کتابخانه عمومی شهید چمران شفت کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد

رئیس کتابخانه‌های عمومی شفت گفت: کتابخانه عمومی این شهرستان کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد. کتابخانه‌ ها به عنوان نهادهای مقدس فرهنگی در شهرها و بخش‌ها باید نقش اطلاع رسانی خود را در جامعه ایفا کنند.

کتابخانه عمومی شهید چمران شفت کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد

به گزارش ۸دی نیوز، مهران یزدانی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: کتابخانه‌ ها به عنوان نهادهای مقدس فرهنگی در شهرها و بخش‌ها باید نقش اطلاع رسانی خود را در جامعه ایفا کنند.

وی اظهارداشت:  بر اساس شاخص‌ های تعیین شده‌ اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور، این کتابخانه به عنوان کتا‌بخانه عمومی برتر در زمینه فعالیت‌ های فرهنگی در بین کتابخانه‌های عمومی کشور در آذرماه سال جاری انتخاب شد.

رئیس اداره کتابخانه‌ های عمومی شفت،گفت: فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه شامل برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و هنرهای تجسمی و برگزاری ویژه برنامه‌ های ملی و مذهبی در مناسبت‌ های مختلف با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه مفید بوده است.

وی همچنین تعامل با دانشگاه‌ ها و مراکز فرهنگی شهرستان، مشارکت فعال در مسابقات مکتوب برگزاری جلسات منظم نقد کتاب، قصه‌گویی، برپایی نمایشگاه به مناسبت‌ های مختلف، برگزاری مسابقات نقاشی، برپایی کلاس‌ های آموزشی و اجرای فعالیت‌ های فرهنگی در بخش کودک را از شاخصه های اصلی این موفقیت توصیف کرد.

یزدانی ادامه داد: افزایش عضویت در کتابخانه با کارکردهای فرهنگی، ارتباط با نشریات محلی برای چاپ مطلب درباره کتابخانه و نهضت مطالعه مفید، تبلیغات در سطح شهر، معرفی کتاب های برتر در پنل کتابخانه به صورت هفتگی و تعامل با اعضا، از مهمترین مولفه‌ های انتخاب کتابخانه برتر فرهنگی بوده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه این رتبه به دلیل عملکرد کارمندان کتابخانه در ارتقای شاخص‌ های فرهنگی در استان کسب شده است، عنوان کرد: کتابخانه‌ ها به عنوان نهادهای مقدس فرهنگی در شهرها و بخش‌ها باید نقش اطلاع رسانی خود را در جامعه ایفا کنند./ مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه