در گفتگو با معاون جهاد کشاورزی گیلان:

دلیل پدیده شکوفه دهی درختان گیلان در فصل پاییز مشخص شد

پدیده شکوفه‌دهی درختان گوجه سبز در گیلان به‌دلیل فریب‌خوردگی آب و هوایی درختان است.

دلیل پدیده شکوفه دهی درختان گیلان در فصل پاییز مشخص شد

به گزارش ۸دی، مسعود الماسی با اشاره به اینکه گیلان وضعیت مطلوبی در حوزه اراضی باغی دارد اظهار داشت: میوه‌های تولید شده در اراضی باغی استان در کشور سرآمد هستند و برخی از این محصولات به کشورهای همسایه صادر می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه ساله در اواخر فصل تابستان و با ورود به فصل پاییز آب و هوای استان برای درختان میوه به‌صورت گرم و مرطوب می‌شود افزود: شرایط آب و هوایی برای برخی از درختان میوه به‌ویژه درختان گوجه سبز موجب فریب‌خوردگی  آب و هوای بهاری و شکوفه‌دهی می‌شود.

معاون امور باغداری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه شکوفه این فصل درختان گوجه سبز در استان به میوه تبدیل نمی‌شود تصریح کرد: شکوفه‌های حاصل در فصل پاییز به‌دلیل سرما از بین رفته و پایدار نمی‌مانند.

الماسی با بیان اینکه  بالغ بر ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی باغی گیلان به باغات گوجه سبز اختصاص دارد خاطرنشان کرد: در بهار سال ۹۵ بالغ بر ۱۴ هزار تن گوجه سبز از باغات گیلان برداشت شد.

وی ارزش اقتصادی محصول مذکور در سال ۹۵ را ۱۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، فومن، تالش و صومعه سرا از مناطق شاخص استان در تولید میوه گوجه سبز هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
شکوفه دادن درخت درفصل پاییز نشانه چیست
در حاشیه