نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

آیا عناصری که در اتاق فکر امنیت استان هستند، باید امنیت را سیاسی کنند؟!

نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: آِیا کسانی که مسئولیت برقراری امنیت سیاسی استان را دارند باید فضای استان را سیاسی کنند؟

آیا عناصری که در اتاق فکر امنیت استان هستند، باید امنیت را سیاسی کنند؟!

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد که در مراسم تودیع و معارفه مسئولین جدید و قدیم سازمان بسیج طلاب استان گیلان صحبت می‌کرد در ابتدای سخنانش اظهار داشت: هر پدیده‌ای در عالم خلقت دچار آفت‌ها و آسیب‌های پیدا و پنهانی می‌شود که موجودیت و هویت آن پدیده را تهدید می‌کند. حکومت‌های دینی و جامعه اسلامی و حتی ادیان هم به دلیل تحرکات معارضین و معاندین، همواره در معرض آسیب و تهدید هستند و از این قاعده مصون نمی‌باشند.

وی افزود: وجود آسیب ها در دین و جامعه ی دینی چیز چندان عجیبی نیست ولی تعجب برانگیز آن است که نگهبانان و عالمان دینی به آسیب شناسی دین نپردازند و نسبت به آن بی تفاوت باشند.

نماینده ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در ادامه گفت: دنیای امروز به دلیل وجود ارتباطات فراگیر، تبدیل به یک دهکده شده است و اطلاع یافتن از چهارگوشه ی دنیا در زمان و فرصت کوتاهی امکان پذیر شده است و این نتیجه ی سرعت ارتباطات در دنیا است.

وی افزود: امروز اگر بخواهیم ثمره ای از اندیشه ی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ارائه نماییم باید بگوییم که آسیب شناسی دینی و انقلابی به عنوان بزرگترین وظیفه ی مرزبانان مرزهای اعتقادی، حاصل این اندیشه است.

معتمد با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه فرموده‌اند که عدم حضور مرزبانان اعتقادی موجب به وجود آمدن آفت‌ها و آسیب‌های دینی می‌شود اظهار کرد: علی (ع) لازمه‌ی آسیب‌شناسی‌خواهی را عدالت‌خواهی می‌داند و لازمه‌ی عدالت‌خواهی نیز دشمن‌شناسی می‌باشد.

وی ادامه داد: مولی امیرالمومنین فرموده‌اند مراقب زمانی باشید که در جامعه‌ی دینی، اسلام واقعی تبدیل به اسلام وارونه شود مانند زمانی که ظرفی محتوایش وارونه گردد و تهی شود. امیرالمومنین به ما هشدار می‌دهد که مراقبه اینگونه شرایط در جامعه باشیم.

نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اسلام وارونه یعنی اسلام بی‌محتوا و بی‌خاصیت که توسط زمامداران جامعه‌ی اسلامی ترویج می‌شود و مردم هم معمولا آن را قبول می‌کنند گفت: هر کس دینی را انتخاب کند که غیر از سیره‌ی پیامبر (ص) و سیره‌ی اهل بیت (ع) باشد هر چه که باشد اسلام وارونه است. اسلام وارونه ثمره‌ی التقاط است و نتیجه‌ی التقاط چیزی جز نفاق و ارتداد نیست.

معتمد در ادامه با بیان اینکه امروز جمعیت زیادی را داریم که در جوامع مختلف بخش عمده‌ای از مسلمانان را در جهان تشکیل می‌دهند ولی مسائلی چون جهاد، امر به معروف و عدالت اجتماعی را قبول ندارند و پیاده نمی‌کنند افزود: اسلامی که مبتنی بر توحیدگرایی باشد با دشمنان سر سازش نخواهد داشت فلذا کسانی که تفکر عاشورایی امام حسین (ع) را در سر دارند هرگز با یزید زمان نخواهند ساخت و دست دوستی نخواهند داد.

وی تأکید کرد: در اسلام واقعی تبعیض، بی عدالتی، غارت بیت المال، حقوق‌های نجومی و اشرافی‌گیری نباید وجود داشته باشد. مهم‌ترین خصوصیت اسلام واقعی عزت نفس و کرامت انسانی است. اسلامی که فرهنگ ایثار و شهادت، امر به معروف و شهادت طلبی را خشونت بداند همان اسلام آمریکایی است. برخی افراد تا زمانی اسلام برایشان عزیز است که منافع، ثروت، خوش گذرانی و هوا و هوسشان تامین شود.

معتمد افزود: همانگونه که مسببین واقعه‌ی عاشورا مستحق لعن و نفرین هستند، سران فتنه ۸۸ نیز مستحق لعن و نفرین هستند. امروز ملاک و اعتبار هرکس که در جامعه مسئولیتی دارد، به میزان تبعیت او از ولی فقیه است.

نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ادامه داد: اگر آیت الله منتظری، مهدی هاشمی  رئیس دفتر خود را از خودش طرد می‌کرد، آمریکا و غرب از او حمایت نمی‌کردند و به آن وضعیت دچار نمی‌شد. اگر احمدی نژاد هم به نصایح دلسوزانه رهبری گوش می‌کرد و از مشایی فاصله می‌گرفت، به این وضعیت مفتضحانه دچار نمی‌شد.

معتمد با اشاره به برخی حواشی سیاسی در یکی از نهادهای دولتی استان گفت: متاسفانه امروز عده‌ای در استان صحبتهایی در مورد تضعیف سپاه انجام می‌دهند و شیطنت‌هایی انجام می‌دهند در حالی که امام فرمودند حفظ سپاه واجب است و هرکس با سپاه مخالفت کند، با اسلام و قرآن مخالف است.

وی تأکید کرد: می‌بینیم افرادی که ظاهرا دیروز به اشتباه، لباس سپاه را می‌پوشیدند و در داخل کشور به برکت سپاه تحت آرامش و امنیت، امروزه یک مسئولیتی گرفته اند، به خود جرات می‍دهند و سپاه را تضعیف می‌کنند.

معتمد ادامه داد: بنده از سردار عبدالله پور که در جلسه‌ی شورای تامین در مقابل یاوه گویی های فتنه گران ایستاد بسیار تشکر می‌کنم.

نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: آِیا کسانی که مسئولیت برقراری امنیت سیاسی استان را دارند باید فضای استان را سیاسی کنند؟ بنده سوالی دارم از افرادی که امروز مسئولیت امنیت فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و سیاسی را بر عهده دارند که آیا عناصری که در اتاق فکر امنیت استان هستند، باید امنیت را سیاسی کنند؟! ما شاهد هستیم که نماینده‌ی محترم ولی فقیه و استاندار مردمی گیلان دغدغه دین، اخلاق، وحدت و امنیت را دارند، پس چرا عده‌ای در اتاق فکری می‌نشینند و با مقوله امنیت، سیاسی عمل می‌کنند؟

حجت الاسلام معتمد در پایان گفت: ما آنها را نصیحت می‌کنیم. در همین ایام خانواده‌های شهدا، جانبازان و بسیجیان گفته‌اند فکری برای آن اتاق امنیتی کنید وگرنه ما خودمان درب آن اتاق فکر را قفل می‌کنیم. سپاه اهل صبوری و خویشتن‌داری است ولی اهل مماشات نیست و به موقع به رسالت جهادی و انقلابی خود عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه