واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش یافت

واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه نوامبر در مقایسه با ماه پیش از آن افزایش نشان می‌دهد.

واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش یافت
به گزارش ۸دی نیوزبه نقل از رویترز، براساس آمار گمرکی که روز یکشنبه منتشر شد، کره جنوبی ماه گذشته ۵۳۲ هزار و ۸۵۱ تن معادل ۱۳۰ هزار و ۱۹۳ بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که این رقم ۲۶.۷ درصد بیشتر از ماه اکتیر اما ۳۴.۶ کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
براساس آمار رویترز، به این ترتیب واردات نفت خام کره جنوبی از ایران طی ماه ژوئن تا نوامبر روزانه ۱۲۵ هزار و ۷۶۹ بشکه بوده است.
کره جنوبی در ماه ژوئن قول داده است واردات نفت خام خود از ایران را از ۱۴۸ هزار و شانزده بشکه در روز در دسامبر ۲۰۱۲ ، پانزده درصد کاهش دهد.
میزان واردات نفت خام کره جنوبی از ایران ماه به ماه متغیر است زیرا یکی از دو پالایشگاه اصلی کره جنوبی به صورت ماهانه از ایران نفت می‌خرد.
واردات نفت این شرکت در ماه ژوئیه به طور ناگهانی افزایش یافت.
شرکت اس کی انرژی و بانک نفتی هیوندای تنها پالایشگاههای کره جنوبی به شمار می‌روند که به طور منظم از ایران نفت می‌خرند.
براساس آمار اولیه که روز یکشنبه گمرک کره جنوبی منتشر کرد، این کشور که پنجمین وارد کننده نفت خام جهان به شمار می رود ماه گذشته به طور کلی ۱۰ میلیون و دویست تن نفت وارد کرده است ک در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش ۹۰۰ هزار تنی را نشان می‌دهد.

آمار نهایی واردات نفت خام کره جنوبی در ماه گذشته اواخر این ماه توسط شرکت ملی نفت این کشور منتشر می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه