امام جمعه ی رشت :

عزاداران حسینی به روضه خوانی اکتفا نکنند / عربستان سعودی یزید زمانه است

امام جمعه ی رشت اظهار داشت: اگر خطری دین اسلام را تهدید کرد مسلمان باید در این راه برای صیانت از دینش جان خود را فدا کند.

عزاداران حسینی به روضه خوانی اکتفا نکنند / عربستان سعودی یزید زمانه است

به گزارش ۸دی، آیت الله زین العابدین قربانی در نماز جمعه ی امروز مصلی رشت، ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: امام علی (ع) این اصل را در فقه اسلامی جز مسائل بسیار با اهمیت خوانده اند و آن فدا کردن مهم در راه اهم است.

وی با بیان اینکه برای مثال گرچه تصرف و داخل شدن در خانه ی دیگری جایز نیست، اما زمانی که صدای کمک خواستن از خانه ی همسایه به گوش میرسد مومن حق دارد ولو با شکست درب منزل برای نجات جان انسان که اهم است داخل خانه شود افزود:  اگر خطری دین اسلام را تهدید کرد مسلمان باید در این راه برای صیانت از دینش جان خود را فدا کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه فرمانده کل قوا و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان اسلام تأکید کرده اند که اگر قرار باشد به اهداف مقدسه ما تعدی شود ، دیگر مرز نمی شناسیم و در برابر دشمنان قد علم کرده و قیام می کنیم گفت: بنابراین می فهمیم که با چه هدفی امام حسین (ع) اهل بیتش را با علم بر شهادت به کربلا می برد و آماده ی نبردی می شود که در نهایت به شهادت همه ی اصحاب ختم می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری قیام امام حسین را مجوزی برای قیام های مسلمانان نظیر قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قیام امام خمینی (ره) خواند و اظهار کرد: سیدالشهدا در روزی که از مکه خارج می شدند در خطابه ای به اصحاب و یارانشان لذت شهادت را مانند داشتن گردنبندی برای یک دختر کوچک خواندند، یعنی شهادت برای سرلشکر همدانی و مردان بزرگی چون او اینقدر لذت بخش و مایه  شادی  و رضایتشان بود و این شهیدان به سرمایه ای دست یافتند که ما به آن نرسیده ایم.

آیت الله قربانی اشتیاق امام حسین از رفتن به کربلا برای پیوستن به نیاکان و جد بزرگوارش را همچون اشتیاق یعقوب برای دیدن یوسفش دانست و خاطر نشان کرد: امام حسین تنها به قصد شهادت به کربلا نرفت، او دید که عده ای دین را ملعبه ی رسیدن به خواسته های شیطانی خویش کرده اند بنابراین در راه حفظ ارزش ها تاب نمی آورد و خطاب به اصحابش می گوید ” هرکس خواهان ملاقات با خداست با من بیاید.”

وی با بیان اینکه قیام اباعبدالله مردم دنیا را از خواب غفلت بیدار کرده است اظهار داشت: امروز مسلمانان کشورهای غربی نیز هیئت های عزاداری سالار شهیدان را برپا می کنند و فریاد لبیک یا حسین را در قلب کشورهای طاغوتی سر می دهند چرا که حسین جانش را برای زنده ماندن دین خدا در طبق اخلاص گذاشت و قیامی به آن عظمت کرد، قیامی که مسلمانان ایران، یمن، لبنان و اقسا نقاط جهان از آن الهام گرفته اند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در ریاض کوچه ای به نام یزیدابن معاویه وجود دارد افزود: عربستان سعودی از پیروان یزید و خود یزید زمانه دانست و تمام کشورهای حامی عربستان سعودی از اصحاب یزید هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حمایت ایران از کشورهایی نظیر سوریه و حزب الله لبنان را حمایت و صیانت از کیان اسلام و ارزشها دانست و گفت: این راه، راه حسین (ع) است، چرا که شعار همیشگی ایرانیان هیهات منه الذله بوده است و ایرانی هرگز زیر بار ذلت نخواهد رفت.

آیت الله قربانی از وظایف جنود الهی همچون نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج) را برقراری امنیت اجتماعی قلمداد کرد و خاطر نشان کرد: با اینکه  دنیای امروز دنیای جنگ و نا امنی است و حتی در خود آمریکا نیز هر روز انفجارهایی رخ می دهد، کشور ما بحمدالله در کمال آرامش و امنیت است و همه ی اینها مرهون رشادت های نیروهای امنیتی است که در همه حال از مرزهای این کشور پاسداری میکنند.

وی با تاکید بر اینکه امسال چای کاران گیلانی با بهره برداری ۶۳ هزار تن چای بیشتر نسبت به سال قبل نشان دادند چگونه به فرموده ی رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را عملی میکنند اظهار داشت: جهاد کشاورزی نیز با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان هزینه از این چای کاران عزیز حمایت کرده که جای قدردانی دارد.

خطیب نماز جمعه ی شهر رشت استفاده ی حدکثری از تاسوعا و عاشورای حسینی را از نعمات روزهای محرم دانست و زنده نگه داشتن هدف حسین را یادآور شد و اظهار کرد: نباید عزاداری اباعبدالله میدان مقابله ای شود برای خودنمایی، نباید  با مقایسه ی هیئت  خودمان با دیگر هیئات خودمان را فریب دهیم. باید ببینیم آیا راهمان راه حسین است؟ عزاداری برای حسین ابن علی یک امر الهی است و اگر این امر به قصد قربت صورت نگیرد و تنها غرق در ظواهر باشیم هیچ ارزشی نخواهد داشت.

آیت الله قربانی در پایان سینه زنی و زنجیر زنی هایی که به جسم عزاداران لطمه میزند و آنها را مجروح میکند حرام دانست و با بیان این فرموده ی امام که محرم و صفر انقلاب و اسلام را زنده نگه داشته است  تاکید کرد : ” عزارداران حسینی نباید تنها به روضه خوانی اکتفا کنند بلکه می بایست  در منبر ها و پای سخنرانی های روشنگر بنشینند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه