مدیر کل اداره پست گیلان مطرح کرد:

صدور الکترونیکی مجوز املاک برای نخستین بار در گیلان / پست ایران بعد از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته است

مدیرکل اداره پست گیلان گفت: پس از انقلاب اسلامی و با پیشرفت هایی که صورت گرفت پست نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

صدور الکترونیکی مجوز املاک برای نخستین بار در گیلان / پست ایران بعد از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته است

یه گزارش ۸دی، ابوالفضل باقری منش مدیر کل اداره پست استان گیلان امروزبه مناسبت روز پست  پیش از خطبه های نماز جمعه دقایقی به ارائه گزارشات اداره پست و معرفی این نهاد پرداخت.

وی نقش پست را نقشی به سزا در ارتباطات بین افراد خواند و اظهار داشت: پست یکی از قدیمی ترین نهادهای اجتماعی و ارتباطی است که قدمت آن به ۲۵۰۰ سال پیش برمی گردد، در صدر اسلام و پس از آن حکام برای ارسال و تبادل اطلاعات از پست (پیک نامه بر) استفاده می کردند و پس از انقلاب اسلامی و با پیشرفت هایی که صورت گرفت پست نیز در راستای این پیشرفت ها به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

مدیر کل اداره پست گیلان، پست را عمومی ترین نهاد اجتماعی دانست  و افزود : از آنجایی که محوریت پست و پستچی برقراری ارتباط با مردم است در بعضی موارد مردم ارتباط نزدیک تری با پست و به خصوص نامه بران زحمتکش دارند تا جایی که امکان دارد آنها را از همسایه هایشان بهتر و بیشتر بشناسند، پست قانون مند ترین نهادی است که می تواند به درب خانه ی افراد مراجعه کند.

باقری منش با بیان اینکه از مزایای دیگر این نهاد همبستگی و کار نیابتی بین مردم و دولت است و دسترسی مردم به ادارات و دفاتر پستی از دیگر مزایای این نهاد است که استان گیلان از این حیث مقام سوم کشور را دارد گفت: چرا که با بیش از ۸۰۰ واحد  پستی در استان گیلان مردم به راحتی می توانند به این دفاتر دسترسی داشته باشند و از مزیت های دیگر پست ایجاد سامانه ی یکپارچه ی الکترونیکی بوده که این امر در کاهش سفر و جلوگیری از هزینه های جانی و مالی بسیار موثر است.

مدیر کل اداره پست گیلان مزیت دیگر پست را صدور الکترونیکی مجوز املاک مطرح کرد و اظهار کرد: با تأکید استاندار گیلان و معاونت عمرانی استان مجوز صدور املاک روستایی به صورت الکترونیکی برای روستاییان ارائه خواهد شد و این اقدام برای نخستین بار در کشور از سوی پست استان گیلان انجام خواهد گرفت و در این طرح ۱۷۰۰ ملک روستایی به صورت الکترونیکی مجوز خواهند گرفت.

وی در پایان از همشهریان گیلانی تقاضا کرد برای صرفه جویی در هزینه و زمان با مامورین سرشماری استان همکاری کرده و تا ۲۵ آبان ماه نسبت به ارائه اطلاعات آماری خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه