینی استقبال چندانی از مسابقه نشد و حاضرین نیز در خلال مسابقه به امامشان اظهار ارادت نمودند.

 

کلام آخر

قدر این مردم را بدانیم و به آن‌ها اعتماد کنیم که به‌حق، معلمان تاریخ‌اند.

والسلام

محمد علیجانی پور

قم- جوار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه