دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های گیلان:

نمایندگان مجلس حداقل تاریخ معاصر ایران را یک بار مطالعه کنند!/ مجلس در ipc اهتمام ویژه‌ای به خرج نداد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های گیلان گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس سعی در مخفی کردن مفاد ipc با تشکیل جلسه غیرعلنی داشت!

نمایندگان مجلس حداقل تاریخ معاصر ایران را یک بار مطالعه کنند!/ مجلس در ipc اهتمام ویژه‌ای به خرج نداد

به گزارش ۸دی، کمیل کاس پور در گفتگو با پیک دانشجو اظهارداشت: متاسفانه در ابتدای قرارداد بی حاصل برجام که تاکنون هیچ گشایش اقتصادی چشم گیری برای ملت نداشته بارها شاهد آن بودیم که  جنبش دانشجویی به بدعهدی طرف مقابل و اتکا به ظرفیت داخل اشاره کرده است.

وی افزود: هر چند دولتمردان و لیبرال های وطنی با درج برچسب‌هایی همچون دلواپس و بی سواد و…  سعی در سیاسی جلوه دادن این امر مهم شدند که اذهان عمومی را به حاشیه سوق دهند در صورتی که جنبش دانشجویی وظیفه ملی و شرعی خود که آرمانخواهی و حق طلبی بوده را فریاد زده و می زند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گیلان گفت: در قضیه برجام متاسفانه مجلس به وظیفه قانونی خود خوب عمل نکرد و طی بیست دقیقه یکی از مهترین مسایل کشور تصویب و تایید شد که آسیب آن هم اکنون برای ملت هزینه ایجاد کرده است و هر روز برای گشایش مشکلات اقتصادی کشور از طریق برجام دست به دعا شده ایم.

کاس پور ادامه داد: در گام دوم هم قضیه قراردادهای نفتی موسوم به ipc مطرح شد که متاسفانه دوباره مجلس نسبت به این امر بصورت کارشناسی توجه و اهتمام ویژه‌ای به خرج نداد و سعی در مخفی کردن مفاد ipc با تشکیل جلسه غیر علنی داشت.

وی افزود: هرچند باز جنبش دانشجویی به‌موقع وارد میدان شد و هم به دولت محترم و هم به ریاست مجلس طی نامه هایی خواستار رسیدگی کارشناسی و جدی و شفاف به این مقوله مهم شد که باز شاهد اقدامی تامل برانگیز از سوی مجلس شدیم و طی یک جلسه ای غیر علنی مردم ایران را شگفت زده کردند! در  مدل جدید قراردادهای نفتی که ما هنوز در حوزه اصلاح آن با شفافیت روبرو نیستیم که چه قسمت از آن اصلاح شده و چه قسمت هنوز اصلاح نشده است، این قراردادها به گونه‌ای است که شرکت‌های خارجی در مدت‌های طولانی ۲۰ یا ۲۵ سال در اکتشاف، تولید و توسعه بر چاه‌های نفت ما مسلط می‌شوند و کارشناسان ما اجازه ورود  و نظر کارشناسی ندارند

کاس پور ادامه داد: اینبار نیز حرف از fatf هست ! در واقع fatf همان تحریم ثانویه کدخداست! دوباره مسئولین خطابه می کنند این محدودیت هایی (خودتحریمی)  که شامل بسیاری از نهاد ها و ارگان ها همچون وزارت دفاع، سپاه و وزارت اطلاعات و بسیاری دیگر از ارگان ها و شخصیت های ایران را شامل می شود اجرا نخواهند کرد!مگر میشود قراردادی بین المللی امضا شود و قانونی باشد و ما هم آن را اجرا نکنیم؟ یادمان نمی رود در قضیه برجام نیز اقایان در رابطه با بعضی بندهای برجام  اینگونه می گفتند که بعد از اجرایی شدن برجام ما خود شاهد ماجرا بودیم در قضیه اف ای تی اف نیز خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گیلان گفت: امروزه باید نهاد های نظارتی علی الخصوص مجلس بیشتر به مباحث مهم کشور توجه نمایند و در قضیه fatf نیز با در نظر گرفتن منافع ملی اقدام کنند نه جریانات سیاسی!

وی در پایان تأکید کرد: دولتمردان کاخ سفید می کوشند از طریق fatf اقتصاد ایران را به گروگان بگیرند و به شکلی عوامانه میگویند که می خواهند اقتصاد ایران را دربازار آزاد فعال کنند اما ماجرا چیز دیگری است! همان کاری را که اقایان سبزی در ۸۸ نتوانستند انجام دهند امروزه با fatf می خواهند به اتمام برسانند. در آخر پیشنهاد می کنیم که  نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی یک بار دیگر حداقل تاریخ معاصر ایران را مطالعه بفرمایند!

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه