نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

هدف FATF دسترسی به اسرار کشور است / آیا ایران می‌تواند به سیستم‌های مالی آنها دسترسی داشته باشد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: دشمنان نظام اسلامی به بهانه‌های مختلف به‌دنبال پیدا کردن روزنه‌هایی در کشور هستند.

هدف FATF دسترسی به اسرار کشور است / آیا ایران می‌تواند به سیستم‌های مالی آنها دسترسی داشته باشد

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی با بیان اینکه فضایی پس از برجام در جامعه فراهم شد تا بسیاری از کشورها جهت روابط بین‌المللی، اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران تردد کنند، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی به بهانه‌های مختلف  به‌دنبال پیدا کردن روزنه‌هایی در کشور هستند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم معظم رهبری که فرمودند “مراقب نفوذ باشید”  گفت: هدف غربی‌ها در اجرای قرارداد FATF این است که در مورد اسرار، شبکه‌ها و اطلاعات مالی و بانکی کشور اطلاعاتی کسب کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته نیز بازدید از مناطق و تولیدات هسته‌ای و تفتیش جهت کسب اطلاعات انجام شد تا اطلاعات اماکن ما در مسائل نظامی و هسته‌ای را به‌دست آورند.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان بر این است تا هیچ چیز از دید آنها پنهان و پوشیده نماند، مطرح کرد: هدف آنان در مورد اجرای قرارداد FATF  این است تا به بهانه‌های مختلف وارد شده و کسب اطلاعات کنند تا بتوانند در آینده از این ناحیه به ما آسیب برسانند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان با دستپاچگی به طرف مقابل پاسخ دادند، خاطرنشان کرد: پاسخ در زمینه قرارداد FATF نیاز به مراقبت و توجه بیشتری داشت.

وی مطرح کرد: ما نیز موافق مراودات، ارتباطات بانکی و اقتصادی هستیم ولی این مسائل نباید باعث شود تا برخی از نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مورد بازرسی قرار گیرند و این به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

عباسی با بیان اینکه زیر سؤال بردن درخصوص پرداخت، دریافت و گردش مالی یک کشور کار درستی نیست گفت: آیا ایران می‌تواند به سیستم‌های مالی و شبکه های بانکی آنها دسترسی داشته باشد و یا حتی اطلاعاتی در مورد افراد حقیقی آنها کسب کند؟

وی با اشاره به اینکه آنها هیچ وقت اجازه دسترسی به اطلاعات مالی نهادها و سازمان‌های خود را به ما نمی‌دهند پس چگونه است که می‌خواهند به راحتی از اطلاعات مالی ایران مطلع شوند، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا قانونی برای دسترسی مالی کشورها وجود ندارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه تروریست در تعریف ایران به گروه‌هایی همانند النصره، القاعده، داعش و منافقین گفته می‌شود که به مردم بی‌دفاع نظیر سوریه، ترکیه و عراق حمله می‌کنند، افزود: تروریست به گروه‌هایی گفته می‌شود ‌که بی‌دلیل به مردم آسیب می‌رسانند.

عباسی با اشاره به اینکه منافقین کوردل در برهه‌های مختلف شهروندان ما را به شهادت رساندند، افزود: صهیونیست، استکبار جهانی و برخی از کشورهای خارجی برای منافقین و گروه‌های تروریستی فرش قرمز پهن می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی از داعش و گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، اعلام کرد: استکبار جهانی و صهیونیست، مردم لبنان و حزب الله فلسطین را تروریست می‌دانند.

عباسی با اشاره به اینکه مردم فلسطین و حزب‌الله لبنان برای دفاع از حق و حقوق خود دفاع می‌کنند ولی استکبار جهانی، فلسطین و حزب‌الله لبنان را با داعش مقیاس می‌کند، گفت: به‌راحتی نمی‌شود با قرارداد FATF کنار آمد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن با بهانه وارد می‌شود و باید نگران باشیم چون امکان نوشتن قطعنامه علیه ایران وجود دارد، مطرح کرد: نباید به راحتی با قرارداد FATF برخورد کرد و باید جدی‌تر برخورد کنیم.

وی افزود: مجلس می‌تواند در بحث قراردادهای مختلفی که بین کشور ما با کشورهای دیگر یا سازمان‌های بین‌المللی منعقد می‌شود ورود کند.

عباسی با بیان اینکه باید در قراردادهای این‌چنینی دقت بیشتری انجام دهیم، گفت: مجلس در چنین مواردی نگرانی‌های خود را اعلام و چارچوب قانونی را مشخص می‌کند تا دچار آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر نشویم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه