تحریم های امریکا با توافقات در مذاکرات هسته ای پایان نمی پذیرد

با توجه به توافقات ایران با گروه ۱+۵ که قرار بر این بود هیچ تحریم هسته ای بر علیه ایران وضع نشود،اما کنگره امریکا تحریم های جدیدی را به بهانه حقوق بشر و حمایت ایران از حزب الله لبنان وضع کرده که جای تدبیر و هوشمندی بیشتر مسولان نظام در امور خارجه است.

تحریم های امریکا با توافقات در مذاکرات هسته ای پایان نمی پذیرد

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز رشت در خصوص توافقات ایران با ۱+۵ در ژنو بیانیه ای صادر نمود که مشروح آن در زیر آمده است:

سلام و صلوات خداوند نثار روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و همه شهدای راه حق و حقیقت و عرض تسلیت به مناسبت ایاّم به اسارت رفتن اهل بیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)
امام خمینی (ره) در مقابل مواضع استکباری و ناحق غرب در قبال ایران، با این اعتقاد قلبی که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» مستکبران را سر جایشان نشاند و این مهم در هشت سال دفاع مقدس که رزمندگان غیور ما با دست خالی و با نیروی ایمان خود مقابل تمام دنیا ایستادند، به جهانیان اثبات شد و اکنون با وجود تجربه ی عظیم دفاع مقدس، این روحیه در برخی از مسئولین عالی رتبه نظام کم رنگ شده است و آمریکا را به واسطه ی داشتن بمب اتم ابرقدرت جهانی می دانند و  اعلام هم می کنند و همین امر یکی از دلایل نیرو گرفتن دوباره آنها و تصویب تحریم های جدید علیه ایران شده است.
اکنون که در یک پیچ تاریخی بسیار حساس قرار گرفته است؛ این توافقنامه بهانه ای جدید برای آمریکاست تا با سوء استفاده از سایت ها و رسانه هایی که در اختیار دارد، ایران را به عدم پایبندی به توافقنامه متهم کند و با این حربه جدید،  فشارها را بر ملت و نظام جمهوری اسلامی افزایش دهد و به خیال خود، نظام را وادار به تسلیم کند که به لطف خدا و دعای خیر امام زمان(عج) و رهبری هوشمندانه امام خامنه ای (مدّظلّه)، بدخواهان نظام، این خیال را با خود به گور خواهد برد.
جای بسی تامل است که مقام معظم رهبری به ضرورت مأیوس شدن دشمن، به عنوان اصلی ترین عامل بازدارنده استکبار از ادامه توطئه علیه ملت ایران یاد کردند. ایشان در روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی به موضوع مذاکره اشاره کردند و  فرمودند: «دشمنى آمریکا با ملّت ایران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته اى نیست؛ این خطا است اگر خیال کنیم که دعواى آمریکا با ما سرِ قضیّه  هسته اى است؛ نه، قضیّه  هسته اى بهانه است؛ اگر یک روزى هم مسئله ى هسته اى حل شد – فرض کنید جمهورى اسلامى عقبنشینى کرد؛ همانکه آنها میخواهند – خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه،
ده بهانه ى دیگر را به تدریج پیش میکشند» و در بخش دیگری از بیانات خود خاطر نشان کردند: « بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به دست بیاید، لکن تجربه اى است و پشتوانه ى تجربى ملّت ایران را افزایش خواهد داد. » و این نشان از درایت و اشرافیت ایشان به موضوع می باشد.
مسئولین سیاست خارجی ما می بایستی ضرورت توجه به سخنان رهبری را درک کرده باشند.و قطعا می شد با توجه بیشتر به این سخنان گهربار نتیجه بهتری از مذاکرات گرفت. باشد که دیپلمات های ما دلیل این بی اعتمادی مقام معظم رهبری به آمریکا را دریابند و دیدگاهشان نسبت به غرب با این عهدشکنی جدید، دگرگون شده باشد.
متنی که در توافق ژنو مورد توافق ایران و ۱+۵ قرار گرفته پر است از ابهام و کلی گویی و همین کلی گویی ها و ابهامات مجالی شده تا آمریکایی ها به عرضه اندام و مانور دادن روی مفاد توافقنامه بپردازند. لذا همین بحث لغو تحریم ها که در توافقنامه آمده :« هیچ تحریم جدید هسته ای بر ضدّ ایران وضع نخواهد شد» و بعد از چند هفته، کنگره آمریکا با رندی تمام، تحریم های جدیدی را به بهانه هایی همچون حقوق بشر و حمایت ایران از حزب الله بر ضدّ ما وضع کرده اند.
بنابراین ما بسیجیان و دانشجویان، به عنوان افسران جنگ نرم از فرماندهان نظام در بحث هسته ای خواستاریم در این امر خطیر قدری هوشمندانه تر و با تدبیر مذاکرات را پیش ببرند ، که اگر این چنین نشود یاس و نا امیدی ملت غیور ایران را در پی خواهد داشت.
در آخر عاجزانه از خداوند متعال تعجیل در فرج امام زمانمان (عج) و سلامتی برای نائب آن حضرت را طلب می کنیم و اعلام میداریم تا آخرین قطره ی خون خود پشتیبان ولایت فقیه، امام خامنه ای (حفظه الله نفسه الزکیّه) خواهیم بود

ان شاءالله

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه