شهردار رشت:

حقوق کارگران را پرداخت نکردیم تا آتش‌نشانها را بیمه کنیم / مجتمع آدینه ۲۱ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است

شهردار رشت گفت: بحث بیمه ی یک آتش نشان که به حفاظت از جانش مربوط می شود بسیار با ارزشتر از حقوق یک ماه کارگر دیگر است.

حقوق کارگران را پرداخت نکردیم تا آتش‌نشانها را بیمه کنیم / مجتمع آدینه ۲۱ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است

به گزارش ۸دی، محمدعلی ثابت قدم شامگاه روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان شهرداری رشت و در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت:” مشکلات طرح پارکینگ آرامستان تازه‌آباد رشت به زودی حل خواهد شد و ظرفیت مزار افزایش خواهد یافت تا برای والدین شهدا نیز که در رابطه اصرار زیادی داشتند جای کافی فراهم شود.

وی همچنین درباره‌ی روشنایی فضای پیاده راه فرهنگی افزود: این پروژه به دلیل بهره‌برداری شهری به تعویق افتاده بود اما طی روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه‌ی روگذر دانای علی نیز در مهرماه امسال افتتاح خواهد شد گفت: پروژه‌ی خط ویژه و BRT  نیز که از آن نتایج خوب و مطلوبی حاصل شده در بخش ترافیک‌های حاشیه‌ای مشکل ساز شده است که در آینده با ایجاد مسیرهای جدید اتوبوس و خریداری اتوبوس‌های جدید و نیز ایجاد رینگ شهری از ابتدای آج بیشه تا میدان جهاد و میدان گیل تا لاکان که طی دو ماه آینده انجام خواهد گرفت این مسئله نیز رفع خواهد شد.

ثابت قدم در پاسخ به این سوال که در رابطه با آزاد سازی و سالم سازی آب رودخانه ها چه تدبیری اندیشیده‌اید اظهار کرد:”ما از ابتدای امسال ۱۵ پارک محله راه‌اندازی کرده ایم و این تعداد را تا پایان سال به ۲۱ پارک خواهیم رساند که همه اینها در نزدیکی رودخانه مستقر هستندو این فضاها باید استفاده‌ی محلی و فرامحله‌ای داشته باشد. ما علاوه بر این، برنامه‌ی تبدیل ۱۰۰۰ متر از یک رودخانه به یک تفرج گاه آبی را در دستور کار داریم.

شهردار رشت در مورد جمع آوری آب های سطحی و زباله های داخل شهری نیز گفت: ” در جمع‌آوری زباله‌ها و نابودی حیوانات موذی داخل شهری، پروژه‌ی بهبودبخشی را در پیش گرفته ایم. ما الان ۲۰۰ تن کود شیمیایی از بازیافتی زباله های کارخانه ای تولید کرده ایم و انتظار داریم بیشتر از این بازیافتی داشته باشیم. همچنین این ایراد که زباله ها در ساعات تردد نباید جمع آوری شود نیز به جاست و باید اصلاح و کیفی سازی شود.

وی ادامه داد: شهروندان نیز در امر جمع‌آوری زباله باید کمک و همکاری لازم را داشته باشند. در بحث جمع آوری آب های سطحی نیز که در سال ۹۱ حدود  هشت نقطه  را شناسایی کرده بودیم که ۱۰ نقطه به آن اضافه شده است؛ اما با طرح هایی که امسال به کار گرفته شده است، پروژه‌ی جمع آوری آبهای سطحی را نیز به پایان خواهیم رساند. بیشتر این اختلال های ترافیکی ایجاد شده موجود به دلیل پروژه های بازآفرینی شهری است که بعد از پایان کار به امید خدا حل خواهد شد. ”

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا برای پروژه های زیباسازی شهر و ساختن مجسمه ها و تندیس ها و … با دادن یک فراخوان از هنرمندان دعوت نمی‌کنید افزود:” با دادن فراخوان و حمایت  از هنرمندان به شدت موافقم. گرچه در بحث مجسمه های چوبی این کار را انجام دادیم اما محدود بود و قصد داریم به زودی فراخوانی مبنی بر شرکت و معرفی هنرمندان برای یک مشارکت اجتماعی داشته باشیم نه اینکه برای ساخت یک تندیس به یک هنرمند سفارش بدهیم بلکه می‌خواهیم هنرمندان را در کنار هم جمع کنیم.”

ثابت قدم همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا حقوق رانندگان اتومبیل های برقی که در پیاده راه فرهنگی کار می‌کنند ۴ ماه است پرداخت نشده گفت:” ما با یک نظام تخصیصی و بدهی هایی که از قبل پرداخت نشده بود روبرو هستیم. هدف و نگرانی ما بیشتر از این است. برای مثال بحث بیمه ی یک آتش نشان که به حفاظت از جانش مربوط می شود بسیار با ارزشتر از حقوق یک ماه کارگر دیگر است. آتش نشان های ما بیمه نبودند که خدا را شکر ما پیگیر این مسئله هستیم. ما با یک برنامه زمان بندی شده ان شاالله تا پایان سال، باقیمانده‌ی بدهی ها و حقوق های مانده را پرداخت خواهیم کرد.”

شهردار رشت همچنین در پاسخ به اینکه آیا شهرداری به دلیل پرداخت نکردن عوارض از ادامه ی ساخت مجتمع تجاری آدینه جلوگیری کرده است یا نه؟ و اینکه مبلغ بدهی این مجتمع چه مقدار است پاسخ داد: ”  مجتمع تجاری آدینه ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری بدهکار است که باید این مبلغ توافقی پرداخت شود، اما چون هنوز مراحل دیوار گذاری انجام نشده هنوز به کمیسیون نرفته و از ادامه کار نهی نشده است و به کار خود ادامه می‌دهد. ”

وی در مورد واکسینه کردن کارتن خواب ها نیز بیان کرد که حدود ۱۳۰ کارتن خواب زن و مرد واکسینه شده اند و توافق نامه ای با بهزیستی در حال انجام است که در حوزه ی رفع تخلفات شهری و در حوزه ی سلامت دقت بیشتری صورت خواهد گرفت.

محمد علی ثابت قدم درپاسخ به این پرسش که چرا مدیران لایق را سریع برکنار یا تعویض می کنید گفت : ” با تغییرات مکرر مدیران موافق نیستم ما کسی را برکنار نمی کنیم اما این دیدگاه من بوده که باید از نیروی جوان استفاده کنیم و این باور را هنوز هم دارم. ما جوان تر ها را به جای پرسابقه تر ها آوردیم و از بانوان نیز بیشتر استفاده کردیم. ”

وی در پایان در حوزه ی مراسمات مذهبی بیان کرد، که این مراسمات باید هرچه بیستر سیستمی شوند تا بتوانند علایق مردم که به هیئت های مذهبی می روند را هرچه بیشتر به خود جلب کنند؛ تا به نقاط مطلوبی برسند و همچنین شهرداری همکاری و همراهی لازم و حداکثری را نیز در ماه محرم برای برگزاری هیئت های مذهبی خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه