صبح امروز؛

تجمع اعتراضی معلمان پیش دبستانی مقابل ساختمان استانداری گیلان + تصاویر

تعدادی از معلمان پیش دبستانی در اعتراض به عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

تجمع اعتراضی معلمان پیش دبستانی مقابل ساختمان استانداری گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، تعدادی از معلمان پیش دبستانی صبح امروز در اعتراض به عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود مقابل استانداری گیلان تجمع کردند. تجمع کنندگان به نحوه‌ی بکارگیری تبعیض‌آمیز تعدادی از مدرسان حق التدریس در سطح استان نیز اعتراض کردند.

یکی از این معلمان در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: ما ۱۲ سال سابقه‌ی کار به عنوان حق التدریس در مدارس داریم و مانند یک معلم رسمی در مدارس کار می کنیم.

وی افزود: با وجود ۱۲ سال سابقه کار، بیمه نیستیم و از مزایای آن استفاده نمی‌کنیم و به لحاظ درآمدی مشکلات فراوان داریم.

این معلم پیش دبستانی با بیان اینکه برای حدود ۱۰ نفر از مربیان به کار گرفته شده سابقه‌سازی شده است گفت: سوابق این مربیان کمتر از آن چیزی بوده است که اعلام شده است و بر اساس همین سابقه سازی ها برخی استخدام شده اند و ما مربیان به این موضوع معترض هستیم.

جمعی از این مربیان و معلمان معترض هم اکنون بیش از ۱۲ سال سابقه‌ی خدمت در آموزش و پرورش دارند اما بنا به گفته‌ی آنها، تاکنون بیمه نشده اند و وضعیت استخدام آنها در آموزش و پرورش نامعلوم است.

یکی دیگر از این مربیان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تصویب کرده بود که نیروی بازنشسته‌ی آموزش و پرورش نباید استمرار خدمت داشته باشد گفت: این قانون هنوز در آموزش و پرورش اجرایی نشده است و هم اکنون به معلمان مرد و زنی که بازنشسته شده و تمایل به رفتن هم دارند از سوی آموزش و پرورش  گفته می‌شود که باید تا پایان سال به کارتان ادامه دهید.

وی افزود: در بعضی از این موارد، آموزش و پرورش برای نیروی کار خود سرباز معلم به کار می‌گیرد، در حالیکه مربیان پیش دبستانی حتی با سابقه و تحصیلات بالای کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول خدمت هستند اما هیچ تسهیلاتی برایشان در نظر گرفته نمی شود.

مربیان معترض در تجمع امروز خود مقابل ساختمان استانداری گیلان خواستار دیدار با مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و محمد علی نجفی استاندار گیلان شدند که در ابتدا از ورودشان به داخل ساختمان استانداری جلوگیری و پلاکاردهای اعتراضی آنها نیز توسط حفاظت و انتظامات استانداری جمع آوری شد اما سرانجام به تعدادی از معترضان به عنوان نماینده اجازه ورود به ساختمان داده شد.

بنا به گفته‌ی مربیان، در نتیجه مذاکرات نمایندگان مربیان با مسئولان استانداری  مقرر شد روز دوشنبه هفته‌ی آینده مدیر کل آموزش و پرورش استان نشستی با این معلمان داشته باشد و به اعتراضاتشان رسیدگی کند.

 

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی اصغر
لی احترامی به قشر خبرنگار در هرشرایط محکوم است
ناشناس
باسلام ازدرج خبرتجمع مربیان پیش دبستانی سرگردان متشکریم .وشماتنهانشریه ای بودید که بادرج این خبراز ما حمایت کردید.
ما مربیان پیش دبستانی (جامانده از قانون تبصره ده ماده 17 و اصلاحیه آن)
ما مربیان پیش دبستانی (جامانده از قانون تبصره ده ماده 17 و اصلاحیه آن)کارتن خواب اداره آموزش وپرورشیها.... ازمسوولان تقاضا داریم تا ما جاماندگان را ساماندهی دهید. با نهایت سپاس از شما هموطنایی که لااقل خبر بدبختی مارا پخش میکنین تا شاید بگوش سنگین آموزش پرورشیها و... برسد
در حاشیه